Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.5.5 släppt (2008-09-15)

Tråden skapades och har fått 71 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Två dagar fel där.

Jag trodde nog de skulle fixa en till grej innan de släppte den. Nå, uppdateringen är så välkommen så. Tyvärr fixar den inte den ökända grafikkorruptionsbuggen på MacBook Pro, så nu får man väl anse den vara hårdvarurelaterad. Dags att asa burken till service, suck.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Tyvärr fixar den inte den ökända grafikkorruptionsbuggen på MacBook Pro, så nu får man väl anse den vara hårdvarurelaterad. Dags att asa burken till service, suck.

Om man läser i slutet av tråden du länkar till, så verkar det som 10.5.5 faktiskt har åtgärdat problemet...

"10.5.5 is out and - fingers crossed - it looks like the problem is solved"
"...so far so good with 10.5.5 and the horrible glitch"
"...after the update everything is working brilliantly"

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om man läser i slutet av tråden du länkar till, så verkar det som 10.5.5 faktiskt har åtgärdat problemet...

"10.5.5 is out and - fingers crossed - it looks like the problem is solved"
"...so far so good with 10.5.5 and the horrible glitch"
"...after the update everything is working brilliantly"

...ego ipse oculis meis vidi...

Jesper, jag har testat de två senaste utvecklarbyggena av 10.5.5, varav den senaste nu är släppt som "golden" och tyvärr har jag sett felet kvarstå. Det här felet är lurigt och efter en omstart/ominstallation håller det sig undan ett tag för att sedan återkomma.

Brasklapp dock, jag har nu gjort en "combo-upppdatering" så det finns en chans att tidigare delta-uppdateringar skiljer. Jag vill verkligen att detta fel ska vara fixat, men tror det inte till motsatsen är bevisad.

Ursprungligen av Per Ejeklint:

...ego ipse oculis meis vidi...

Jesper, jag har testat de två senaste utvecklarbyggena av 10.5.5, varav den senaste nu är släppt som "golden" och tyvärr har jag sett felet kvarstå. Det här felet är lurigt och efter en omstart/ominstallation håller det sig undan ett tag för att sedan återkomma.

Brasklapp dock, jag har nu gjort en "combo-upppdatering" så det finns en chans att tidigare delta-uppdateringar skiljer. Jag vill verkligen att detta fel ska vara fixat, men tror det inte till motsatsen är bevisad.

Jag kommenterar mig själv. Nu har jag testat ordentligt och det verkar verkligen som om 10.5.5 till sist löste problemet med den räliga grafikbuggen. Så jag hade fel och är för en gång skulle himla glad över det.

Skrivarproblem

Efter uppdatering så funkar inte skrivardrivrutinen till Brother HL-2150N, någon som har någon ide? Jag har provat att installera om drivrutinen från Brother, men det finns ingen specifikt för 10.5.5 Problemet är detsamma på både Minin på skrivbordet och på MBP. Båda är maxade med ram. Någon som kan tipsa om en (snabb) lösning??:'(

Ursprungligen av macuddevalla:

Efter uppdatering så funkar inte skrivardrivrutinen till Brother HL-2150N, någon som har någon ide? Jag har provat att installera om drivrutinen från Brother, men det finns ingen specifikt för 10.5.5 Problemet är detsamma på både Minin på skrivbordet och på MBP. Båda är maxade med ram. Någon som kan tipsa om en (snabb) lösning??:'(

GutenPrint?

Ursprungligen av macuddevalla:

Efter uppdatering så funkar inte skrivardrivrutinen till Brother HL-2150N, någon som har någon ide? Jag har provat att installera om drivrutinen från Brother, men det finns ingen specifikt för 10.5.5 Problemet är detsamma på både Minin på skrivbordet och på MBP. Båda är maxade med ram. Någon som kan tipsa om en (snabb) lösning??:'(

Efter lite research med Brother support och testande med lite olika skrivare kunde vi konstatera att 10.5.5 uppdateringen havererar utrskriftkommunikation via USB med brotherskrivarna. Däremot fungerar det utmärkt när den kopplas via LAN! Så problemet ligger i USB protokollet för skrivarna. Är det fler som varit med om liknande problem med andra skrivare via USB idag? För övrigt har jag ännu inte hittat några buggar. Förhoppningsvis kommer det en uppdatering till problemet de närmsta dagarna.

Parallells

Hej,

Efter den senaste uppdateringen 10.5.5 så fungerar inte Parallels längre! Någon som har stött på samma problem eller som har något förslag på lösning?

// Daniel

Allt fungerar och märker vare sig "plus eller minus". Fick bara en hemsk flashback igår kväll när jag gjorde uppdateringen. Jag kom ihåg när jag skulle ladda ner SP2 på min dåvarande HP. Tog mig månader (sic !) att få allt rätt.....:confused: fy attan, aldrig mer en icke-Mac-dator !

Jaha, det här låter ju bra!

Startade om från Vista till Mac OS och installerade uppdateringarna. Gick fint.
Startade om till Vista igen *duckar*

:">

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 17:41
Ursprungligen av Raumschiff:

Jaha, det här låter ju bra!

Startade om från Vista till Mac OS och installerade uppdateringarna. Gick fint.
Startade om till Vista igen *duckar*

:">

Ingen bryr sig här. Your loss.

Bevaka tråden