Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Special Event" 2008-09-08

Tråden skapades och har fått 327 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bilden verkar enligt min mening inte trovärdig, men om man ser det från det andra perspektivet så kanske den är det. Varför? Jo för att macbook air har rundade hörn och det har cirkulerats rykten om att macbook och macbook pro ska få en design som stämmer lite med macbook air för att få en ny "look" på sitt sortiment. Men vad vet jag, bara vänta och se.

Ursprungligen av Patrik D:

3G-modem tror jag inte kommer finnas i en Mac på ett bra tag, det är just därför jag tror det blir någon sorts trådlös anslutning.

Lite långsökt, men skulle det inte fungera om man kunde skapa en trådlös WiFi-anslutning på sin iPhone och som sedan Macarna kunde ansluta till som ett nätverk.

Troligen har inte hårdvaran i iPhone stöd för sånt, men visst vore det coolt?

Det var väl det programmet netshare gjorde, fast det blev ju bortplockat sedan..

  • Medlem
  • 2008-09-04 06:15

Vet inte om de har med detta event att göra men hittade just att apple kommer sänka priset på iMac mm:

YouTube - EXCLUSIVE: iMac Price Cuts & Spec Bump

Digg - EXCLUSIVE: iMac's to get Spec Bump and Massive Price Cuts

Frågan är om de är sant om de blir samma här i sverige?!

/reed

Prissänkningarna är väl inte alltid helt i synk över atlantpölen, men speedbumpar och sådant gäller ju världen över.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-05 13:24

Hoppas verkligen Apple prioriterar ljudet i nya Ipodsen. Dock, gillar verkligen inte heller nya looken om den nu stämmer. "Känns" inte logisk på nåt sätt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-06 08:29

Väldigt mysig färg!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-06 11:46
Ursprungligen av zAjben:

Väldigt mysig färg!

Faktiskt:) Ser fram emot o se dom. Jag hör ju faktiskt till en av dom som tycker nya formen är snygg me så

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-09-09 07:14

It's long, rounded and yellow. We call it iPod banano.

  • Medlem
  • 2008-09-09 16:52
Ursprungligen av Macus:

It's long, rounded and yellow. We call it iPod banano.

Jag har det nya fodralet!
BananaGuard - Skydda din banan mot puréisering!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-09 16:56
Ursprungligen av CKOTG:

Hur funkar det om man har en annan vinkel på sin banan? Kanske alltid är samma iofs.

  • Medlem
  • 2008-09-09 16:59
Ursprungligen av Fred!:

Hur funkar det om man har en annan vinkel på sin banan? Kanske alltid är samma iofs.

Säg det, den som vet! Man får väl köra innebandyklubbstricket; koka och bända!

Mac OS 9.2.3

Varför kommer den aldrig?

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Mac OS 9.2.3

Varför kommer den aldrig?

Whaaat?

Har jag inte "varit med" tillräckligt länge för att förstå, eller?

Ursprungligen av henkebarn:

Whaaat?

Har jag inte "varit med" tillräckligt länge för att förstå, eller?

Senaste versionen av Mac OS 9 är 9.2.2...

MacRumors tolkar denna notis från John Gruber som att det kommer någon typ av iPhone-relaterad nyhet. Det vore högst intressant!

MacRumors skriver också att dom hört från fler håll att Apple för ovanlighet skull aktivt uppmanar journalister att komma eftersom det är en "Big Deal", vilket sedan tidigare tagits upp i tråden.

Någon fräck nyhet kring iPhone-plattformen känns som en mera rimlig "Big Deal" än några nya Macar. Jag känner mig ovanligt optimistiskt och slänger in detta som en joker tillsammans med mina tidigare gissningar

Nyheterna? Apple säljer dator-divisionen till Dell. De verkar ändå trött på att uppdatera den delen, roligare med mobiler och mediaspelare.

Let's rock, liksom.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-07 15:06
Ursprungligen av Leftrustle:

Nyheterna? Apple säljer dator-divisionen till Dell. De verkar ändå trött på att uppdatera den delen, roligare med mobiler och mediaspelare.

Let's rock, liksom.

Skulle ALDRIG ske. Är för stor del i företaget, o dessutom, så skulle dom mist tokigt mkt kunder. Deras datadel har ju stigit senaste åren massor, så varför sälja ngt så bra för?! Doesn't make sense!

Ursprungligen av Minto0:

Skulle ALDRIG ske. Är för stor del i företaget, o dessutom, så skulle dom mist tokigt mkt kunder. Deras datadel har ju stigit senaste åren massor, så varför sälja ngt så bra för?! Doesn't make sense!

