Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS tävling: Sverige mot Australien

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-08-17 12:09
Ursprungligen av Björnström:

Surt att satsa i fyra år och förlora med mindre än en sekund...

Hade det inte varit surare om han satsat i fyra år på att vinna och sedan kommit 20 sekunder efter?

Guld igen för tjejerna

Emma Snowsill krossade motståndet i tjejernas triathlon. Och dessutom tog Australien ett brons. Jag satt med kaffe framför datorn i arla morgonstund och tittade.

Nu drar jag till jobbet. Om en timma

Ursprungligen av Christian Å:

Emma Snowsill krossade motståndet i tjejernas triathlon. Och dessutom tog Australien ett brons. Jag satt med kaffe framför datorn i arla morgonstund och tittade.

Nu drar jag till jobbet. Om en timma

Jag tror Åhs gärna skulle byta efternamn på den där flickan...till just Åhs

Ursprungligen av Björnström:

Jag tror Åhs gärna skulle byta efternamn på den där flickan...till just Åhs

Då hade jag utan tvekan valt att själv heta Snowsill.

/c

Två guld i segling också! Om vi räknar in fröken Åhs ovan så är det 11 guld och fjärde bästa land i OS!
Medal Tally - Olympics - theage.com.au

Guld i stavhopp! Melbournekille som plockade hem guldet igår - första friidrottsguldet på 40 år för Australien

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-23 12:37
Ursprungligen av Björnström:

Guld i stavhopp! Melbournekille som plockade hem guldet igår - första friidrottsguldet på 40 år för Australien

Du glömde Freeman i Sydney 2000 - inte har väl Australien glömt henne?

Stephanie Rice ska bära flaggan imorgon på avslutningen av OS. Hon tog hem tre guld totalt - vilken grej!

Har för övrigt fått veta att Grant Hackett (se tidigare inlägg ovan) bor i samma hus som vi - bara två våningar under oss. Skulle vara kul att simma lite med honom i poolen

  • Medlem
  • 2008-08-23 13:01

Tjejer räknas väl inte?!

Guld igen i 10m simhopp!

Missade att Ken Wallace vann guld i K1 500 igår också!

14 guld nu!

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2008-08-24 20:42

Jämför sen med Kina, vad hade de tagit? 50 guld? Hmmmm...

Nåja, jag ser det som en stor bedrift att faktiskt ha missat varenda sekund av OS-sändningarna. Fast, å andra sidan, kollar man aldrig på TV så

Ursprungligen av bollman:

Jämför sen med Kina, vad hade de tagit? 50 guld? Hmmmm...

Nåja, jag ser det som en stor bedrift att faktiskt ha missat varenda sekund av OS-sändningarna. Fast, å andra sidan, kollar man aldrig på TV så

Dom är ju 1.3 miljarder och har låst in 1/7 av befolkningen från födseln i stora idrottsskolor där OS Guld är enda chansen att bli utsläppt.

Australien är "land of the free" och vi är bara 22 miljoner - färre än befolkningen i Shanghai

Dags att avsluta tävlingen!

Deltagarland |Guld |.Silver | Brons |.Ranking
Australien: 14 Guld, 15 Silver, 17 Brons, 6:a i världen
Sverige: 0 Guld, 4 Silver, 1 Brons, 56:a i världen

Bevaka tråden