Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-01-05 11:01

Och det är väl just att inte titta på konkurrenternas telefoner som gjorde iPhone! Titta på hur andras såg ut före 2007, och hur de ser ut nu. Skulle Apple tittat på hur andra gjorde, hade vi inte haft iPhone.

Men du vet väl att Apple är inte innovativa? De har inte innoverat på länge och...

Nej, där tog min fantasi slut. Jag är alltid så fascinerad över att många från a-laget har så svårt att erkänna att Apple gjorde något nytt och revolutionerande med Iphone och Ipad.

Nu finns det alternativ men det var Apple som startade allt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Men du vet väl att Apple är inte innovativa? De har inte innoverat på länge och...

Nej, där tog min fantasi slut. Jag är alltid så fascinerad över att många från a-laget har så svårt att erkänna att Apple gjorde något nytt och revolutionerande med Iphone och Ipad.

Nu finns det alternativ men det var Apple som startade allt.

Ipaden får man ändå kalla ny, men iphonen var bara en del i utvecklingen, ingen revolutonering imho.

Den här tråden handlar inte om Apple eller deras förmåga att ta fram nya innovationer.

Släpp det.

Mvh

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2013-01-05 19:55

Att jag äntligen fått möjlighet att köpa en "ny" dator via mTorget som köper och säljer begagnade Apple-produkter. Blev en Macbook Pro 15" 6.2 med 8 GB RAM samt 320 GB HDD för 9 100:- samt att jag fick kompensation för att jag missade rabattkoden, en helt ny extra Magsafe som kommer med posten i början av nästa vecka...

  • Medlem
  • Fränninge, Skåne
  • 2013-01-06 22:32

Gått och lurat på en ny kaffebryggare ett tag, tänkte handla på netonnet, en Melitta Aroma Excellent för 490:- men den var slut i Malmö/Kristanstad samt utgått ut sortimentet i nätbutiken, utgående modell. Men en snabb sökning gav att den fanns i vitt utförande på Webbhallen för 379:- så nu är den beställd.

Dubbla värmeelement med vettig effekt med garanterad bryggtemperatur samt varmhållningstemp, ~6 min bryggtid, 110:- billigare samt på gångavstånd från högskolan och utan frakt vid betalning i butik

iPhone 5, 32, vit

Min, bara min......

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2013-01-06 23:32
Ursprungligen av Goflorp:

iPhone 5, 32, vit

Min, bara min......

Your "precioussssss" ?

Ursprungligen av Goflorp:

iPhone 5, 32, vit

Min, bara min......

Med rosa fluffigt skal till (som man ska ha på vita iPhones)?

Inledde morgonen med en jävla "tillbaka-till-jobbet"-ångest, som sakta släppte under dagen, och när jag var på väg ut genom dörren för att gå hem ryckte en av våra bästa projektledare tag i mig och berättade att vi ska dra igång ett ganska stort projekt ihop. Bra avslut på dagen!

En amerikansk countrysångare skickar hans senaste platta till mig helt gratis, och signerad! Det gjorde min dag mycket bättre.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2013-01-08 23:51
Ursprungligen av maskh:

En amerikansk countrysångare skickar hans senaste platta till mig helt gratis, och signerad! Det gjorde min dag mycket bättre.

Dålig publicitet du ger han som tack när du inte ens skriver namnet..

Ursprungligen av kim_sv:

Dålig publicitet du ger han som tack när du inte ens skriver namnet..

Honom - objekt.

Ursprungligen av kim_sv:

Dålig publicitet du ger han som tack när du inte ens skriver namnet..

Han har fått sitt tack på andra sätt som är betydligt bättre.

Har köpt biljetter till Cirque de Soleil's "Ageria" på Globen 9e mars

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-01-08 17:31
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Har köpt biljetter till Cirque de Soleil's "Alegria" på Globen 9e mars

Det har du gjort helt rätt i! Såg dem för 13 år sedan, minns att jag köpte ett kasettband med musiken. Några låtar finns på Spotify, musiken får mig fortfarande att rysa!