Ja, det var ju nästan gulligt
Jag har lite svårt att se att de har någon gemensam nämnare bara. Men vem är jag att uttala mig. Jag har ju nästan svårt att se varför Bosse Ringholm och prinsessan Madeleine skulle gifta sig.

Ursprungligen av Minto0:

Skulle ALDRIG ske. Är för stor del i företaget, o dessutom, så skulle dom mist tokigt mkt kunder. Deras datadel har ju stigit senaste åren massor, så varför sälja ngt så bra för?! Doesn't make sense!

minto0: Ironi@Wikipedia

Adrian:
Tror du de satsar på ett event nu imorrn då och ett igen inom en månad?

Vad tror ni om att de kör ihop dem till ett med en liten One More Thing eller något liknande? På så sätt snor det ju inte fokus från resten av "showen"... eller vad säger ni?

Ursprungligen av RockyMontana:

Adrian:
Tror du de satsar på ett event nu imorrn då och ett igen inom en månad?

Kanske, fast jag tror nästan att dom kan släppa nya bärbara bara genom att låta Apple Store gå ner och uppdatera sin hemsida. Jag vet att andra varit inne på att det inte är så troligt om det verkligen är helt ny design (se separat ryktestråd) men jag tror ändå det kan hända.

Ursprungligen av RockyMontana:

Vad tror ni om att de kör ihop dem till ett med en liten One More Thing eller något liknande? På så sätt snor det ju inte fokus från resten av "showen"... eller vad säger ni?

Det är ju inte en fullstor keynote detta, så jag tror inte det sker på det sättet. Här är det bara journalister samlade. Och skulle det vara en One More Thing tror jag hellre på något iPhone-relaterat...

Men det är bara jag det, vi får väl se på tisdag

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-07 16:09

No shit, Sherlock.

A Big Deal: 10.5.5, helt ny Mac mini, helt ny MacBook, helt ny MacBook Pro, helt ny iPod nano, iTunes 8, uppdaterad iPod touch eller va?

Ursprungligen av Redglittercoffin:

A Big Deal: 10.5.5, helt ny Mac mini, helt ny MacBook, helt ny MacBook Pro, helt ny iPod nano, iTunes 8, uppdaterad iPod touch eller va?

10.5.5, en underhållsuppdatering av Mac OS X för världens samlade journalister på ett iPod/iTunes/musik-event? Skulle inte tro det (Det kan mycket väl släppas samma dag, men jag har svårt att se Jobs eller vem som nu talar att prata om det.)

Knappast nya Macar heller för den delen, det vore liksom inte Apples stil att göra så eftersom det ligger utanför ämnet. Man ska ju aldrig säga aldrig, men jag sätter mina slantar på att det inte är med.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-07 18:22

Apple TV? Kan den få sig en uppdatering och kanske en inbyggd docka till iPhone/iPod.

ATV hyrfilm även i övriga Europa? Det skulle vara på tiden!

Ursprungligen av Zimmerman:

ATV hyrfilm även i övriga Europa? Det skulle vara på tiden!

Amen! T o m Nya Zeeland, med 4 miljoner invånare, har det. Skandal!

Det kan i.o.f.s. ha att göra med det anglosaxiska systemet att göra; USA och hela UK Commonwealth (Kanada, NZ, Australien...) sitter ihop på många sätt när det gäller distributionslösningar, avtal, copyright, etc. Att NZ fått ATV-hyrfilm beror nog på att dom liksom sveptes med.
Jag tror att det är just filmbolagens/distributörernas strukturer, villkor och krav som bestämt mycket av ATV-hyrfilms agenda. Rent tekniskt kunde nog Apple ha släppt det globalt från start.

Ursprungligen av Leftrustle:

Amen! T o m Nya Zeeland, med 4 miljoner invånare, har det. Skandal!

Ursprungligen av Zimmerman:

Det kan i.o.f.s. ha att göra med det anglosaxiska systemet att göra; USA och hela UK Commonwealth (Kanada, NZ, Australien...) sitter ihop på många sätt när det gäller distributionslösningar, avtal, copyright, etc. Att NZ fått ATV-hyrfilm beror nog på att dom liksom sveptes med.
Jag tror att det är just filmbolagens/distributörernas strukturer, villkor och krav som bestämt mycket av ATV-hyrfilms agenda. Rent tekniskt kunde nog Apple ha släppt det globalt från start.

Självklart. Men det är likförbannat störande. Gubbar. Jag skyller allt på alla jävla gubbar överallt, som hela tiden förstör all uns av krativitet och nytänkande i alla branscher. Trodde först det var isolerat till byggbranschen, men...

Ursprungligen av Zimmerman:

ATV hyrfilm även i övriga Europa? Det skulle vara på tiden!

Jag har väntat på det grymt länge. Är det någon som vet hur det ligger till på den här fronten?

Bevaka tråden