Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

E-MU Proteus VX - Nu gratis!

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-12 19:36

Jävligt skumt gränssnitt... någon som verkligen förstått hur de tänkt? Det måste ju gå att få upp ljudnamnen i displayen på GUIt utan att man ska dra-och-släppa patcherna dit. Jag märkte att jag kunde bläddra mellan ljuden (dock aldrig med några piltangenter) när jag testat ett fyrtiotal ljud på detta sätt... men då bläddrade jag bara bland de ljud jag hade testat. Man måste ju kunna få in ALLA patcherna i GUIt så det fungerar som det borde. På något vänster. Har inte kört Cubase LE speciellt mycket, vet inte ens om det finns någon Freeze-funktion i den bantade lilla LE'n (som är ganska tillräcklig för det mesta annars).

jag lägger in instrumentet i cubase, sen väljer jag open och tar originalbanken. I läge 'sampler' räcker det med att klicka en gång på presets för att de ska laddas in, sen kan man använda piltangenterna för att bläddra.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-12 20:33

Se bifogad bild sedan tidigare, det är detta som inte funkar för mig. Annars hade jag inte klagat så förbannat...

Shit, nu funkade det att spara banken med cubaseprojektet. jag hade ändrat en grej på preset 0000, och nu funkade det.
Det tar forever att spara och ladda banker, men bara det funkar så ska jag inte klaga för 0kr

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-08-12 21:01

Kool! Jag håller på att testa en seg workaround nu, så här: väljer File och sedan New i själva pluggen, drar sedan in varje ljud manuellt med dra-och-släpp, sparar sedan som en ny bank... sparas som en *.exb... har inte vågat starta om Cubase och testa hur det funkar än... men tills vidare hittade jag ytterligare några underbara patcher som jag gärna gör musik med.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-13 15:18

Spela in som audio direkt istället, låtsas att det är hårdvara utan midi

Bevaka tråden