Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Applecare eller hemförsäkringen?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Solna
  • 2008-07-18 13:18

Ok men Panther du är säker på att det är ok för min MBP? Då kör jag garanterat på det.

Tack för hjälpen här....ni är guld!

Ursprungligen av Abbe83:

Ok men Panther du är säker på att det är ok för min MBP? Då kör jag garanterat på det.

Tack för hjälpen här....ni är guld!

Det var ju ok för min som sagt i alla fall Men var bara hundra på att du har garantitid kvar innan du köper och registrerar, så ska det nog bli bra.

Den här snubben som säljare var jag helnöjd med, så rekommenderar honom helt klart.

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-07-18 14:23

Jodå jag har tid har ringt apple...ska kolla in den snubben..

  • Medlem
  • Solna
  • 2008-07-18 14:25

En fråga bara om man gör ett konto på ebay.co.uk funkar kontot även på amerikanska ebay?

Ursprungligen av Abbe83:

En fråga bara om man gör ett konto på ebay.co.uk funkar kontot även på amerikanska ebay?

Prova!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-07-18 18:07

Frågan är ju väldigt lätt att svara på:

Om man inte anser att man har den tid och kraft det kan behövas för att stå upp för sin rätt enligt konsumentköpslagen eller trilskande försäkringsbolag, samtidigt som man har pengar för att betala för en extraförsäkring så ska man ju givetvis göra det.

Det man betalar för är ju inte bara själva försäkringen utan även själva tryggheten i att det hela hanteras smidigt ifall något skulle hända - vilket i de flesta fall är det mest konkreta man får ut av försäkringen.

Sedan får man ju självklart göra en riskbedömning också, handlar det om en iPhone som kostar 500:- att försäkra och du vet att du är en otursföljd person så kan det ju faktiskt vara en bra idé att teckna en sådan försäkring om villkoren är bra (låg självrisk och värdeminskning).

Personligen är jag snarare småsnål än konflikträdd och otursförföljd därför tecknar jag aldrig försäkringar av det här slaget - och jag har aldrig ångrat mig (än).

En fråga: väljer man location: sweden när man ska knappa in registreringskoden för sin applecare oavsett vilket land man köpt koden från?

Ursprungligen av Sjöstedt:

En fråga: väljer man location: sweden när man ska knappa in registreringskoden för sin applecare oavsett vilket land man köpt koden från?

Yep, det gjorde jag i alla fall, och det funkade.

Köpte min på ebay.com från den här killen eBay My World - iapplegenius
idag för 1600:- och det fungerade. Tack för tipset!

Bevaka tråden