Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskelista i Snow Leopard Server

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-08-08 10:13

bollman, adressboken är alltså inte kopplad till webmailen, till den vidriga Squirrelmailen?
Varför kan de inte bjuda på lite mobileme magic när det kommer till webmailen. Det kan ju inte skada försäljningen av MobileMe.

Jaja, man ska alltid sätta ribban lågt när det handlar om OS X Server. Quicklook i wiki- och bloggservern samt en vettig kalenderserver är dock positiva nyheter.

Men som sagt, jag vill ha en MobileMe-liknande lösning med push, från Apple.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2009-08-27 21:32

Det verkar som min önskelista ovan till stora delar är förverkligad. Bättre administration av kalenderservern, möjlighet att dela kalendrar och adressbok med användare som inte är kopplade till LDAP:en, inbyggda verktyg för att göra nätverksinstallationer. Stöd för push. Bara för att nämna några.

Jag gjorde en liten sammanställning och uppföljning också: http://macbloggen.se/artiklar/snow-leopard-server-–-hojdpunkterna/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-04 14:59

Här är en länk om varför troligtvis inte ZFS finns med i MAc OS X 10.6. Finns saker i kommentarerna som pekar på annat men kan vara värt att läsa.
Why did Apple drop ZFS?

Bevaka tråden