Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify invites

Tråden skapades och har fått 997 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sandviken
  • 2009-02-12 14:42

En invite till tcsavina@yahoo.com skulle vara mer än välkommet!

Mvh Jimmy

Nu får väl folk som vill ha invites jobba lite!
Tråden är full av platser där man kan få invites på olika sätt
OK för folk som har problem att få till "alla" för att de sitter med samma IP men övriga ...

...

Jag tar gärna en Danne__15(at)hotmail.com:)

  • Medlem
  • Vårgårda
  • 2009-02-13 18:37

hej skulle bli skit glad om någon snäll männsiska bjöd mig på en spotify invite hehe hare bäst!

  • Medlem
  • Vårgårda
  • 2009-02-13 18:38

hej skulle bli skit glad om någon snäll männsiska bjöd mig på en spotify invite hehe hare bäst!
saraakarlsson@live.se

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2009-02-13 22:27

Spotify

Skulle bli jätte glad om jag fick en invite till spotify

Skicka gärna till detta mail [email protected]

M,V,H Thomas

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-02-15 14:23

För tusan. Det tar 3 veckor att få en invite på Spotify. Har säkert sagts nåra gånger redan i tråden. Dessutom är Spotify inte den tjänst alla tror och hoppas den är. Nu har dom ju infört geografiska uppdelningar i utbudet efter påtryckningar från Upphovsrättsmaffian.

Ursprungligen av babyman:

För tusan. Det tar 3 veckor att få en invite på Spotify. Har säkert sagts nåra gånger redan i tråden. Dessutom är Spotify inte den tjänst alla tror och hoppas den är. Nu har dom ju infört geografiska uppdelningar i utbudet efter påtryckningar från Upphovsrättsmaffian.

Vad menar du med att det tar 3 veckor?
På flera av de platser som nämnts i tråden får man en direkt andra inom en dag eller två.

Vilka "alla" är det som hoppas och tror på något tjänsten inte är? För de flesta är det väl klart att inte all musik finns där. Viss musik har aldrig varit där och annan har tagits bort liksom att det har införts geografiska begränsningar. Samt att det kommer reklaminslag mellan låtar. Om man har med sig det - vad är det då man inte får som man hoppas och tror på?

Jag ser både fördelar och nackdelar med den men har ingenting emot att lyssna då och då.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2009-02-16 21:06
Ursprungligen av macwitty:

Vad menar du med att det tar 3 veckor?
På flera av de platser som nämnts i tråden får man en direkt andra inom en dag eller två.

Vilka "alla" är det som hoppas och tror på något tjänsten inte är? För de flesta är det väl klart att inte all musik finns där. Viss musik har aldrig varit där och annan har tagits bort liksom att det har införts geografiska begränsningar. Samt att det kommer reklaminslag mellan låtar. Om man har med sig det - vad är det då man inte får som man hoppas och tror på?

Jag ser både fördelar och nackdelar med den men har ingenting emot att lyssna då och då.

Det tog tre veckor för mig att få en invite. Går det snabbare nu är det väl bra.

Allting frid och fröjd då. Har själv på en låt i bakgrunden. Men....

jag kan bara beklaga att den tjänst man trodde på allvar skulle kunna lätta på knuten mellan folket och industrin istället bara blev en ny scen (för att använda en aktuell metafor) för industrin att söka kontrollera och diktera villkoren på. Det handlar om ett maktuttryck hos industrin som helhet - att med råa och hänsynslösa metoder ta tillbaka ett utrymme man förlorat. Parallellt med att man sover i samma säng som våra goa politiker i bananrepubliken Sverige som låter sig övertygas. Beklagligt är ordet. Nuff said

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2392775.svd
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4295277.ab

Senast redigerat 2009-02-16 21:27
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-16 22:52

En invite och du skulle förgylla min vecka

Tack på förhand!

Nikanorsson_5@hotmail.com

Ursprungligen av babyman:

Det tog tre veckor för mig att få en invite. Går det snabbare nu är det väl bra.

