Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac-problem på Svenska Spels nya sajt

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-09-27 09:50

Fick just svar från Svenska Spel:
"tack för ditt mail!

Vi har uppdaterat vår sida då den gamla var i behov av en uppdatering. Allt sa funka som det ska, gör det inte det så kan det vara så att du inte har den senaste versionen av flash installerad."

Inte mycket till svar...

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-27 10:02

Fick svar i dag, inte mycket till svar och det visar väl att dom inte bryr sig så mycket.
-----
Svar (Kundservice) - Lördag-09-27 08:26 AM
Hej,
Tack för dina synpunkter om vår nya hemsida - beklagar att du är missnöjd!
Läs gärna mer om våra systemkrav under Kundservice - Teknikfrågor - Operativsystem/webläsare.

Mvh
Kundservice

Med vänlig hälsning

Kundservice
Svenska Spel

Upptäckte nyss att jag blivit blåst på 232:- hos dom p.g.a. sajten inte funkar som den ska på Mac. Suck.....

hm, jag förstår inte vad det är för problem som ni upplever. jag kör Webkit (som är typ grunden till Safari) och sidan fungerar alldeles lysande här - CPU:n ligger på typ 45-47 grader (vilket den gör vid normalt användande) och fläkten ljudar inte ett skit, trots att jag klickar min runt febrilt på sidan. Konstigt.

Ursprungligen av ratorinak1:

hm, jag förstår inte vad det är för problem som ni upplever. jag kör Webkit (som är typ grunden till Safari) och sidan fungerar alldeles lysande här - CPU:n ligger på typ 45-47 grader (vilket den gör vid normalt användande) och fläkten ljudar inte ett skit, trots att jag klickar min runt febrilt på sidan. Konstigt.

Konstigt? Det är nog så att du inte använt sajtens alla interaktiva funktioner utan bara "kollat" genom att "klicka dig runt" litegrann på måfå sådär och kollat hur sidorna laddar o ser ut? Lägg upp ett konto, börja föra över pengar fram o tillbaka, börja spela och anväd sajten fullt ut istället så ska du se vad som händer eller inte händer. Om du törs.

Det är fladdrigt och löjligt, men sajten funkar för mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-21 09:54

Tänkte bara höra om någon vänlig själ kan informera hur det är med ovanstående problem nu? Ser att Svenska Spel inte uppdaterat sina stöd, men det lär dom väl kanske aldrig göra. Fungerar det i praktiken helt smärtfritt numera eller är det fortfarande en del strö-problem? Föräldrarna ska ha en ny dator snart och jag kan verkligen inte förmå mig att införskaffa en PC åt dem... Vore därför bra om någon kan meddela hur det ser ut på svenska spel fronten i dagsläget...

Ursprungligen av Abbath:

Tänkte bara höra om någon vänlig själ kan informera hur det är med ovanstående problem nu?

Vilka problem?

Tråden startades för att han hade problem att sätta veckobudget. Men det fungerar för mig och flera andra som skrivit i tråden. Så jag tror att problemet inte är direkt Mac-relaterat, utan någon inställning eller något versionsrelaterat i hans dator.

Svenska Spels pokerklient finns (så vitt jag vet) bara för Windows, men förutom det så ska det inte vara några problem att använda Mac på Svenska Spels sajt.

  • Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-05-21 14:57
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Svenska Spels pokerklient finns (så vitt jag vet) bara för Windows, men förutom det så ska det inte vara några problem att använda Mac på Svenska Spels sajt.

Jag använde den flashbaserade pokerklienten ett tag, men tröttnade eftersom den var så väldans långsam med Mac plus att flashen dessutom satte fläkten på min MB Air på ultraspeed

Om jag däremot använde mig av en PC så fungerade det helt OK.
Som många påpekar ligger säkert problemet i en dåligt optimerad flashklient för Mac, inte hos Svenska Spel.

Den lösning som fungerar bäst för mig är att köra S.S pokerklient för PC genom Crossover för Mac. Flyter på hur bra som helst på en MB Air utan att fläkten går på högvarv.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-21 14:12

Ah tack för beskedet! Då borde det vara lugna pucken då!

Bevaka tråden