Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på intressanta appar i App Store

Tråden skapades och har fått 504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-10-25 21:07

Star Wars: Knights Of The Old Republic finns till halva priset under en begränsad period.
Endast iPad.
https://itunes.apple.com/se/app/star-wars-kni...

Bli beroende!

Dots: dots: a game about connecting
https://itunes.apple.com/se/app/dots-a-game-a...

  • Medlem
  • ?
  • 2013-11-08 16:30
Ursprungligen av BlackSmp:

Typiskt att se detta nu...

?Jag använder Norstedts Engelska ordbok pro, dagligen och Nordstedts Stora svenska ordbok, ibland.
Stor fördel att alltid komma åt det snabbt när det finns nerladdat på iOS:en.
Sökte för något år sedan program från Wordfinder men det fanns inget till iOS.
Edit: Nu finns det Wordfinder-app, men det är ONLINE och kräver dessutom löpande abonnemang.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-12 21:16

Nike+ move ät ju sjukt nice. Du behöver dock tex amerikanskt iTunes-konto än så länge då den inte är släppt i svenska butiken.

Någon som har den och kan kolla om även eran räknar poängen för idag på måndagen trots att det är tisdag nu tex..?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-01-05 06:01

Scanner Pro

Just nu är Scanner Pro för iPhone och iPad gratis i en vecka.

http://array.se/nyheter/just-nu-ar-scanner-pr...

Tipsar om browsern Mercury som bland annat innehåller reklamblockering, funkar på 99mac, internt lager för nedladdade filer samt skärmdumpsverktyg med beskärning o en massa annat.

Det finns en gratisversion o en som kostar 9kr, jag vet ännu inte skillnaden mellan dem.

Guit är bantat men ändå trevligare än Safaris o browsern går att köra i fullskärmsläge med en modifierbar verktygsrad

Burst Mode är en foto-app som gör det möjligt att ta upp till 1000 bilder i en "burst". Finns många inställningar för bildkvalitet, antal bilder, tidsglapp mellan bilderna mm

Jag har inte haft chansen att testa den så mkt än men den är fn gratis, kostar vanligtvis 15kr

En annan gratisapp just nu är Knots 3D som visar med 3D animationer o tydliga instruktioner hur man knyter allsköns knopar. Knoparna indelas i kategorier efter användningsområde, tex klättring, o det finns flera hundra. Appen finns på många språk inkl Svenska. Med tanke på arbetet som lagts ned på användarvänlighet o annat förvånar det mig att de bara kostar 7kr annars...

Senast redigerat 2014-01-22 20:39
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-22 23:09

VNC Viewer är gratis nu, jag tror den kostar 75 kr annars.

Jag har släppt mitt första spel, testa gärna det! https://itunes.apple.com/us/app/bengt-and-the... Mitt rekord är 118!

  • Medlem
  • ?
  • 2014-03-28 13:29

?Hög dataförbrukning / tomt batteri? Det finns många anledningar till detta och en bra app att hitta källan till vilken app som slukar data är Dataman för iPhone och Dataman för iPad. Med appen ställer du 4 varningsnivåer för dataförbrukning, ser vilka appar som förbrukat vad, när (tid) och även plats på kartan. (Fungerar lite som en app-spion, där alla startade appar loggas med tid, förbrukning och plats.) Ligger strömsnålt och loggar i bakgrunden. Helnöjd med apparna.

Edit: Båda länkarna går till Dataman Pro versionen (med svarta ikoner) och länken till iPhone appen fungerar tydligen bara från en iPhone.

Senast redigerat 2014-03-28 13:47
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-08-22 00:14

Notes Plus är på rea, nu 28kr. (75kr). Typ vad ett block och penna kostar.
Nu är jag förberedd inför skolstarten!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-25 01:54

Manual, 15kr. Äntligen manuella inställningar för kameran!

Ursprungligen av reboot81:

Manual, 15kr. Äntligen manuella inställningar för kameran!

Är du nöjd?

