Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub den 13 augusti i Sundsvall

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Enköping
  • 2008-08-11 08:41

Slice:

Om du kommer lovar jag att dyka upp oxå.

Mvh Manga X

Ursprungligen av Manga X:

Slice:

Om du kommer lovar jag att dyka upp oxå.

Mvh Manga X

Klart Slice kommer.

Men du är välkommen Manga X ändå även om inte Slice skulle dyka upp.

Jag har börjar bearbeta Slice och även snart Robert.

Öl och mat kan jag

Får en gammal och fattig farbror dyka upp också?

Fast jag kan absolut ingenting om dessa moderna saker …

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-11 19:05
Ursprungligen av pick-me-up:

Får en gammal och fattig farbror dyka upp också?

Fast jag kan absolut ingenting om dessa moderna saker …

Självklart är du välkommen, vi i den yngre generationer behöver vägledning från de som är äldre på gatan. Det är spridda åldrar i dessa aktiviteter och alla åldrar är lika välkomna.
Kunskapsnivån är knappat viktigt, vi möts för att knyta kontakter och snacka lite bara.

Dyk gärna upp och har du några funderingar som du inte vill ta upp inför alla så kontakta gärna mig via PM.

You’ve made my day!

Tack så mycket Sidde!

Det är fullt möjligt att jag dyker upp och vi har träffats förut också, om jag kommer ihåg rätt. Fast det var några år sen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-11 19:26
Ursprungligen av pick-me-up:

Tack så mycket Sidde!

Det är fullt möjligt att jag dyker upp och vi har träffats förut också, om jag kommer ihåg rätt. Fast det var några år sen.

Ser man på, man glömmer snabbt verkar det som, men nu när jag tittade in på din profil minns jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-11 19:22

Wow!!
En cliffhanger

Yes!!

I’ll be back!

Ursprungligen av Yes:

Wow!!
En cliffhanger

Yes!!

Japp ….Det kan man nästan säga. Fast saken beror på bara om jag hinner råna en bank innan! Eller på något annat sätt införskaffa lite kapital för eventuella förfriskningar etc.

Maten är ju nästan halva föda också. Det får man inte glömma bort!

Annars får man ta ett snack med Kronofogden. De har redan ganska fint klientel, som Frank Andersson till exempel.

Cool, calm & collected

Det var ju några år sen, så det är inte helt solkart att man kommer ihåg alla …

Kan lova nästan att du inte känner mig på utseendet! Om någon rund och rödkindad äldre herre som liknar en taliban försöker smyga in på puben, så är det jag.

Still crazy after all these years …

Var förbi och pratade med dem på Mercat Cross idag. Vi var varmt välkomna på onsdag!

Dock gick det inte att boka bord eftersom det kunde man bara göra om man skulle äta.

Så finns intresset för att boka kan det ordnas, men då måste jag vet hur många som ska äta. Kan bli svårt, kanske.

En Big Mac kanske?

De flesta brukar äta alla fall nånting under kvällen. Men om man ska bestämma det redan i förväg kan vara en smula svårt.

Jag har lite svårt att tro att stället skulle vara så extremt befolkad just då heller, och man kanske inte behöver sitta vid samma bord allihopa.

Det löser sig nog när vi kommer dit. Tror inte att vi nånsin beställde nåt bord på Bishops Arms heller, men ändå satt vi ganska tätt ihop där i baren.

Ursprungligen av pick-me-up:

De flesta brukar äta alla fall nånting under kvällen. Men om man ska bestämma det redan i förväg kan vara en smula svårt.

Jag har lite svårt att tro att stället skulle vara så extremt befolkad just då heller, och man kanske inte behöver sitta vid samma bord allihopa.

Det löser sig nog när vi kommer dit. Tror inte att vi nånsin beställde nåt bord på Bishops Arms heller, men ändå satt vi ganska tätt ihop där i baren.

Mmm, det trodde hon jag pratade med också. Så det ska inte vara några problem.

Det är en rätt trevligt baren de har också... och ljudnivå brukar vara bra på veckorna.

Jag har bidragit så att Sidde kan fixa lite snacks till MacPuben också!

Ursprungligen av Björnström:

Jag har bidragit så att Sidde kan fixa lite snacks till MacPuben också!

Åh vad bra och det var generöst av 99mac! Ska se till så att Sidde inte äter upp allt själv! Så att inte Hedman blir ledsen.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2008-08-14 00:42
Ursprungligen av Björnström:

Jag har bidragit så att Sidde kan fixa lite snacks till MacPuben också!

Tack så mycket för snacksen.

En får tacke! Inga snacks förren jag har kommit!
Sidde gillar inte vinägerchips!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-12 08:28
Ursprungligen av Mattias Hedman:

En får tacke! Inga snacks förren jag har kommit!
Sidde gillar inte vinägerchips!

Se till att natta barnen snabbt då, ge dem lite öl kanske

Vinäger och diskmedel, en bra kombo för att döda blomflugor.

Bah! Vinäger på chips + ale är en match made in heaven.

Själv tycker jag bara att personer med 99mac-tröjan får ta del av denna bjudning.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Själv tycker jag bara att personer med 99mac-tröjan får ta del av denna bjudning.

Det kan jag gå med på om Sidde står utanför i blottarrock och säljer t-shirts med loggan på

Bah det behöver han inte han har en egen tröja, frågan är vad Gustaf kommer göra.
Så än så länge är det Jag och Sidde som sippar gratis öl.

På sätt o vis kan man väl säga att det finns ett tema då. Värsta/häftigaste t-shirten vinner (t-shirt med tryck alltså)

Har många med tryck...men ingen med Mactryck...hm...ole dole doff...

Nej inget tema, vi som har 99mac tshirts och alla andra loosers.

Med tanke på denna regniga morgon måste jag fråga en sak. Har G. Lindqvist direktlina till vädergudarna eftersom han redan för två veckor sedan visste att det var bäst att sitta inne idag/ikväll ?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-13 09:12
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Med tanke på denna regniga morgon måste jag fråga en sak. Har G. Lindqvist direktlina till vädergudarna eftersom han redan för två veckor sedan visste att det var bäst att sitta inne idag/ikväll ?

Jag tror det var jag som tog beslutet att vara inne med motiveringen att det är "bökigt" att vara ute. Det ska dock bli uppehåll i eftermiddag tror jag.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Med tanke på denna regniga morgon måste jag fråga en sak. Har G. Lindqvist direktlina till vädergudarna eftersom han redan för två veckor sedan visste att det var bäst att sitta inne idag/ikväll ?

He he, kan rekommendera yr.no - Været for Norge og verden fra Meteorologisk institutt og NRK eller att spå i fiskar m.m. Efter lite intag av mat och en god dryck, så jag kan avslöja min hemlighet. O:-)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-08-13 16:39

Jag kommer anlända några minuter innan så ni hittar till ett lämpligt bord.

Är det bara att dyka upp lr är det bokning som gäller?

Ursprungligen av Tomas1706:

Är det bara att dyka upp lr är det bokning som gäller?

Det är bara att komma

Bevaka tråden