Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone version 2.0.1 uppdatering är här

Tråden skapades och har fått 116 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har alla som inte årterställt kvar felmedelandet om operatörsinställningarna?

  • Medlem
  • 2008-08-06 21:49

Det poppade precis upp en apple software realease 2.1.1, för mig, uppdateringen ligger bara på 2 mb. Kan någon förklara?

Ursprungligen av can:

Det poppade precis upp en apple software realease 2.1.1, för mig, uppdateringen ligger bara på 2 mb. Kan någon förklara?

Var inte det en uppdareting på Apples software updater program? Alltså uppdatering på själva programet som håller koll på uppdateringar. Fick nämligen samma uppdatering tidigare ikväll.

Ursprungligen av Edition:

Var inte det en uppdareting på Apples software updater program? Alltså uppdatering på själva programet som håller koll på uppdateringar. Fick nämligen samma uppdatering tidigare ikväll.

Jag har inte fått ngn 2.1.1 ??

//Everlast

Vad är de för uppdatering? 2.0.1 känner jag till men 2.1.1 vet jag inget om.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-08-06 23:28

Har inte kunnat använda varken EDGE eller 3G under hela dagen idag och det fungerar fortfarande inte.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-06 23:41
Ursprungligen av drew:

Har inte kunnat använda varken EDGE eller 3G under hela dagen idag och det fungerar fortfarande inte.

samma här! ringer telia imorgon

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-08-06 23:43
Ursprungligen av Esa:

samma här! ringer telia imorgon

Ett avbrott, fine. Men en hel dag är fan skandal.

Jag har uppdaterat till 2.0.1. (och fick operatörs felet), men här funkar både 3G och Edge hur bra som helst. Bor i Malmö....

jag har så att 3g funkar ibland, ibland så är det helt nere, men symbolen syns fortfarande:(

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-07 00:04

jag bor i göteborg, de är ju bara en liten by så man kan förstå att de inte funkar.....

  • Medlem
  • 2008-08-07 12:42
Ursprungligen av Esa:

jag bor i göteborg, de är ju bara en liten by så man kan förstå att de inte funkar.....

Haha, jag älskar sarkasm Skumt att du inte får det att funka, jag har uppdaterat min, och jag bor i Lund, vilket är typ en fjärdedel av gbg Ändå funkar allt fint

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-08-07 09:21

Jag upplever att batteritiden har ökat med uppdateringen, någon annan som märkt av det samma? Med 2.00 drog den lätt ur halva batteriet nattetid medans det numera knappt märks på batteristapeln.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-07 09:41

Samma här med batteriet, håller längre nu.

Obs! Denna tråd handlar om iPhones som INTE är hackade. För diskussion om 2.0.1 och jailbreak, fortsätt i länkad tråd. Har flyttat några inlägg härifrån till nämnda diskussion.

Allt fungerar bra för mig idag, ska sägas. Måste varit fel hos Telia igår.

jag har en öppen iphone 3g från italien, har uppdaterat till 2.0.1, e det nån som tror att det kan bli problem bara för att man uppdaterat ?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-07 19:24
Ursprungligen av Lionhart:

jag har en öppen iphone 3g från italien, har uppdaterat till 2.0.1, e det nån som tror att det kan bli problem bara för att man uppdaterat ?

Nä.

/Spiken

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-07 19:47

Fick SMS om att Telia har haft 3G-avbrott i Blekinge idag i alla fall. Så det kanske är fel orter.

Det är ju ingen omöjlighet, fast isf hade nog Apple varit djävulskt snabba med en uppdatering till för att fixa problemet, eftersom det varit i fler länder detta hänt.
Om jag inte fattat det fel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-08 10:55

Hur pass lång batteritid har ni nu med era iPhones (och hur lång var den innan)? Jag har tvekat att köpa en pga bla batteritiden.

Batteritiden är jättebra faktiskt. Mycket bättre än innan uppdateringen, och nu är den helt underbar

min tur.. Jag lyckades först inte uppdatera utan fick börja om på grund av dels kalenderpåminnelser och uppringningar från vänner - detta slutade i att det inte gick att uppdatera längre - Jag letade lite på nätet och fick fram att problemet låg i den nerladdade uppdateringsfilen och om jag tog bort den så skulle det funka igen. /bibliotek/itunes/iphone uppdates/ töm här.. Nu är det gjort och uppdateringen funkar.

Vissa saker är bra. Om jag går in i adressboken via gröna telefonluren då är den mer eller mindre direkt dock om jag går in via adressboken på skrivbordet (ni fattar) så är det segt som vanligt. Jag har ca 140 kontakter.

Att mata in på tangentbordet är inte alltid snabbt och det segar till rejält ibland - så den som säger att det är snabbare än någonsin.. var det så illa förr? Dessutom så när jag skulle skriva detta inlägg så crashade safari och jag sitter nu på min Mac.

Fick också 3G-täckningssymbolen att visas men att nätet var stendött. Laddade ingenting. Kanske ligger hos Telia

Ordet Är, som så många irriterar sig på är jag oerhört frustrerad över också. Sedan minut ett. Och fortsätter att vara så. Ingen skillnad alls jämfört med hur det var. Är blir oftast år eller ibland att osv. Jag försökte lura i den arr = är men har inte lyckats, den vill då skapa ärr eller att beroende på hur den tycker för tillfället. nja. Apple kan nog bättre än så. Kanske en öppen ordlista där man själv kan gå in och skriva in sina vanligaste ord som man vill ska prioriteras.

Att scrolla bland mina bilder som jag tagit i bildlistan (typ 240 bilder) går hyperhackigt - du kan inte ens dra långsamt med fingret utan att det hackar. Däremot om jag laddar in en av mina iphoto importerade photokataloger med 300+ bilder så scrollar den på fint. Oerhört skumt och lätt irriterande. Försökte att hitta bilderna som ställer till det men efter att ha förstört ett femtiotal bilder utan resultat så ger jag upp.

I övrigt så känner jag att batteriet håller längre! och det mesta känns lite rappare.

Senast redigerat 2008-08-08 20:41
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-09 20:00

Ni som har uppgraderat till 2.0.1 OCH har köpt spel från AppStore. Sparades speldatan vid uppgraderingen, exempelvis vilken bana ni låg, poäng osv.

Ursprungligen av kia2:

Ni som har uppgraderat till 2.0.1 OCH har köpt spel från AppStore. Sparades speldatan vid uppgraderingen, exempelvis vilken bana ni låg, poäng osv.

För mig sparades det. Jag har en gammal iphone och uppdaterade med itunes.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-11 16:40

Någon som vet om jag kan uppdatera telefonen på en annan dator än en jag normalt använder till att synka telefonen med?

Ursprungligen av smurf:

Någon som vet om jag kan uppdatera telefonen på en annan dator än en jag normalt använder till att synka telefonen med?

Det går bra. Jag uppdaterade min på jobbmacen och syncar med hemmamacen

Bevaka tråden