Jag var på väg att köpa men ändrade mig och nöjde mig med att standardkameran och CameraPlus (som jag redan har) har enkel möjlighet att ändra exponeringen.

VSCO (som jag också har) kan ändra ISO, exponering, WB och sådant som Manual verkar kunna. Jag tror iofs att Manual är snyggare men jag har redan fullt med kameraalternativ och har märkt att jag alltid ramlar tillbaka till standardappen

BTW: CameraPlus IOS8 uppdatering är värd en titt. Jag gillar deras AirSnap där du enkelt kontrollerar kameran via en annan IOS enhet.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-09-25 10:59
Ursprungligen av BlackSmp:

Är du nöjd?

Jag var på väg att köpa men ändrade mig och nöjde mig med att standardkameran och CameraPlus (som jag redan har) har enkel möjlighet att ändra exponeringen.

VSCO (som jag också har) kan ändra ISO, exponering, WB och sådant som Manual verkar kunna. Jag tror iofs att Manual är snyggare men jag har redan fullt med kameraalternativ och har märkt att jag alltid ramlar tillbaka till standardappen

BTW: CameraPlus IOS8 uppdatering är värd en titt. Jag gillar deras AirSnap där du enkelt kontrollerar kameran via en annan IOS enhet.

Ja Manual är just vad den säger, en kameraapp med manuella inställningar. VSCO Cam är även den bra, men CameraPlus som du tipsar om är bra mer kompetent än de andra. Klart snyggast av de tre. Det enda den saknar(?) är manuell vitbalans.
Upptäckte att appar i iOS8 kan radera bilder ur "kamerarullen". Dock krävs godkännande varje gång.

PCalc Lite med idag-tillägg. Smidigt och gratis
Bra att det går att minska ner tillägget också.

Launcher behöver ni intr söka efter. Apple tillåter inte den typen av tillägg längre.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2014-11-07 12:19
  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-11-07 13:05
Ursprungligen av reboot81:

Apropå tangentbord så testade jag SwiftKey men det var i mitt tycke lika dåligt som Swype. Dessutom så funkar ju inte word predictions om man inte tillåter full access, vilket jag som tillräckligt cynisk person inte gör. Jag trodde det kunde bygga lokala word predictions över tid men icke.

Hur många här har upptäckt den fantastiska musikskaparappen Auxy från två svenska utvecklare i Stockholm?

Själv tycker jag att detta är det roligaste och mest underhållande på väldigt väldigt länge!
Dessutom, gratis! Tyvärr enbart för iPad...
Trots att jag har köpt musikappar för säkerligen 6000:- så sitter man helst och micklar med detta gratisprogram!
Ladda ner och ni kommer antingen älska detta, eller, bara gäspa... Så omedelbart och intuitivt, så bra och välljudande... En global hit!

Prova!

En lustig bild som påminner om att man nog inte alltid skall lita på appars betyg...

https://twitter.com/simonpang/status/56209567...

Tur att du aktiverade tråden, har haft svårt att minnas vad den hette för att tipsa om ett spel som var gratis på AppStore för ett tag sedan.

Spelet heter Shades o kan mest liknas vid Tetris fast med en twist. Istället för att passa ihop block av olika former har blocken samma form men deras färg ändras när de landar på block i samma färg o resultatet är en mörkare nyans/Shade.

Ljudeffekterna påminner om dem i Monument Valley. Spelplanen finns i flera färger o är man inte nöjd m den man får går det att ladda om brädet i en annan färg. Shades finns till iPhone o iPad

  • Medlem
  • 2015-02-02 17:50
Ursprungligen av ErrkaPetti:

Hur många här har upptäckt den fantastiska musikskaparappen Auxy från två svenska utvecklare i Stockholm?

Själv tycker jag att detta är det roligaste och mest underhållande på väldigt väldigt länge!
Dessutom, gratis! Tyvärr enbart för iPad...
Trots att jag har köpt musikappar för säkerligen 6000:- så sitter man helst och micklar med detta gratisprogram!
Ladda ner och ni kommer antingen älska detta, eller, bara gäspa... Så omedelbart och intuitivt, så bra och välljudande... En global hit!

