Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MMS inställningar för Glocalnet?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag blir galen på detta, har suttit och skummat igenom trådar och annat men ja får det inte att funka. Jag hade Telia förut, där fick jag MMS att fungera kanon. Men nu har ja bytt till Glocalnet och blev lite ställd.

Fört och främst står det Telenor som operatör (ägs glocalnet av telenor kanske?) iallafall så har jag testat inställningarna från Telenor, med noll resultat. Nu har ja även testat Glocalnets, samma där.

Vet ju att de är busenkelt antagligen men nått gör jag ju uppenbarligen fel och nu har jag härdsmälta så...hjälp?

Glocalnets inställningar:

Inställningar - Glocalnet

Telenors inställningar:

Telenor Privat: MMS (Kundservice)

MMS finns egentligen inte i iPhone men genom att ladda ned Swirley så kan man försöka få det att fungera. Det har varit många diskussioner om detta här på 99.se.
Vet att det är lite trixande att få MMS att fungera så det handlar inte om att du "är efterbliven" eller "har härdsmälta". Det är många här som inte vet hur man gör så utgå inte från att det är fel att ställa frågor. Vi är här för att hjälpa varandra.
Men varför inte maila istället och bifoga en bild ? Det ger ju samma resultat.

Välkommen hit föresten andersolausson ! Ser att du skriver dina första inlägg på 99.se. Hoppas du ska trivas här.:)
Ha det bra !
KaRo

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-10-29 15:29

* flyttade tråden *

Min funkade till slut efter hack i förra veckan. Nu i kväll funkade det inte att ta emot. Fick skicka efter ya inställningar med tillhörande user agent för w810i så funkade det. Även med P1 inställningar funkar det. glad igen nu. Har du aktiverat mms för ditt abonnemang?

Ursprungligen av andersolausson:

Hej,

Jag blir galen på detta, har suttit och skummat igenom trådar och annat men ja får det inte att funka. Jag hade Telia förut, där fick jag MMS att fungera kanon. Men nu har ja bytt till Glocalnet och blev lite ställd.

Fört och främst står det Telenor som operatör (ägs glocalnet av telenor kanske?) iallafall så har jag testat inställningarna från Telenor, med noll resultat. Nu har ja även testat Glocalnets, samma där.

Vet ju att de är busenkelt antagligen men nått gör jag ju uppenbarligen fel och nu har jag härdsmälta så...hjälp?

Glocalnets inställningar:

Inställningar - Glocalnet

Telenors inställningar:

Telenor Privat: MMS (Kundservice)

Vilken iPhone har du?
Vilken version av SwirlyMMS har du?
Kan du göra en screenshot av inställningarna i SwirlyMMS?
Får du GPRS att fungera felfritt?

Ursprungligen av theplague:

Vilken iPhone har du?
Vilken version av SwirlyMMS har du?
Kan du göra en screenshot av inställningarna i SwirlyMMS?
Får du GPRS att fungera felfritt?

iPhone 2G importerad upplåst och hackad med v2.0
Senaste uppdateringen av swirly
Yes de funkar med wappen

NU funkade det, man måste tydligen skicka ett mms själv först.. med Glocalnets inställningar som jag länkar till övert på sidan. Sen skicka ett mms till nån polare. Sen kan du ta emot MMS själv!

Ja, den lilla detaljen (att börja med att skicka ett MMS till sig själv) har jag själv missat någon gång.:)

1
Bevaka tråden