Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur installera Samsungskrivare?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon hjälpa mig att få till min nyinköpta skrivare samsung ML-2010R att svara på min MacBook?
Hittar inga drivrutiner som fungerar, nån som vet?

mvh Lars

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-25 12:37

Kolla alltid på tillverkarens sida. Brukar ha ett sökfält där man skriver in namnet på skrivaren. Upp kommer då: ML-2010R.

Tack, har gjort det men det funkar inte, får inte ens felmeddelande när jag försöker skriva ut det bara "försvinner..." skrivaren kör igång sedan stannar den o blinkar error...suck suck....

Ursprungligen av friggehemma:

Tack, har gjort det men det funkar inte

Ursäkta att jag bryter in med lite offtopic-snack...

Men ett tips för framtiden:
Skriv alltid ut så mycket information som möjligt när du ställer en fråga. I det här fallet kunde det vara att du redan hade laddat ner drivrutinen från Samsungs sida, och provat den. Det kunde vara om skrivaren är kopplad direkt till datorn eller via en router. Om den är kopplad via USB eller Ethernet. Trådat eller trådlöst. Det kunde vara vilket operativ du kör, osv osv.

Då sparar du en massa tid för forummedlemmarna som då slipper ställa en massa motfrågor innan man kommer fram till själva problemlösningen.

Senast redigerat 2008-07-25 15:38
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-25 14:28

Hur är den inkopplad i datorn? Nätverk eller USB?

  • Medlem
  • 2008-07-25 15:54

Posta gärna i rätt forum också. Flyttar från Allt om mac.

Admin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-25 16:16

Jag har varit med om att skrivaren "försvinner" när man använder sig av Bonjour. Den syns men sedan får man ett error-meddelande.
Visar den sig under AppleTalk fliken? Även om man inte kanske vill använda det så är det en början i felsökningen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-26 03:55

friggehemma, som ställde frågan, verkar inte vara en så frekvent besökare här.
Vänta med svar tills han hör av sig. Tre inlägg på ett och ett halvt år, liksom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-27 18:50

Men försvann han nu eller? Det var en konstigt taktik, vi som knappt hade börjat.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-27 18:54

Maila och påminn om denna tråden vet jag.

1
Bevaka tråden