Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 presenterar iPhone!?

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja, det var ju tråkigt...

haha, vilken j'vla miss

Där lyckades de hajpa förväntningarna rätt bra! Inte dåligt

Ursprungligen av Marcus_R:

Där lyckades de hajpa förväntningarna rätt bra! Inte dåligt

De eller ni själva

Bääääääh!

Haha.

Tele2 är inte ens en hygglig operatör för mobiltelefoni.

Telia har ensamrätt på iPhone 3G enligt närmaste femårsplan.
Telia har ensamrätt på iPhone 3G enligt närmaste femårsplan.
Telia har ensamrätt på iPhone 3G enligt närmaste femårsplan.
Telia har ensamrätt på iPhone 3G enligt närmaste femårsplan.
Telia har ensamrätt på iPhone 3G enligt närmaste femårsplan.

Okej, det var fem gånger. Blev det mer sant tro?

Är det bara jag som ser en iPhone gömd i den diggande getens päls eller?

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Är det bara jag som ser en iPhone gömd i den diggande getens päls eller?

Haha, jag visste att det handlade om iPhone!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-05 21:21

Ser ingen iphone

..Men det roliga är att get-fan efter ett tag säger: "C'mon, it's..... sheep"

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-11-06 18:28

nymobildet är ju inte tele2 själv men om nu envist vill ha tele2.
kan vara en bluff också...men hemsidan såg lite väl snygg ut för det.

Ursprungligen av thor:

nymobildet är ju inte tele2 själv men om nu envist vill ha tele2.
kan vara en bluff också...men hemsidan såg lite väl snygg ut för det.

Jag tror det är den vanliga "unlock sim"-varianten. Att de sen kränger på ett abonnemang är ju bara för att dra in extra kosing.

Ps - Telia och Tele2 delar på samma 3G-nät.

Ja - och?

Apropå att någon tidigare klagade på dålig täckning med Tele2.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-11-10 13:09
Ursprungligen av ninjamac:

Apropå att någon tidigare klagade på dålig täckning med Tele2.

Alla använder inte 3G.

Något nytt? Jag vägrar byta från Tele2, min teleräkning ligger på ca 200kr/månaden.

Inga nya rykten?

Jag har hört från säkra källor att det svarta fåret är skjutet. Om det dog eller är skadat vet jag inte. Det hände alldeles nyss nere på Skeppsbron nära Stenbecks huvudkontor. Blåljus överallt. Motivet kan man ju bara spekulera i.

Ursprungligen av alomolife:

Något nytt? Jag vägrar byta från Tele2, min teleräkning ligger på ca 200kr/månaden.

Inga nya rykten?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-12-21 12:39
Ursprungligen av Zimmerman:

Jag har hört från säkra källor att det svarta fåret är skjutet. Om det dog eller är skadat vet jag inte. Det hände alldeles nyss nere på Skeppsbron nära Stenbecks huvudkontor. Blåljus överallt. Motivet kan man ju bara spekulera i.

Senaste nytt ska vara att fåret körts över av en stor vit skåpbil med TeliaSonera klistrat på sidorna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 13:19
Ursprungligen av Northwiz:

Senaste nytt ska vara att fåret körts över av en stor vit skåpbil med TeliaSonera klistrat på sidorna.

Man kan ju endast hoppas att det stannade och backade över fåret en extra gång med, för att vara säker

Behövdes inte - pöbeln på 500 pers avslutade jobbet. Det tog bara dryga minuten att göra färs av kräket. Brandkåren skyfflade upp smeten - spolade rent och idag märks ingenting av dramat. Inga anmälningar eller åtal väntas. Inte ens Svenska Djurskyddsföreningen har några kommentarer. It's over. Over and done.

Ursprungligen av ntity:

Man kan ju endast hoppas att det stannade och backade över fåret en extra gång med, för att vara säker

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-12-23 11:08
Ursprungligen av Zimmerman:

Behövdes inte - pöbeln på 500 pers avslutade jobbet. Det tog bara dryga minuten att göra färs av kräket. Brandkåren skyfflade upp smeten - spolade rent och idag märks ingenting av dramat. Inga anmälningar eller åtal väntas. Inte ens Svenska Djurskyddsföreningen har några kommentarer. It's over. Over and done.

End of Line

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 20:40

Svart får? Jag har missat något

Ursprungligen av doomas:

Svart får? Jag har missat något

Tja om du bott i en saltgruva de senaste två månaderna så...

Nä, skämt åsido. tele2 har ett Svart får som gör reklam för sig.
born to be CHEAP! (Sheep?! fattar du.. så jävla Stockholms-reklambyrå-roligt)

För folk i Sthlm så är det extremt bonnigt och teorier om vilken landortsbyrå som kommit på pinsamheten flödar. Jag är dock övertygad om att ide'n kommer från Stenbecks styrelserum - ungefär så djupa är dom i denna sfär - och att reklamföretaget som har det saftiga kontot i Sthlm antagligen) höll för näsan och levererade skiten och skrattade sedan hela vägen till banken (och skrattar ännu åt nötterna i Stenbecks styrelserum - inte bara åt idioten som kläckte ide'n utan även åt rövslickarna som direkt såg hur pinsamt usel ide'n var men inte tordes säga något). Detta är min teori och jag anser den vara sannolik.

Ursprungligen av Goflorp:

Tja om du bott i en saltgruva de senaste två månaderna så...

Nä, skämt åsido. tele2 har ett Svart får som gör reklam för sig.
born to be CHEAP! (Sheep?! fattar du.. så jävla Stockholms-reklambyrå-roligt)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 22:49
Ursprungligen av Goflorp:

Tja om du bott i en saltgruva de senaste två månaderna så...

Nä, skämt åsido. tele2 har ett Svart får som gör reklam för sig.
born to be CHEAP! (Sheep?! fattar du.. så jävla Stockholms-reklambyrå-roligt)

Ah, "born to be cheap" känner jag igen lite, nu är jag med..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 21:26

Precis, fyfan för Stockholm. Problemet är bara att Tele2's byrå, Forsman Bodenfors, sitter i Göteborg...

Men visst är den usel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 21:27

Vad jag har läst så har Tele2 inte varit nöjda med sin reklam de senaste åren, personligen tror jag att dom helt enkelt längtade tillbaka till BIG Vs small Bill, vilket var ett jävligt kul koncept om du frågar mig. Svarta fåret var väl en lösning som dom tyckte var i samma värld. Kan iof hålla med om att det inte var det mest skapande konceptet dom kommit ut med, inte för att jag tycker att det är någon katastrof, iof så har det gjorts en snarlik Sheep lösning tidigare,, men så är det väl med mycket. Och om jag inte missat något så är det väl Forsman Bodenfors som fortfarande har kontot,, att kalla dom för kass byrå,,, ja,,, okej,, klart man får tycka det,, sedan så är dom från Göteborg, att tillägga så är dom väl den svenska byrå som hämtat hem mest internationella reklampriser till Sverige.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 21:29

En reklamfilm är inte dålig för att den är usel.

Bevaka tråden