Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recension/Rant: Invisible Shield för iPhone 3G

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-11 17:27
Ursprungligen av Lone_fox:

Vad var det som felade, produkten eller du?

heiko: den såg inte så tokig ut, men lite dyr!

Det framgick väl ganska väl ur inlägget att jag tyckte produkten var värdelös? Har du svårt med läsförståelsen?

Nä, verkligen inte, men jag har svårt att se vad som är värdelöst när du inte förklarar dig. Men det är klart är man slapphänt och utan tummar kan det ju vara det som är problemet för vad vet jag när man inget får veta - värdelöst?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-12 20:21
Ursprungligen av Lone_fox:

Nä, verkligen inte, men jag har svårt att se vad som är värdelöst när du inte förklarar dig. Men det är klart är man slapphänt och utan tummar kan det ju vara det som är problemet för vad vet jag när man inget får veta - värdelöst?

Eftersom du uppenbarligen har missat det så tipsar jag dig om inläggen som skrevs innan mitt. Jag tyckte det var onödigt att repetera det andra redan har sagt, därför instämmer jag helt enkelt bara i vad några har sagt tidigare.

Du verkar ju reagera väldigt känslomässigt på detta, det verkar liksom vara personligt förolämpande för dig att någon tycker illa om denna produkt, så jag tänker inte diskutera det med dig. Fortsätt gärna bolla med någon annan, jag skiter i vilket.

Ja, jösses!

Ja, jag gillar den här typen av produkt starkt, skyddar bra och ökar greppet. Det jag kan kritisera är att det är lite pilligt att applicera och man även får bättre grepp på framsidan dvs att man inte har samma glatthet, inte med Invisible Shields material i varje fall.

Det många inte verkar klara av är att applicera filmen för det gäller ju att vara lite händig om man ska få till det bra!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-12 22:53
Ursprungligen av Lone_fox:

Det många inte verkar klara av är att applicera filmen för det gäller ju att vara lite händig om man ska få till det bra!

Nej, du verkar tro att detta är det enda som det överhuvudtaget är möjligt att kritisera på den här produkten — att liksom just din åsikt är viktigare än alla andras. Men där har du, naturligtvis, helt galet fel.

Galet fel har jag säkert, men det är lätt att bli galen när du vägrar nämna vad du inte är nöjd med. Självklart passar inte produkten alla, men att bara säga att något är "värdelös" är inte särskilt givande. Problemet för mig är att du fortfarande inte säger vad du inte är nöjd med.

Eftersom jag är nöjd och du inte är det så är det väl bättre att förklara ens personliga upplevelser av den enkla anledningen att eventuella intressenter får mer kött på benen och kan ta ställning själva.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-13 10:54

Jag instämmer i några av kommentarerna ovan, framförallt Drolug. Det blir fult och plastigt utan att fylla någon nödvändig funktion.

Tack, det köper jag, speciellt på den vita jag hade ett tag, därför blev det en svart för mig!

Jag satte dit invisible shield på fruns vita iPhone 3G häromdan. Gick väl hyfsat, men finishen på telefonen är väldigt mycket sämre nu. Vid hörnen blev det inte så briljant heller. Och skärmskyddet är inte alls ok, verkligen som att ha tjock glad-pack på glaset, med ränder som syns även när skärmen är tänd. Har Marware Sportgrip på min svarta iPhone 3G, det skyddet är jag nöjd med. Inte ett dugg osynligt men det skyddar luren ordentligt och man kommer lättare åt volymkontrollen genom t ex byxfickor. Skön gummikänsla också...

Jag vill nog ge den ett rätt bra betyg, minst 9/10. Lite kinkig att applicera, men nu ser jag den inte ens, så naturligt känns det. Bara att torka av med en magic cloth så försvinner ALLT.

Har bara skärmskyddet.

Bevaka tråden