Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder på iPhone 3G 8GB

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Okej jag håller med. Den gem-grejen är larvig.

Jag missförstod vad han menade, dvs inte att gemet är till för att hålla pappret utan att det är onödigt mycket papper för att hålla ett gem.
Misstolkade det eftersom pappret ju inte är till för att hålla gemet, utan är en massa manualer och shit. Vilket jag insåg av det han sade sen.
Ber om ursäkt, jag var trött

Trodde inte heller det var ett vanligt gem utan ett verktyg som bara lite liknade ett gem, men det är alltså ett gem..
Jag har inte använt en iPhone förut så jag undrade mest.

edit:
Fast lite coolt är det, på ett macgyver-aktigt sätt

Senast redigerat 2008-07-09 04:47
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-09 09:56

klart det skall vara med ett gem det är ju mac humor.. nostalgi..

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-09 10:05

Baksidan på iPhone 3G är, om man tittar på jämförelsebilden, mycket snyggare! Den ser mera enhetlig ut än metallen med plastbiten under, hade man kunnat göra hela bakstycket i metall så hade det självklart varit snyggare men som det är nu så vinner plastbaksidan enl. mig.

Ursprungligen av ahmedmo:

Baksidan på iPhone 3G är, om man tittar på jämförelsebilden, mycket snyggare! Den ser mera enhetlig ut än metallen med plastbiten under, hade man kunnat göra hela bakstycket i metall så hade det självklart varit snyggare men som det är nu så vinner plastbaksidan enl. mig.

När du säger 3G så menar du den svarta jämfört med den vita eller?
Båda är ju 3G?

jag förstår varför man valt plast - det har med sändning/mottagning att göra - och interferens. MEN...varför glossy?! har dom fullständigt flippat ut? Är Ives sjuk?
Varför inte det där underbara plastmaterialet som finns på pennor t.ex. - som känns mjukt och hårt samtidigt. Mikroräfflad. Bra grepp. Inga fingerfläckar. Matt. Snyggt som fn.

Ursprungligen av Zimmerman:

jag förstår varför man valt plast - det har med sändning/mottagning att göra - och interferens. MEN...varför glossy?! har dom fullständigt flippat ut? Är Ives sjuk?
Varför inte det där underbara plastmaterialet som finns på pennor t.ex. - som känns mjukt och hårt samtidigt. Mikroräfflad. Bra grepp. Inga fingerfläckar. Matt. Snyggt som fn.

Eller en tunn, svart gummihinna (så tåler den stötar lite bättre också). Matt plast (som MacBook) blir väldigt flottig.

Då GLÄNSER den ju inte!

Jo...men denna glossy blänker ju bara i 30 sekunder efter urtag ur kartong. Efter 30 sekunders användande blänker den inte - då har den blivit ojämt matt av fett.

Ursprungligen av RockyMontana:

Då GLÄNSER den ju inte!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-07-09 19:23
Ursprungligen av Zimmerman:

Jo...men denna glossy blänker ju bara i 30 sekunder efter urtag ur kartong. Efter 30 sekunders användande blänker den inte - då har den blivit ojämt matt av fett.

Känns som de på Apple endast tänker på hur produkten ser ut när den visas upp eftersom de alltid haft den jobbigt lättrepiga spegeln på baksidan av iPodsen och nu denna på iPhone 3G. Tyckte de var påväg åt rätt håll med alu-versionen. Men icke.

Aja, jag ska köpa en ändå

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-09 21:38

Inte för att vara sådan men det är väl inte så konstigt varför Apple väljer lättrepade material..? Det dödar andrahandsvärdet och gör att folk vill köpa nya "rena" prylar efter 1-2 år. Plus att det ser snyggt ut i butiken, underskatta inte "Oh, shiny! *cha-ching*" fenomenet

Ursprungligen av shandar:

Inte för att vara sådan men det är väl inte så konstigt varför Apple väljer lättrepade material..? Det dödar andrahandsvärdet och gör att folk vill köpa nya "rena" prylar efter 1-2 år. Plus att det ser snyggt ut i butiken, underskatta inte "Oh, shiny! *cha-ching*" fenomenet

Man skyddar det man älskar...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-07-09 21:50
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Man skyddar det man älskar...

Man är så illa tvungen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-09 13:30

Hade själv ALDRIG velat ha en telefon med samma gummiyta som en penna där den klistrar sig fast i fingrarna... vilket helvete att få upp luren ur fickan!

Det material jag pratar om - mina pennor - kladdar/fäster/hookar inte fast på t.ex. textil. Mina pennor dras ur trånga pennfickor lätt...det glider finemang. Jag tror inte ni riktigt fattar vilket material jag syftar på. Det har ingenting med gummi att göra. Det är hårt, men mikroräflat så att fingrarna/nervsystemet luras och det känns som mjukt. Det är ett sensationellt material. Jag har bara sett det i pennor. Varför?

