Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tele2 presenterar iPhone!?

Tråden skapades och har fått 75 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag bedömer inte annonser eller filmer inom reklamen som sådana - som isolerade. Nästan alla annonser och filmer är mycket bra genomförda och exeptionellt snygga. I detta fall så är manusen bra och monologerna välskrivna. tricket är också bra. Alltså - GENOMFÖRANDET intresserar mig inte i detta fall.
Men detta i cineart - jag talar om reklam. Alltså; hela ide'n bygger på en enda sak: ordleken att "billig" och djuret "får" uttalas likadant på engelska språket. Detta är pinsamt uselt och juvenilt. Detta är en humornivå som man hör på mellanstadiets skolgård. Punkt. En liknande ord-ide på svenska skulle bli mera allmänt utskrattad...men grejer på engelska har en mystisk förmåga att passera i detta land.
En usel ide - eller tunn ide - kan aldrig vägas upp av ett välgjort genomförande. Detta gäller spelfilm liksom reklamfilm. Detta gäller allt.

Jag är övertygad om att denna smörja till ide inte kom inifrån Forsman Bodenfors. Dom har bara svalt stoltheten och gjort vad dom kunnat med skit utklämd i Stenbeck-kretsen - ty kontot är guld. Detta är inte ovanligt inom reklamvärlden. Det finns roliga filmer och böcker om detta.

Ursprungligen av Zimmerman:

Men detta i cineart - jag talar om reklam. Alltså; hela ide'n bygger på en enda sak: ordleken att "billig" och djuret "får" uttalas likadant på engelska språket.

Men hur är det egentligen? Inte uttalas väl cheap och sheep på samma sätt? Det är ju olika "tch-ljud" i orden?

Ursprungligen av BlackSmp:

Men hur är det egentligen? Inte uttalas väl cheap och sheep på samma sätt? Det är ju olika "tch-ljud" i orden?

Om man ska vara petig, Ja!
Men snabbt sagt så låter det rätt lika och poängen är att reklamen ska vara lite småroligt löjlig.. Eftersom Comviq i stort sett har löjligt låga priser..;)

Ursprungligen av Pain Reaper:

Om man ska vara petig, Ja!
Men snabbt sagt så låter det rätt lika och poängen är att reklamen ska vara lite småroligt löjlig.. Eftersom Comviq i stort sett har löjligt låga priser..;)

Om man ska tala engelska... så

Men jag väntar fortfarande på att Tele2 ska presentera iPhone som trådrubriken handlade om... Och vi verkar få vänta länge än:)

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag bedömer inte annonser eller filmer inom reklamen som sådana - som isolerade. Nästan alla annonser och filmer är mycket bra genomförda och exeptionellt snygga. I detta fall så är manusen bra och monologerna välskrivna. tricket är också bra. Alltså - GENOMFÖRANDET intresserar mig inte i detta fall.
Men detta i cineart - jag talar om reklam. Alltså; hela ide'n bygger på en enda sak: ordleken att "billig" och djuret "får" uttalas likadant på engelska språket. Detta är pinsamt uselt och juvenilt. Detta är en humornivå som man hör på mellanstadiets skolgård. Punkt. En liknande ord-ide på svenska skulle bli mera allmänt utskrattad...men grejer på engelska har en mystisk förmåga att passera i detta land.
En usel ide - eller tunn ide - kan aldrig vägas upp av ett välgjort genomförande. Detta gäller spelfilm liksom reklamfilm. Detta gäller allt.

Jag är övertygad om att denna smörja till ide inte kom inifrån Forsman Bodenfors. Dom har bara svalt stoltheten och gjort vad dom kunnat med skit utklämd i Stenbeck-kretsen - ty kontot är guld. Detta är inte ovanligt inom reklamvärlden. Det finns roliga filmer och böcker om detta.

Håller på sätt och vis med dig lite där..
Men ska man snacka kass reklam så ligger ju Telias töntiga familj rätt högt upp på fjantlistan.. Telias reklam är ju pinsam, kan inte på något sätt komma på något "normalt" med den reklamfamiljen.. Dottern i familjen ser ju bra ut (och jobbade förut på Elgiganten i Länna, Haninge) men det är väl det enda positiva jag kan se med deras reklam..:p

Synd bara att för en person med engelska som modersmål så går inte ordleken hem, de fattar helt enkelt inte. Det är som att säga att Feel och Peel låter likadant.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag bedömer inte annonser eller filmer inom reklamen som sådana - som isolerade. Nästan alla annonser och filmer är mycket bra genomförda och exeptionellt snygga. I detta fall så är manusen bra och monologerna välskrivna. tricket är också bra. Alltså - GENOMFÖRANDET intresserar mig inte i detta fall.
Men detta i cineart - jag talar om reklam. Alltså; hela ide'n bygger på en enda sak: ordleken att "billig" och djuret "får" uttalas likadant på engelska språket. Detta är pinsamt uselt och juvenilt. Detta är en humornivå som man hör på mellanstadiets skolgård. Punkt. En liknande ord-ide på svenska skulle bli mera allmänt utskrattad...men grejer på engelska har en mystisk förmåga att passera i detta land.
En usel ide - eller tunn ide - kan aldrig vägas upp av ett välgjort genomförande. Detta gäller spelfilm liksom reklamfilm. Detta gäller allt.

