Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MobileMe mail funkar inte!

Tråden skapades och har fått 59 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av el gringo:

nu fungerar min mail...men alla mina tidigare mail är borta

Ursprungligen av apple:

As of today a team was able to restore limited web access to those accounts so the affected members can use their browsers to read mail that has arrived since last Friday (though not before) as well as send and receive new mail.

Så förhoppningsvis får du tillbaka dina mail när dom fått allting iskick igen.

Källa: Apple - MobileMe - Status

man får ju hoppas på det

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-27 19:53

Nu funkar allt hos mig igen.
Inga mail borta.
Fick detta mailet av MobileMe idag:
Dear MobileMe member,

This follow up message is to let you know that restoration of your MobileMe email account is complete. You can now access your MobileMe email on your desktop mail application, iPhone, or iPod touch, or via the web at www.me.com.

Please accept our deepest apologies for the recent service interruption and any messages you may have lost as a result. We are glad to have you back up and running and will do everything in our power not to let you down again.

Sincerely,
The MobileMe Team

grattis! jag har inte fått detta mail ännu...får väl hoppas att det kommer snart. skall bli kul o se om man blir kompenserad också

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-28 09:48

30 dagar till (gratis) för en tjänst som inte fungerar två veckor efter lanseringen?

jippie

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-29 14:22

Ja men det är 66,25 sek

Hur som helst, mitt funkar klockrent nu!
Pushar och fixar här nu

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-29 14:40

MobileMe heter nu FailMe. Apple skulle ha lärt sig från Microsoft. Me är ett dåligt omen.

//Rob

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-29 18:42
Ursprungligen av Robo-X:

MobileMe heter nu FailMe. Apple skulle ha lärt sig från Microsoft. Me är ett dåligt omen.

//Rob

Haha, lite överdrivet att skapa en webbplats bara för de hade problem i 1-2veckor.

MobileMe är en suverän tjänst när den fungerar;)

Bara inse att det även för Apple kan gå snett, jag som ställde om totalt från Windows till mac för cirka 1,5-2år sen ångrar inte det en sekund och deras produkter har levererat 100%, vilket Microsoft aldrig har gjort.

Microsoft är som stockholmare, 99. Dvs. de är inte helt 100
Apple har bara varit det i 1-2veckor...inte jämt.
(Förlåt stockholmare)

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2008-07-30 14:46
Ursprungligen av DanneE:

Haha, lite överdrivet att skapa en webbplats bara för de hade problem i 1-2veckor.

MobileMe är en suverän tjänst när den fungerar;)

Bara inse att det även för Apple kan gå snett, jag som ställde om totalt från Windows till mac för cirka 1,5-2år sen ångrar inte det en sekund och deras produkter har levererat 100%, vilket Microsoft aldrig har gjort.

Microsoft är som stockholmare, 99. Dvs. de är inte helt 100
Apple har bara varit det i 1-2veckor...inte jämt.
(Förlåt stockholmare)

Bara att inse - Apples fiasko blir inte mindre av att Microsoft eller andra företag har gjort bort sig.

Ursprungligen av Robo-X:

MobileMe heter nu FailMe. Apple skulle ha lärt sig från Microsoft. Me är ett dåligt omen.

//Rob

Hehe, den var bra

jag har inte fått tillbaks mina gamla mail...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-29 18:38
Ursprungligen av el gringo:

jag har inte fått tillbaks mina gamla mail...

Fan så dåligt, har du mailat Apple?

what? enligt deras "records" så har jag inte blivit påverkad av den tillfälliga "outage'n"!? nähä? så stänger de chat'en å hänvisar till supportsida.

-------------
Hi, my name is Jamal. Welcome to Apple!

Fredrik Fernberg: Hej - my name is Fredrik

Jamal: I'm sorry, according to our records, you were not one of the members affected by the email outage that began on July 18th. MobileMe Mail 24-hour chat support is a temporary measure designed specifically for users whose accounts were affected by that outage. For help, please visit Apple - Support - MobileMe - Supported Locations and Languages for access to all of our support resources. I apologize for any inconvenience.
---------------

nu har jag fått tillbaks mina tidigare mail. men - de mail som jag har fått/skickat de senaste två veckorna är borta. nåväl - bättre än att bli av med alla tidigare.

