Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Länka till auktioner och dylikt via radannons på 99?

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag köper era argument och kan säga följande:

- Nej, Komsun/Ica-jämförelsen var inte klockren. Jag vet inte vilka variabler jag ska nyttja för att liknelsen ska bli så bra som möjligt och jag tror inte att någon utav oss får ut något utav att jag upprepar mina åsikter om huruvida Traderaannonsreklam hör hemma bland de andra annonserna på 99.se, så jag skippar det.

- Att det blir budgivning internt på 99.se är inget negativt tycker jag, men en sådan budgivning är öppen för alla medlemmar på forumet automatiskt. Det är inte en Traderaannons.

- Fördelar med 99-annonserna är i mina ögon en sådan sak som att jag kan åka hem till säljaren och känna på datorn innan jag lägger mitt bud.

Men, men. Det verkar som att en stor del är för mina åsikter, men samtidigt att många är emot dem. Det får jag leva med. Men kan man åtminstone få önska att annonsörerna som annonserar för Tradera eller dylika auktionssajter skriver "Traderaannons: xxxBook" etc i rubriken?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-11-11 20:40

Detta tycker jag var ett mycket bra exempel och föredöme på hur radannonserna för auktioner borde se ut. I rubriken står det mesta och resten står radannonsen.

http://www.99.se/mac-s-ljes/254145-macbook-pro-15-1-83-ghz-2gb-ram-100gb-hdd-med-garanti-auktionen-g-r-ut-imorrn.html

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2009-07-14 12:40

Jag hittade nyss den här tråden, precis efter att ha lagt ut en Tradera-annons här... Tur att det inte strider mot reglementet

Mitt försvar för att ibland använda 99 till "reklam" är dessa två anledningar:
1. Nå fler potentiella köpare för ett nischat objekt, dvs. något som en begränsad grupp kan tänkas bjuda på.
2. Informera forumkamrater om något speciellt objekt, en chans som man inte ska missa.

Jag håller med om att det ska framgå tydligt i både rubrik och annons att det är en Tradera-auktion, samt att man inte bör lägga ut alla sina "dussinauktioner" här.

Bevaka tråden