Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Brick - Apple’s First All-Screen Laptop?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ja, jag har tänkt samma tanke. Frågan är varför och hur. Varifrån har de fått sina bilder och information? För den kan väl knappast vara fabricerad, det skulle kännas otroligt.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Ja, jag har tänkt samma tanke. Frågan är varför och hur. Varifrån har de fått sina bilder och information? För den kan väl knappast vara fabricerad, det skulle kännas otroligt.

Varför är ganska enkelt att besvara. Det råder fn nyhetstorka och genom att göra något eget av det som komma skall, ryktena finns där men de är glesa, så får de uppmärksamhet och därmed ökar deras reklamintäkter...eller nåt i den stilen. Hur är en annan fråga men det kan ju faktiskt vara så att de hittar på det mesta och att bilderna är fejkade, fast de kan komma från Stockphotos eller dylikt också.

Att Apples nästa MacBooks ska vara gjorda i aluminium istället för plast är redan ganska klart e-som det är vad som skett med resten av maskinparken. Man behöver heller inte fundera särskilt mycket för att förstå att CNC är det bästa sättet att göra ny datorer i aluminium med e-som det blir begränsat med restprodukter då produktionen är exakt. När det gäller om allt skulle vara fabricerat kan man väl egentligen säga som så att de tar den lilla informationen som finns och sätter ihop den till ett scenario de tror, och kanske hoppas, ska vara sant och som med stor sannolikhet också är det (pga vad jag sagt ovan.)

Vad jag menar är att åtminstone mitt förtroende för 9to5mac skulle få sig en knäck om det här bara är fabricerat för att få läsare.. Jag tror inte att de skulle riskera det, men jänkare kanske tänker annorlunda.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Vad jag menar är att åtminstone mitt förtroende för 9to5mac skulle få sig en knäck om det här bara är fabricerat för att få läsare.. Jag tror inte att de skulle riskera det, men jänkare kanske tänker annorlunda.

Själv håller jag mig till Tuaw (The unofficial Apple Weblog) och MDN (MacDailyNews)

Mycket snygg om den nu kommer i produktion. Tyvärr är mina dator-pengar slut för de närmaste tio åren så jag får nöja mig med min Air. Ska bli kul att följa utvecklingen dock.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-10-05 20:24
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Vad jag menar är att åtminstone mitt förtroende för 9to5mac skulle få sig en knäck om det här bara är fabricerat för att få läsare.. Jag tror inte att de skulle riskera det, men jänkare kanske tänker annorlunda.

Dom har ju haft rätt om dom flesta rykterna dom senaste åren så du behöver nog inte tvivla.

Bevaka tråden