Ursprungligen av reboot81:

Det har du gjort helt rätt i! Såg dem för 13 år sedan, minns att jag köpte ett kasettband med musiken. Några låtar finns på Spotify, musiken får mig fortfarande att rysa!

Jag såg Delirium när den var på Globen. Köpa T-shirt är standard, måste ju visa vad man sett :D. Köpte cd'n m musiken från Delirium men den spelas sällan

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-01-09 15:19

Jag beställde precis en iPad Retina 32GB vit!

Bokade semesterresa igår. Första gången det blir en ordentlig sommarsemester på 5 år.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-09 16:41
Ursprungligen av pmarriott:

Bokade semesterresa igår. Första gången det blir en ordentlig sommarsemester på 5 år.

Ja, det förstår jag...det är nog inte många som kan ha en fem år lång sommarsemester

Ursprungligen av zinned:

Ja, det förstår jag...det är nog inte många som kan ha en fem år lång sommarsemester

Jag har förvisso drygt 70 dagars semester att ta ut just nu, så det närmar sig.

Ursprungligen av pmarriott:

Bokade semesterresa igår. Första gången det blir en ordentlig sommarsemester på 5 år.

Skrev semesteransökan häromdagen och slant lite.

2013-01-10 till 3013-01-11.

Fick den tillbaka signerad, godkänd och OK:ad av chefen.

Gick tillbaka och sa att det blev lite kul här, du har just gett mig tusen års semester....

Vi fick oss ett gott skratt iaf...

Bryter lite jantelag och berättar att jag hade grymt sex igårkväll!

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-01-11 13:27

Fick precis ett SMS av Posten att min nya iPad ligger och väntar på att bli hämtad.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2013-01-15 08:31

I Lördags kunde jag hämta ut min iPad mini, och igår köpte jag en till far med som han skall få i present

Beställde idag en svart iPad Mini 16 GB WiFi till ungarna, så de kan slåss om sin egen iPad istället för min. Därtill beställde jag en ny väska, eftersom jag blev helt kär i den som Mr Melin skrev om här: http://www.99mac.se/kringutrustning-ovriga-komponenter/301602-laptopvaskor.html#post2133084

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-01-22 15:34

Jag har äntligen fått min nya 27" iMac levererad!

UPS ringde på dörren igår och när man väl kom hem efter jobb var det julafton! Nu har jag en liten påg på bara 1,5 månad så man fick kanske inte riktigt den reserverade tiden man annars hade haft men det var julafton lik förbannat

Ethernet-kabel mellan gamla MBP och nya iMac, igång med Flyttassistenten och en timme och 220 GB senare - rockin'!

Äntligen klar med min portfolio: klaranilsson.se !!!

Det har varit sanslöst kul och jag har verkligen höjt ribban för mig själv den här gången och byggt hela temat själv, med allt vad queries och loopar heter. *dance*

Men idag var det dags att köra release så jag kan börja söka praktikplats, så om nån känner nån som känner nån..

Ursprungligen av klarabara:

Äntligen klar med min portfolio: klaranilsson.se !!!

Det har varit sanslöst kul och jag har verkligen höjt ribban för mig själv den här gången och byggt hela temat själv, med allt vad queries och loopar heter. *dance*

Men idag var det dags att köra release så jag kan börja söka praktikplats, så om nån känner nån som känner nån..

Jag är nåt så grymt imponerad av dig och vad du kan.
Det kommer gå bra för dig framöver - helt övertygad om det.

Tyvärr jobbar jag inom fastighetsservice och där finns inte så mkt praktik att bju på....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-01-23 17:13
Ursprungligen av klarabara:

Äntligen klar med min portfolio: klaranilsson.se !!!

Det har varit sanslöst kul och jag har verkligen höjt ribban för mig själv den här gången och byggt hela temat själv, med allt vad queries och loopar heter. *dance*

Men idag var det dags att köra release så jag kan börja söka praktikplats, så om nån känner nån som känner nån..

Din webbplats är snygg, funktionell och genomtänkt. Hoppas du får en bra praktikplats.

Bevaka tråden