Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! min dator har kraschat! :(

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hittade hjälp rätt snabbt här, orkade inte sätta mig in i VARFÖR det är så här, men denna lösning fungerar:

http://www.99.se/datalagring-lagringsmedia/242576-maxtor-one-touch-4-plus-1tb-varning.html

Lösningen igen, längst ner i tråden...: http://www.99.se/kringutrustning/252857-formatera-annat-n-fat32-g-ra.html

Nu ska jag SNART igång med att installera leopard igen.. Har snart tagit kopia på hela hårddisken. Det borde väl va rekommenderat att radera hela hårddisken o köra en ren installation nu känns det som? Alltså inte använda sig av "arkivera & Installera"?

Ja, har du kopierat hela disken så är det ju bara att radera och köra.

Nu är jag äntligen up and runnin' igen! Håller på med att flytta tillbaka all musik, program, bilder etc etc, men det känns bra! Datorn är sjukt mkt snabbare nu än vad den var innan kraschen, så kommer väl nåt gott av det hela också.

Va gott

Mmm, känns faktiskt rätt bra att datorn kraschade nu! Var så nedtyngd av gammalt skräp, o tror den led lite av att jag körde att uppdatera Tiger till Leopard och inte gjorde en ren installation. Snabbt, härligt, och troligtvis mkt mer ledigt hårddisksutrymme i slutändan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 22:36

Så bra. Kul att det löste sig så bra till slut. Har flera exempel på när det gått helt illa.

Aa ja du gjorde mig lite skrämd där med hårddiskkrasch-snacket. Vet ju iofs inte om det är något som är på G, men spelar ju mindre roll nu när jag SNART (efter att fixat tillbaka alla program etc) kommer köra Time Machine.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 23:39
Ursprungligen av Anders Båth:

Aa ja du gjorde mig lite skrämd där med hårddiskkrasch-snacket.

Bra, hoppas jag skrämde dig tillräckligt att du verkligen börjar använda Time Machine.

Nu har en kompis till mig som har samma dator fått liknande problem! Skillnaden är att hans dator inte går att starta i safemode (hålla inne shift) eller från CD (hålla inne c). Så fort datorn startat piper datorn "diiip-diiip....diip-diiip-diiiip". Hittar inget om detta på apples supportsida, någon som vet vad detta betyder?

iMac (Mid 2007): About new startup tones

Är det

3 tut, paus, 3 tut

betyder det ett eller felra minnen som är kass.

Första hjälpen.
Ta ur ena minnet. starta
Byt plats. Starta

Så hittar du det felaktiga minnet.

Bevaka tråden