Ursprungligen av Trineo:

Hade själv ALDRIG velat ha en telefon med samma gummiyta som en penna där den klistrar sig fast i fingrarna... vilket helvete att få upp luren ur fickan!

  • Medlem
  • 2008-07-09 23:47
Ursprungligen av Zimmerman:

Det material jag pratar om - mina pennor - kladdar/fäster/hookar inte fast på t.ex. textil. Mina pennor dras ur trånga pennfickor lätt...det glider finemang. Jag tror inte ni riktigt fattar vilket material jag syftar på. Det har ingenting med gummi att göra. Det är hårt, men mikroräflat så att fingrarna/nervsystemet luras och det känns som mjukt. Det är ett sensationellt material. Jag har bara sett det i pennor. Varför?

JAg förstår precis vad du menar, det finns på till exempel vissa datormusar med. Som sagt är det inte gummi, utan mer en matt metallbit med väldigt bra grepp.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-07-09 16:02

Jag menade 3G jämfört med den första generationens iPhone

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-09 16:04

För övrigt såg den gamla iPhone ut att vara från Bang & Olufsen, inte Apple.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-09 16:31

undrar hur beständig den vita färgen är o hur tålig plasten är- Som på macbook vita kanske ? Sprickrisk?

Bilder på den vita iPhone?

Hands-On With the iPhone 3G - Sökte på google och hittade en vit iPhone 3G. Om bilderna är äkta eller ej kan jag inte uttala mig om men dom ser "riktiga" ut:)

Ursprungligen av flippen88:

Hands-On With the iPhone 3G - Sökte på google och hittade en vit iPhone 3G. Om bilderna är äkta eller ej kan jag inte uttala mig om men dom ser "riktiga" ut:)

Jodå, det är säkert riktiga bilder
Nu sen det började läcka bilder på iPhonen igår så ser jag inte varför de skulle fejka en sådan bild.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-09 19:13

verkar inte vara nedsänkt hörlurskontakt iaf *tummen upp*

Jag tänker köpa en vit så att min telefon matchar min MacBook och min vita mantel.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-09 23:14

Anående födral brukade jag aldrig kunna förstå människor som har fodral runt sina prylar. Det intressanta är att "Hmm... ska jag skaffa ett fodral då?" var det första jag tänkte när det blev bestämt att jag ska ha en iPhone 3G.

Har dock fortfarande inte bestämt mig än. Kommer Telia att saluföra dessa i sina butiker?

Jag tänkte köpa en vit så att den matchar kistan jag kommer begravas i. Nej, men för att vit är den exklusivare varianten, i mina ögon, precis som min svarta macbook!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-07-09 23:18

Eller hur! Varför köpa en vit? Jo, just för att man kan.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-07-09 23:26
Ursprungligen av henkebarn:

Jag tänkte köpa en vit så att den matchar kistan jag kommer begravas i. Nej, men för att vit är den exklusivare varianten, i mina ögon, precis som min svarta macbook!

Ursprungligen av boris91:

Eller hur! Varför köpa en vit? Jo, just för att man kan.

Det jag är mest rädd för med vita iPhonen är att den kommer gulna med åldern, vilket personligen känns väldigt tråkigt.

Ni alla som har vita Appleprodukter, har ni märkt någon färgförändring?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-10 01:29
Ursprungligen av Caemon:

Det jag är mest rädd för med vita iPhonen är att den kommer gulna med åldern, vilket personligen känns väldigt tråkigt.

Ni alla som har vita Appleprodukter, har ni märkt någon färgförändring?

Har inte den vita iPhone samma material som Mighty mouse,isåfall kommer den att gulna, det gulnade lite där jag har min tumme,vid sidan alltså och det blev gult men jag fick bort det med sudd.Good as new;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-10 14:07
Ursprungligen av fedi-93:

Har inte den vita iPhone samma material som Mighty mouse,isåfall kommer den att gulna, det gulnade lite där jag har min tumme,vid sidan alltså och det blev gult men jag fick bort det med sudd.Good as new;)

Då är det ju inte plasten som blir missfärgad utan den smuts och fett du har på fingrarna som avlagras på telefonen. Är nog svårt att komma undan på en vit yta.

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2008-07-10 17:43
Ursprungligen av fedi-93:

Har inte den vita iPhone samma material som Mighty mouse,isåfall kommer den att gulna, det gulnade lite där jag har min tumme,vid sidan alltså och det blev gult men jag fick bort det med sudd.Good as new;)

Tvätta händerna mannen.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-07-10 18:01
Ursprungligen av gustavb:

Tvätta händerna mannen.

Den blev alltså inte "gul" utan bara pyttelite som man såg om man kollar noga...

Bevaka tråden