Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple .mac blir MobileMe

Tråden skapades och har fått 383 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iDisk hastigheten är öken som vi alla vet, men, slog på "iDisk Sync".
Även om det naturligtvis inte går fortare, per se, så är det smidigt.
Kört i några dagar och ,peppar peppar, så lirar det.

mvh
Lennart

MobileMe-supporten är helt värdelös. Läser dom ens de mail de får in? Finns aldrig något förvalsproblem som passar i rullistan och när de mailar tillbaka får man bara ett svar som känns mest som autosvar för det markerade valet man tog från rullistan. Eftersom man oftast har ett mer specifikt problem så hjälper inte deras trubleshoot skit. Hjälper möjligen noviser som inte vet hur man gör de absolut enklaste grejerna men inte någon annan. SÅ EXTREMT LESS.
Mitt problem är det samma som förut. Jag hoppas bara att fler haft problemet och lyckats lösa det. När jag söker en kontakt i web-interface (MobileMe) så försvinner all information från kontakten (göms kanske är ett bättre ord) tillfälligt. Loggar jag ut och sedan in igen så kan jag scrolla ner till kontakten och se informationen, provar jag däremot söka igen så försvinner det igen. Detta gäller bara så länge som jag inte redan klickat på kontakten tidigare under den tid jag varit inloggad. Problemet verkar helt oberoende av vilken dator jag använder.

Har du provat MobileMe Chatten?
(Finns en länk på supportsidan)
Jag provade tidigare och efter ca halvtimme (dom har en hel del att göra)
fick jag bra hjälp.

mvh
Lennart

Deras tjänst är fylld med säkerhetshål och de verkar inta en väldigt nonchalant inställning till dem också.

Fattar inte varför de agerar så.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-08 14:50
Ursprungligen av petterf:

Deras tjänst är fylld med säkerhetshål och de verkar inta en väldigt nonchalant inställning till dem också.

Fattar inte varför de agerar så.

Vilka säkerhetshål är det då?

Ursprungligen av Northwiz:

Vilka säkerhetshål är det då?

Tex lustigheter som att bara inloggning, konto och kredituppgifter är krypterade. När du väl loggat in går tex webmailen inte över https så andra på nätet du sitter på är välkommna att sniffa.
Svaret på 'hemliga frågan' för att återta kontot lagras i klartext i databasen!

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-09 09:56
Ursprungligen av petterf:

Tex lustigheter som att bara inloggning, konto och kredituppgifter är krypterade. När du väl loggat in går tex webmailen inte över https så andra på nätet du sitter på är välkommna att sniffa.
Svaret på 'hemliga frågan' för att återta kontot lagras i klartext i databasen!

Ok, det låter inte bra, instämmer. Nu använder jag inte en del av de tjänster som finns i MobileMe och har inte tittat närmare på allt men är det som du skriver så är det uppenbara säkerhetsmissar.

Säkerhetshålen vill jag också gärna veta mer om, källor?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-08-08 16:28

Jag kan väl i alla fall tillägga - efter att ha hackat på MobileMe en del - att synkroniseringstjänsten, med datorer och iPhone - faktiskt fungerar riktigt bra.

Den delen är jag riktigt nöjd med.

Även om OmniFocus fungerar på andra sätt också om man vill så funkar synken mellan iPhone och mina macar ruskigt bra via mobileme. Kanonbra tjänst!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-08 19:53
Ursprungligen av akerstrom:

Även om OmniFocus fungerar på andra sätt också om man vill så funkar synken mellan iPhone och mina macar ruskigt bra via mobileme. Kanonbra tjänst!

Kan inte mer än hålla med, utan omnifocus stannar min värld. Min gamla synclösning till iPhonen lämnade en HEL del kvar att önska…
Via MobileMe är det en av de få apps jag använder hela tiden
/Tangen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-11 22:02

Tack apple, alltid bra att kunna kolla sin jobbmail:

Your MobileMe Mail is currently unavailable.
We apologize for this service interruption and are working hard to resolve the problem.
For more information, please refer to System Status on the MobileMe Support Page.

Ursprungligen av spaceas:

Tack apple, alltid bra att kunna kolla sin jobbmail:

Your MobileMe Mail is currently unavailable.
We apologize for this service interruption and are working hard to resolve the problem.
For more information, please refer to System Status on the MobileMe Support Page.

Jag märkte precis samma sak

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-12 08:04
Ursprungligen av spaceas:

For more information, please refer to System Status on the MobileMe Support Page.

Någon som vet hur man hittar dit från sin iPhone?

samma här...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-12 08:45
Ursprungligen av akerstrom:

samma här...

Och när jag kollade status på mobilme support så stod det att allt fungerade. Mysko.

Citat:

MobileMe Update

We have already made many improvements to MobileMe, but we still have many more to make. To recognize our users' patience, we are giving every MobileMe subscriber as of today a free 60 day extension. This is in addition to the one month extension most subscribers have already received. We are working very hard to make MobileMe a great service we can all be proud of. We know that MobileMe's launch has not been our finest hour, and we truly appreciate your patience as we turn this around. Read this article for more details.

The MobileMe Team

Det var rätt bra gjort ändå, alla får tydligen ytterligare 60 dagar gratis nu.
MobileMe: Supplemental 60-day extension eligibility and details

Senast redigerat 2008-08-19 12:16
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-19 08:24

ja, 2 månader extra är inte dumt Nu återstår bara snabbare idisk...

Sammanlagt ett kvartal extra är inte dumt Nu återstår bara prenumererade kalendrar även på molnet/push/synk.

I loooove Mobile ME!

Tja!

Jag har haft Mobile Me nu i över en månad, och måste säga att jag aldrig varit nöjdare. Allt funkar så bra. Sitter i skolan och planerar ett arbete eller hemläxa i kalendern, som sedan syncas med min iPhone eller Mac. Den varnar också 2-1 dagar innan. Tack vare detta har man aldrig missat en läxaO:-)

Samma sak med kontakter. Jag har inte med mig min iPhone när jag drar ut, jag träffar t.ex en person och får denna persons nummer. Går till närmaste dator, skriver in numret i en ny kontakt. När jag kommer hem, vips! En ny kontakt!:)

Detta system är väldigt bra genomtänkt. Trots alla problem som diskuteras så har inte jag märkt något.

Vad tycker du om Mobile Me?

En annan Disktutionom Mobile Me

Är det bara jag?:P

Slog ihop två trådar.

/Mod

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-21 20:55

Tråden slogs ihop låstes just när jag skickade mitt inlägg men nu kommer det iaf.

JohnieWebdesign; Du är inte ensam, jag älskar det. Alla man pratar med är ju så nöjda.

Är det någon som vet om apple fortfarande drar/reserverar en rejäl hög med pengar från kontot man registrerar Mobile Me med?

Bevaka tråden