Jag är övertygad om att denna smörja till ide inte kom inifrån Forsman Bodenfors. Dom har bara svalt stoltheten och gjort vad dom kunnat med skit utklämd i Stenbeck-kretsen - ty kontot är guld. Detta är inte ovanligt inom reklamvärlden. Det finns roliga filmer och böcker om detta.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 00:09

Okej, dom kan kanske vara lite 1a, men som sagt snyggt förpackat.. Egentligen så är denna kampanj byggd på mer eller mindre samma ordleks lösning som Big Bill, som iaf jag kan tycka var riktigt jävla super bra på alla nivåer. Sedan FBs mer aller mindre aktiva roll i denna idé kan man bara spekulera i, har för mig att tele2 hade långt gångna planer på att leta ny byrå i våras så det kan kanske stämma.

Senast redigerat 2008-12-22 02:23
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 00:24
Ursprungligen av Fredric:

har för mig att tele2 hade långt gångna planer på att leta ny byrå i våras så det kan kanske stämma.

Så är det.

  • Avstängd
  • International user
  • 2008-12-22 00:40

Nu blir det här ju väldigt OT, men att försvara Forsman Bodenfors är väl att gå långt. Jag tycker tyvärr att det är en byrå som det går fort utför med. Vad har det gjort det senaste året som vart bra? Ikea, Volvo, ABBA eller Tele2? Det som gjort som vart bra kommer från deras dotterbolag Happy.

Jag tror att Forsman är inne i en generationsväxling och har två eller tre hundår framför sig, att de skulle svälja stoltheten och producera Tele2 utan att det är deras idé har jag svårt att tro. De är nog inte bättre än så just nu.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-22 02:14
Ursprungligen av Mattias L:

...att de skulle svälja stoltheten och producera Tele2 utan att det är deras idé har jag svårt att tro. De är nog inte bättre än så just nu.

Så tror jag också att det är. Att Zimmerman har något emot Stenbeck-sfären är känt sedan innan och jag tror detta grumlar hans omdöme i det här fallet. No offence Zimmerman.

Jupp, det är stor skillnad i uttalen.

Jo, billigt får-skämtet är väl ganska uselt. Men tycker själv att det är skrattretande när det där jävla fåret ligger som model på gatans alla hörn, står i duschen och sjunger usla sånger.

Det är ju ett tråkigt skämt, men jävligt bra förpackat!

  • Oregistrerad
  • 2008-12-28 13:11

Usel reklam?
Och hur många reklamkampanjer får en egen tråd på 99?
Uppenbarligen var det bara en här som inte hade sett den och ni var oerhört hjälpsamma med förklara vad den går ut på. De senaste inläggen gör ju till och med reklam för abbonemnangsformerna och prissättningen. Bättre reklam än så här går inte att få! Och allt tack vare en kampanj som kan se usel ut vid en första anblick men som gör sitt syfte.
- Fångar folks uppmärksamhet
- Får folk att reagera
- Fäster uppmärksamheten vid produkten
- Sticker ut från mängden och "bruset"
- Säljer produkten

Tele2 skiter fullkomligt i om vi tycker deras reklam är fånig så länge vi uppskattar deras produkt och köper den.

Se där, då bidrog jag också till uppmärksamheten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-29 01:13

De 100 MB som ingår är via deras 3G nät och inte via Surfzonerna, där får du surfa hur mycket du vill.....

Från telias sida:
100 MB data via Turbo-3G/3G/Edge
Obegränsad surf via Telia Homerun och Surfzoner

Ursprungligen av Fredric:

De 100 MB som ingår är via deras 3G nät och inte via Surfzonerna, där får du surfa hur mycket du vill.....

Från telias sida:
100 MB data via Turbo-3G/3G/Edge
Obegränsad surf via Telia Homerun och Surfzoner

Aha så var det, har bara läst att många var missnöjda med att Telia hade nåt krångligt system med det där.. Men det är bra med uppdaterad info:p

Läste på mobilforum.se att en påstod att Tele2 förhandlar med Apple om att få sälja iPhone? Är det några fler som har hört detta rykte?

Bevaka tråden