Någon som haft problem de senaste dagarna?

Har följande problem.
pop3 mail hämtas av MobileMe för att enkelt nå en iPhone. Dock hämtar den inte mail som den borde. Mail på morgonen hämtas på eftermiddagen och de kiumpas ihop. Det kan ta flera timmar mellan mailen finns på pop3 servern tills att MobileMe fungerar.

Apples support säger det inte är deras bord. Trotts det är en tjänst ifrån Apple.

Har läst fler som har detta problem...och jag kan tänka mig att det är kruxigt att en server ska hämta mail från en annan server (tidskruxet t.ex.).
Jag har löst det så att jag inte ber MobileMe hämta min mail från annat konto - nej, jag har istället talat om för det andra kontot att eftersända mailen till mitn MobileMe-adress.
Om du har möjlighet att konfigurera ditt pop3-konto på detta vis - via webben - så är det att rekomendera.

Sen...MobileMe har problem - bl.a. med push - så tidsförskjutningarna kan vara temporära.

Ursprungligen av Sweet_112:

Någon som haft problem de senaste dagarna?

Har följande problem.
pop3 mail hämtas av MobileMe för att enkelt nå en iPhone. Dock hämtar den inte mail som den borde. Mail på morgonen hämtas på eftermiddagen och de kiumpas ihop. Det kan ta flera timmar mellan mailen finns på pop3 servern tills att MobileMe fungerar.

Apples support säger det inte är deras bord. Trotts det är en tjänst ifrån Apple.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-08-15 10:24

Nu har jag något kneppigt fel igen, programmet mail i mac os funkar inte som de ska.
Jag kan inte trycka på "skicka" knappen.
Går bra att skicka epost från iPhonen via me.com och webmail på me.com funkar också.

Någon som har tips på vad som är galet?

Jag har bara ett egentligt problem med MobileMe:
Mailen Pushas inte till min iPhone.. Kalendrarna och Kontakterna funkar kanon, men mailen kommer minsann aldrig till min iPhone trots att alla inställningar är rätt gjorda och allt är omstartat o fixat.. Har även gjort så att mina andra mailadresser skickar min mail till MobileMe istället för att MobileMe ska hämta mailen.. Detta funkar oxå bra, men MobileMe Pushar som sagt inte mailen till min iPhone.. Jag kommer ju inte att betala ockerpriset 79€ för en tjänst som inte gör sitt jobb..

Det tar +1 timme för Mail-Molnet-iPhone att likställas. Jezez.
Apple har nu valt att inte längre publicera MM's driftproblem i relatid - sista info'n är från den 11'e.
Detta är pinsamt. Apple fixar inte biffen. Dom har tagit sig vatten överhuvudet. Synd - för tjänsten är i teorin sanslöst intressant.

Har inte fått mail pushat till mig på 2 dagar. Provade precis att följa detta och nu fungerar det igen.

Go to Settings, Fetch New Data, scroll down to Advanced and change you mail setting to Push to Manual. Press home.
Go to the Mail icon, waiting for that spinning checks your email. When it disappear press home again and turn iPhone off for a minute or so.
Turn it on again, go to settings, fetch new data, advanced change back your mail settings from Manual to Push. Press home.
Try to send a test email. It should appear.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-09-02 13:49

Jag har blivit av med ett (1) mail.

Jag fick det igår eftermiddag. Läste det i iPhonen. När jag kom hem kollade jag efter nya mail och såg då att det mail som jag fått på eftermiddagen mycket riktigt markerats som läst i datorn.

Idag när jag plockade fram luren och öppnade mailen såg jag att just det mailet var borta. Jag kollade då om jag av misstag lagt det i en annan mapp. Det hade jag inte. Jag går till Mail.app i burken och söker där utan att finna ett jota.