Prova!

Du har kanske köpt det redan men jag tipsar trots det om Figure från svenska Propellerhead. Kostar 9 kr.

Ursprungligen av johan_tanying:

En lustig bild som påminner om att man nog inte alltid skall lita på appars betyg...

https://twitter.com/simonpang/status/56209567...

... och så här mycket kostar det tydligen (frågetecknet visar att det inte är verifierat, men med tanke på hur många enklare "rankingservice"-företag det finns på Taobao är nog prislistan med stor sannolikhet sann):

70,000 yuan att komma in på gratisapparnas topp 10, och 405000 yuan att stanna där en vecka. 1 Y = drygt 1,3 SEK.

Från Shanghaiist.

Tillägg: gratisapparna är alltså dyrast att påverka, antagligen för att denna kategori är störst. Under dessa har man i fallande skala från spel och verktyg i toppen, förbi film och böcker, musik, och billigast hälso- och sjukvårdsappar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-02-06 14:45

De borde stryka möjligheten att recensera appar när man sitter ansluten från Asien...

Kan man inte ändra i inlägg som inte ens är ett dygn gamla, numera?

Nåja. Skulle tillägga att tredje kolumnen handlar om månadskostnaden. Som skulle bli så dyr att den inte finns som val för de två översta kategorierna gratisappar och spel!

Sedan vad gäller anslutning från Asien - det fixar en VPN! Men annars vill man nog påverka innehållet i den kinesiska app store, så då är ju en kinesisk ip-adress ganska naturlig och svår att stoppa...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2015-03-11 02:38

Inte en iOS app, men en app för iOS enheter: Waltr skickar FLAC/MKV/AVI till iOS enhet inkopplad med sladd från en dator, utan att nyttja iTunes. Kostar 30 USD., 14 dagars demo.

TextExpander till iOS är billig nu. Rekommenderas starkt.

http://appshopper.com/link/textexpander-3-cus...

Härom dagen släpptes appen Datamängd där du kan logga in med inloggninsuppgifter från din operatör och på så vis hålla koll på hur mycket data du använder. Den genererar en widget i idag-vyn. Väldigt lättanvänd och ett smidigt sätt att hålla koll på sin förbrukning. Kostar 9:-. Länk: https://itunes.apple.com/se/app/datamangd/id9...

Transparensinfo: jag känner han som har gjort appen.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Härom dagen släpptes appen Datamängd där du kan logga in med inloggninsuppgifter från din operatör och på så vis hålla koll på hur mycket data du använder. Den genererar en widget i idag-vyn. Väldigt lättanvänd och ett smidigt sätt att hålla koll på sin förbrukning. Kostar 9:-. Länk: https://itunes.apple.com/se/app/datamangd/id9...

Transparensinfo: jag känner han som har gjort appen.

Klart intressant och köpt.

Senast redigerat 2015-03-18 10:40
  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-03-19 10:33
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Härom dagen släpptes appen Datamängd där du kan logga in med inloggninsuppgifter från din operatör och på så vis hålla koll på hur mycket data du använder. Den genererar en widget i idag-vyn. Väldigt lättanvänd och ett smidigt sätt att hålla koll på sin förbrukning. Kostar 9:-. Länk: https://itunes.apple.com/se/app/datamangd/id9...

Transparensinfo: jag känner han som har gjort appen.

Kan du be din kompis att sätta tillbaka mina nio kr?

Appen verkar ju inte fungera riktigt, igår visade den 823MB och idag 812MB...

Ursprungligen av zinned:

Kan du be din kompis att sätta tillbaka mina nio kr?

Appen verkar ju inte fungera riktigt, igår visade den 823MB och idag 812MB...

Been there done that...

Jag var också förvirrad tills en kompis hittade lösningen: Den visar hur mycket som du har kvar på din surf, inte hur mycket som är förbrukat

Edit: I alla fall på Telia. Jag gissar att det är samma på andra operatörer men vet givetvis inte

Bevaka tråden