Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa tillbehör till min iPhone 3G - Vad ska man ha?

Tråden skapades och har fått 57 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-18 15:35
Ursprungligen av Minister:

Hej, detta rekommenderas:

ZAGG invisibleSHIELD

Skickade efter detta nyss.
Både till fram och baksida:)

188sek gick det till.

Ursprungligen av DanneE:

Skickade efter detta nyss.
Både till fram och baksida:)

188sek gick det till.

Du får skriva en rapport sedan om hur det är att applicera och så!

Ja, dom är trevliga, men man ju inte speciellt rik nu när jag köpt mig en iPhone!
Dessutom står det inget om att dom passar iPhone 3G och en sak till, den ska få plats på mitt nattduksbord.

Ursprungligen av erikohman:

Ja, dom är trevliga, men man ju inte speciellt rik nu när jag köpt mig en iPhone!
Dessutom står det inget om att dom passar iPhone 3G och en sak till, den ska få plats på mitt nattduksbord.

Ingen som har någon åsikt?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-19 01:47

Japp.
Fick 2st rabattkoder också.(20% rabatt)
Säljes för 80:-st Nejdå.
Skicka PM, först till kvarn gäller
(Edit: nu är dessa borta, så skicka inte PM om det.)

Senast redigerat 2008-07-20 15:54
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-22 12:24

Jag tog en dremel och fixade till min gamla orginal iPhone docka så att den nu även rymmer en iPhone 3G. Det behövdes inte mycket justeringar för att den skulle få plats. Och nu kan jag använda den med både en iPhone och iPhone 3G (ej samtidigt).

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 13:49

håller på och lägger en beställning men tänkte även ta videokablar till sovrumsteven... vad föreslår ni, skall man ta component eller composit?
iPhone har ju inte jättehög upplösning precis.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-23 14:31

Kalla mig otålig, men jag beställde composite nu istället + en docka.
Resonerade som så att upplösningen på filmerna i telefonen är ändå inte högre än vad Composite klarar så då kan jag lika gärna ha det som funkar på fler apparater än component.

Om man vill komma billigt undan på Apple Universal Dock så är Ebay klokrent.
Knappt 100 kr.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 11:13

Konstigt att den är för iPhone 3G, men på bilden ser man tydligt att en iPhone 3G inte får plats. Antingen är det fel bild eller så är det fel i beskrivningen.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 11:16
Ursprungligen av kia2:

Konstigt att den är för iPhone 3G, men på bilden ser man tydligt att en iPhone 3G inte får plats. Antingen är det fel bild eller så är det fel i beskrivningen.

Jasså? Jag har en likadan och min iPhone 3G passar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-24 11:51
Ursprungligen av DanneE:

Jasså? Jag har en likadan och min iPhone 3G passar

Ok. Jag kanske missförstod någonting då. Men enligt Apples hemsida ser iPhone 3G dockan ut så här:

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 12:59

Japp korrekt den ser ut så.
Men Universal Dock ser ut såhär:

Och i den passar iPhone 3G

Den ebay annonsen jag länkade in är likadan förutom "ir-ögat"

  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-07-24 13:02

Men den "riktiga" iPhone 3G dockan har någon funktion för högtalarsamtal.
Så den är mer anpassad.
Bild:

Jag kommer köpa iPhone 3G dock, inte universal. (har redan en och den får agera syncstation hemma) Den riktiga ska stå på jobbet!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-25 23:30
Ursprungligen av DanneE:

Men den "riktiga" iPhone 3G dockan har någon funktion för högtalarsamtal.
Så den är mer anpassad.
Bild:

Jag kommer köpa iPhone 3G dock, inte universal. (har redan en och den får agera syncstation hemma) Den riktiga ska stå på jobbet!

Vadå funktion för högtalarsamtal? Den har två hål där nere för att släppa igenom ljud lite bättre. Men vilken docka man föredrar kanske beror på vad man skall använda den till? Men Universal Dock har många fler funktioner än den simpla 3g dockan, t.ex. fjärrkontroll och video ut.

Fick idag med UPS iPhone dockan för 3G, lite kablar och lite annat smått o gott till luren!
Fodralet från Belkin rekommenderas varmt!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-07-24 17:47
Ursprungligen av motif:

Fick idag med UPS iPhone dockan för 3G, lite kablar och lite annat smått o gott till luren!
Fodralet från Belkin rekommenderas varmt!

Hur ser dockan ut på baksidan? Är det några fler kontakter?

Ursprungligen av Jetwash:

Hur ser dockan ut på baksidan? Är det några fler kontakter?

Som vanliga dockan till iPhone, stereo utgång och USB anslutningen

Okej, likadant skrivbord som jag har då, men jag har även påbyggnadsdelen och en tillhörande hurts! Tycker det faktiskt det är riktigt snyggt, men mitt börjar bli slitet

plastskydd till glaset kan man skita i om det är samma glas som till första generationen iPhone. Jag jobbar som snickare och har haft min iPhone i fickan i snart ett år och glaset är som nytt. Normalt ser mina telefon ut som skit efter 3 månader. Jag har en skada på aluminiumen på baksidan. men då tappa jag den från en stege på ett betong golv.

Däremot skulle jag satsa på ett skydd till den nya baksidan som är skitplast.

Hoppas att man kommer kunna byta detta till lite exklusivare från tredjepart tillverkare.

Ursprungligen av pierrewiberg:

Däremot skulle jag satsa på ett skydd till den nya baksidan som är skitplast.

Hoppas att man kommer kunna byta detta till lite exklusivare från tredjepart tillverkare.

Vore hur grymt som helst!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-25 12:43

Jaha, beställde i onsdags och idag kom brevbäraren med paketet. Är nöjd med leveransen.
Däremot levde inte dockan upp till mina förväntningar men det kan vara jag som läste på dåligt, för dockan för iPhone 3G kör inte video genom den.
Som "tur" är så har jag redan tänkt skaffa ytterligare docka enbart för laddning på kontoret, så då får jag väl skaffa en universal docka med iPhone 3G insats till sovrummet istället så jag kan köra video genom den.

Orka vänta, jag beställde en Universal Dock och inlägg som gör att iPhone 3G skall passa också.

Senast redigerat 2008-07-25 14:10
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-31 21:38

Använder Universal Dock i sovrummet där den även spelar upp film till sovrumstv´n... sen har jag iPhone 3G dockan på jobbet. Funkar kanon kan jag säga.

iPhoneButiken - Apple iPhone, Tillbehör, Skydd, skal och reservdelar är också ett ypperligt alternativ för att handla tillbehör till sin manick.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-02 19:26

Frågan är väl mer VAD och inte VAR, finns ju en länktråd redan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-03 01:35
Ursprungligen av ratorinak1:

iPhoneButiken - Apple iPhone, Tillbehör, Skydd, skal och reservdelar är också ett ypperligt alternativ för att handla tillbehör till sin manick.

Det ser inte så ypperligt ut. 9 av 10 varor finns inte i lager. Hur seriöst är det?

Bevaka tråden