Allting frid och fröjd då. Har själv på en låt i bakgrunden. Men....

jag kan bara beklaga att den tjänst man trodde på allvar skulle kunna lätta på knuten mellan folket och industrin istället bara blev en ny scen (för att använda en aktuell metafor) för industrin att söka kontrollera och diktera villkoren på. Det handlar om ett maktuttryck hos industrin som helhet - att med råa och hänsynslösa metoder ta tillbaka ett utrymme man förlorat. Parallellt med att man sover i samma säng som våra goa politiker i bananrepubliken Sverige som låter sig övertygas. Beklagligt är ordet. Nuff said

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/artikel_2392775.svd
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4295277.ab

Okay då förstår jag, du var en av en som trodde att det gick att hitta en modell som de skulle kunna acceptera. Jag är en cynisk gammal tant som i dag är fullt övertygad om att det finns inte en sådan lösning - för de vill inte släppa de fysiska föremålen.

De tror att de kan kontrollera så länge det läggs på fysiska föremål men om man släpper det fritt i luften så tappar de all kontroll. Båda delar är lika fel. De har inte, och kommer aldrig kunna få total kontroll över materialet på fysiska lagringsmedia hur mycket kopieringsskydd de än lägger på. Det är bara en tidsfråga innan det knäcks - och tiden blir kortare och kortare. Likaså kan de ha lika mycket, om inte mer, kontroll via t ex tjänster som Spotify. Eller lika mycket via t ex iTunestore och liknande. Men de vill inte - Internet är inte deras grej

Lugn vänner, jag förespråkar inte nerladdning som sker i strid med upphovsätten. Jag har inte ens ett fungerande torrentprogram vilket jag upptäckte idag när jag skulle ladda ner förundersäkningen i TPB-målet. Tack o lov fanns det även att ladda ner via http
Men jag är trött på att industrin inte kan ge sig och se till att få fram ett fungerande betalsystem utan bara gnäller på att folk inte vill betala utan bara stjäla.

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2009-02-17 19:58
Ursprungligen av macwitty:

Okay då förstår jag, du var en av en som trodde att det gick att hitta en modell som de skulle kunna acceptera. Jag är en cynisk gammal tant som i dag är fullt övertygad om att det finns inte en sådan lösning - för de vill inte släppa de fysiska föremålen.

De tror att de kan kontrollera så länge det läggs på fysiska föremål men om man släpper det fritt i luften så tappar de all kontroll. Båda delar är lika fel. De har inte, och kommer aldrig kunna få total kontroll över materialet på fysiska lagringsmedia hur mycket kopieringsskydd de än lägger på. Det är bara en tidsfråga innan det knäcks - och tiden blir kortare och kortare. Likaså kan de ha lika mycket, om inte mer, kontroll via t ex tjänster som Spotify. Eller lika mycket via t ex iTunestore och liknande. Men de vill inte - Internet är inte deras grej

Lugn vänner, jag förespråkar inte nerladdning som sker i strid med upphovsätten. Jag har inte ens ett fungerande torrentprogram vilket jag upptäckte idag när jag skulle ladda ner förundersäkningen i TPB-målet. Tack o lov fanns det även att ladda ner via http
Men jag är trött på att industrin inte kan ge sig och se till att få fram ett fungerande betalsystem utan bara gnäller på att folk inte vill betala utan bara stjäla.

Jag orkar inte formuler min mening med 100%ig relevans till era inlägg.
Men jag vill bara tala om att jag är själv musiker och vet hur enormt mycket tid och pengar det handlar om för att få till en klar produkt. Utan tjänster och gentjänster i dagens musikbranch så hade det inte gått alls. För den lille i som t. ex. jag och många andra så är det knappt att det går trots kontakter. Det måste tyvärr till en massa kontanter med.

Det är så tråkigt med människor som tar sig rätten att äga det de känner för.
Ett argument till piratkopiering är "Jag provar kläderna innan jag köper dem"
- Jo absolut det gör jag med,under 5min. Dock jag går inte ut o testar dem på i några månader tills dess att jag tröttnat på dem och sedan slänger dem eller stoppar in dem längst ing i garderoben..... Det är dags för folk att vakna. Inget är gratis och så länge kapitalet finns så kommer inget att vara gratis. Det är dags att göra rätt för sig.

Sorry om jag skenade iväg men det som diskussions forum är till för?