Då får jag en snilleblixt och går in på webmailen och hittar det! Tänkte då att om jag drar mailet till den mapp där det ska läggas så småningom så synkas det till de andra enheterna. Resultatet är att mailet är borta. Det finns inte på nån enhet, varken i inkorgen eller i någon annan mapp.

Nån idé någon?

Nu är det ju inte hela världen. Det är ju bara att jag ber om att det skickas en gång till. Men det skulle vara intressant att veta vad som hänt.

Hela MobileMe sunkar just nu för mig (på datorn), hur trögt som helst.. måste uppadetera hela sidan för att radera ett mail osv.. Hur äckligt jobbigt som helst..

Crackad iphone med mobile me?

Hej! Är det någon som vet om det går att använda en crackad iphone med mobile me?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-04 11:36

Kanske löjligt att påpeka detta, men jag har inte haft några problem alls direkt. Vilket jag tycker är bra med en så pass avancerad tjänst och att den bara har ett fåtal veckor i skarpt läge.

Det verkar skilja oerhört mellan olika användare. För mig funkade MobileMe inte alls (eller väldigt sällan). E-post kom inte fram eller skickades inte iväg, ibland kunde jag logga in, ibland inte. Helt värdelöst med andra ord. Dock var Apple mycket förstående och gav mig pengarna tillbaka utan omsvep.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-04 17:44

MobileMe rockar fett! Drog igång en dator till idag, en PB G4 12". Efter installation av 10.5 och uppdateringar så klickade jag på MobileMe i systeminställningar. Kryssade i att jag ville synka, Safari, Adressbok, iCal, Mail och på någon minut var allt upp to date.
Tänk att kunna göra det vart som helst i världen. Helt suveränt

Med tanke på alla tjänster MobileMe erbjuder så är det ju förståeligt att det krånglar lite ibland.. Nu har det fungerat mer eller mindre felfritt för mig sen ett tag tillbaka och det sätter ju ett leende på läpparna

Jag testar Mobile Me nu och allt fungerar, fast jag har Tiger och med Tiger så sker synkningen långsammare än med Leopard som är bättre integrerad med Mobile Me.
Dock tog det ett tag att få till alla inställningar, det gäller att ha koll på vad man trycker och hur för att det ska fungera. Jag har valt att spara så lite som möjligt på Mobile Me, tankar hellre hem lokalt direkt saker som skräppost och annat så det kan slängas. (på Mobile Me slängs de inte föränn efter en månad, men lokalt kan man ställa in så de slängs när man avslutar programmet eller efter en dag iaf).
Jag måste säga att jag är rätt förtjust i tjänsten och det är ju guld värd att ha kalendern och adressboken tillgänglig via internet på alla datorer.
Istället för att hämta mail via pop så kör jag vidarebefodran till Mobile me från andra konton, det fungerar bäst.
Känns som en smidig och stabil tjänst idag.

Ursprungligen av Raphael:

Jag testar Mobile Me nu och allt fungerar, fast jag har Tiger och med Tiger så sker synkningen långsammare än med Leopard som är bättre integrerad med Mobile Me.
Dock tog det ett tag att få till alla inställningar, det gäller att ha koll på vad man trycker och hur för att det ska fungera. Jag har valt att spara så lite som möjligt på Mobile Me, tankar hellre hem lokalt direkt saker som skräppost och annat så det kan slängas. (på Mobile Me slängs de inte föränn efter en månad, men lokalt kan man ställa in så de slängs när man avslutar programmet eller efter en dag iaf).
Jag måste säga att jag är rätt förtjust i tjänsten och det är ju guld värd att ha kalendern och adressboken tillgänglig via internet på alla datorer.
Istället för att hämta mail via pop så kör jag vidarebefodran till Mobile me från andra konton, det fungerar bäst.
Känns som en smidig och stabil tjänst idag.

Håller med! Och jag kör till o me PC (sitter på Apple.se nu o beställer min första Mac dock):p

Bevaka tråden