Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta hårddisk till Alu iMac 20"

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bytte till en Seagate 2TB igår eftermiddag i min 24". Gick utan problem! Glasskivan var hur lätt som helst att ta av, köpte sugproppar på Lagerhaus för 10kr/st.

Opererade i biorummet och hade inga problem med damm som jag sett många varit oroliga över.

Du behöver en T6 & T8 för att skruva upp alla skruvar

Går oxå i tankarna att byta ut min 640GB disk till en 2TB. Hittar dock ingen sjysst guide till 9.1 iMacarna (iMac "Core 2 Duo" 2.93 24-Inch (Early 2009)).

Vad är det för någon du bytte på Wilhelmsson? Och vad är det för disk du petat i?

FAN, började skriva på ett meddelande sen nån timma senare fick jag "session timeout".... "kul"

Min mors iMac, vars iMac jag bytte HDD på, är den första alu iMac 24" som kom ut, jag använda mig av nedanstående guide. Det är för en 20" men den ser likadan ut under glaset så spelar ingen roll

Jag tryckte in en 2TB för 1200 från Seagate, kommer inte ihåg exakt modell.

Tror min är en 2008'a iMac. 2,8Ghz i den iaf

Svarar gärna på mer frågor om du har några!

iMac Intel 20" EMC 2266 Hard Drive Replacement - iFixit
//Wilhelmsson

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-18 23:08
Ursprungligen av wilhelmsson:

FAN, började skriva på ett meddelande sen nån timma senare fick jag "session timeout".... "kul"

Min mors iMac, vars iMac jag bytte HDD på, är den första alu iMac 24" som kom ut, jag använda mig av nedanstående guide. Det är för en 20" men den ser likadan ut under glaset så spelar ingen roll

Jag tryckte in en 2TB för 1200 från Seagate, kommer inte ihåg exakt modell.

Tror min är en 2008'a iMac. 2,8Ghz i den iaf

Svarar gärna på mer frågor om du har några!

iMac Intel 20" EMC 2266 Hard Drive Replacement - iFixit
//Wilhelmsson

Tack för nyttig information! Bytte min gamla HDD i iMac 24" 2,8 GHz (2008 tror jag) mot en ny 300 Gb SSD från Intel. Gigantisk skillnad! Känns som en helt ny dator (snabbare än när jag köpte den också ).

Ursprungligen av boinnk:

Tack för nyttig information! Bytte min gamla HDD i iMac 24" 2,8 GHz (2008 tror jag) mot en ny 300 Gb SSD från Intel. Gigantisk skillnad! Känns som en helt ny dator (snabbare än när jag köpte den också ).

Kul att någon fick nytta av det jag skriver iaf SSD gör stor skillnad som du själv märkt

Så denna hade gått att peta i..
Blir nog ett försök!

Good luck

Det var lite svettigt, men nu är allt igång!
2TB och 8GB minne!

Och återställningen från TM fungerade klockrent! Nu är burken riktigt rapp igen!

Bevaka tråden