Ursprungligen av Dawda:

Jag orkar inte formuler min mening med 100%ig relevans till era inlägg.
Men jag vill bara tala om att jag är själv musiker och vet hur enormt mycket tid och pengar det handlar om för att få till en klar produkt. Utan tjänster och gentjänster i dagens musikbranch så hade det inte gått alls. För den lille i som t. ex. jag och många andra så är det knappt att det går trots kontakter. Det måste tyvärr till en massa kontanter med.

Det är så tråkigt med människor som tar sig rätten att äga det de känner för.
Ett argument till piratkopiering är "Jag provar kläderna innan jag köper dem"
- Jo absolut det gör jag med,under 5min. Dock jag går inte ut o testar dem på i några månader tills dess att jag tröttnat på dem och sedan slänger dem eller stoppar in dem längst ing i garderoben..... Det är dags för folk att vakna. Inget är gratis och så länge kapitalet finns så kommer inget att vara gratis. Det är dags att göra rätt för sig.

Sorry om jag skenade iväg men det som diskussions forum är till för?

Ja, du skenar nog lite iväg. För jag skrev att jag inte försvarade piratkopiering eller tankade ner själv men att jag var trött på industrin som inte vill ge oss ett vettigt system där vi får tillgång till film och musik och får betala för oss. Trött på att det bara klagas på att folk inte vill betala och anklagelserna att jag vill sno. Jag vill betala, jag vill göra rätt för mig - men de vill ju inte ha mina pengar. För att handla film på iTunes måste ja bryta mot deras regler och fixa ett amerikanskt kredikort. För musik från Sony och film på SF krävs att jag byter operativsystem etc

Utifrån detta blir det än mer förklarligt (obs inte försvarbart) att folk piratkopierar

  • Medlem
  • Gotland
  • 2009-02-15 21:54

Imba

Skicka gärna en invite till mig också (A).
leogunnarsson@hotmail.com
tack på förhand.

Nu är tävlingen på www.designerslounge.se stängd. Men två personer blev iallafall glada

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-16 11:44

spotify invite

Jag Skulle gärna vilja ha en invite. jag skulle vara väldigt tacksam i fall någon ville skicka en. rasmus.thx@hotmail.com

http://spotify.fleo.se/ där kan ni få massor av invites

  • Medlem
  • Lidköping
  • 2009-02-17 19:12
Ursprungligen av matteegget:

http://spotify.fleo.se/ där kan ni få massor av invites

Tack! Det var 16 inbjudningar när jag kom in på sidan o efter 1 minut :9 st kvar. Fast Spotify är inte "All that" märkte jag strax.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-17 16:31

morrisehrling @ yahoo . com skulle gärna vilja ha en invite!

Jag köper skivor!
Dessutom går folk förhoppningsvis på konserter, men jag vet själv att det kräver mkt tid, pengar och energi för att komma nån vart. Men jag gör det för egen del och nöjer mig med att det är kul (och försöker glömma att jag går fett back

Vill dock gärna ha spotify !
rikard_norman@hotmail.com
tack på förhand!

Jag vill också ha en Spotify-inbjudan tack!

marcuspresident@gmail.com

SKulle tacksamt ta emot en Invite för att prova Spotify:
johansson@mac.se

Tar jätte gärna en invite mattias.egnell(@)gmail.com

Varför testar ni inte bara http://spotify.fleo.se/ som matteegget tipsade om. Där är ju otroligt många invites man kan skaffa varje dag. Bara kolla då och då (morgonen & kvällen) så ska ni nog se att ni får en invite.

Har själv tipsat flera om just den länken.

Ursprungligen av Ipod_Lover:

Varför testar ni inte bara http://spotify.fleo.se/ som matteegget tipsade om...

Tack för att du bumpade det tipset!

Skulle iderligen uppskatta om någon vänlig själ hade tid att skicka en Spotify invite till
a[punkt]ulander[snabel-a]live[punkt]se

Tack i förskott kära medlem! O:-)

http://lakka.se/index.php?p=spot riktigt bra måste ja säga finns massvis per dag.

  • Medlem
  • Sigtuna
  • 2009-02-27 15:38

Tar gärna en invite om någon vill ge mig en !
Audio@live.se

Ursprungligen av Adio:

Tar gärna en invite om någon vill ge mig en !
Audio@live.se

Ursprungligen av matteegget:

http://spotify.fleo.se/ där kan ni få massor av invites

.....

tar gärna emot en invite

tompelompen@gmail.com

Bevaka tråden