Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Forumets bästa avatar?

Tråden skapades och har fått 101 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Har en ny favorit Avatar: Northwiz:p

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-07-09 08:46

Jag röstar givetvis på in egen avatar: Notch Johnson från tv-serien "Son Of The Beach".
Notchs alterego är Mitch från Baywatch men är fetare, fulare och kläcker ur sig freudianska slips ständigt. Parodi när den är som bäst.

Ursprungligen av Notch:

Jag röstar givetvis på in egen avatar: Notch Johnson från tv-serien "Son Of The Beach".
Notchs alterego är Mitch från Baywatch men är fetare, fulare och kläcker ur sig freudianska slips ständigt. Parodi när den är som bäst.

Ha! Det finns flera som gillar "Son of the beach" förutom mej! Vad jag gillar i den serien är vad som händer varje gång någon säger "What would that be like?".

Bra val av avatar alltså.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-07-09 19:04

Taz_1999: Underbar serie, men varför i hel....hela sverige gjorde de bara en dvdbox med avsnitt från säsong 1 och lite av 2:an? Vad jag förstår pågick den där serien i flera säsonger i US and A! Gillar där arnold-tysken Chip som lär barnen på standen att marchera och hans hund som i ren skam tar livet av sig själv med en luger.

Ursprungligen av Notch:

Taz_1999: Underbar serie, men varför i hel....hela sverige gjorde de bara en dvdbox med avsnitt från säsong 1 och lite av 2:an? Vad jag förstår pågick den där serien i flera säsonger i US and A! Gillar där arnold-tysken Chip som lär barnen på standen att marchera och hans hund som i ren skam tar livet av sig själv med en luger.

Son of the beach är svinbra. Chip Rommel är underbar

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2008-07-09 20:51

Läser precis här på wikipedia:

DVD release

Son of the Beach Volume 1 was released on April 29, 2003, containing the first 21 episodes of the series (through Season 2 episode "A Tale of Two Johnsons"). The DVD also contains writer/director/cast commentary on select episodes, introductions by Timothy Stack as Notch Johnson, Too Hot for TV montages, behind the scenes featurettes, outtakes, and TV spots.
[B]On May 30, 2008 it was announced the the remaining episodes would be released on November 11, 2008.

[/B]

OMFG!! JIIIHHAAAAA!!!!!

Och här (panikgoogling för att försöka bekräfta):
Son of the Beach DVD news: Announcement for Son of the Beach - Volume 2 | TVShowsOnDVD.com

Great news.

Man kanske skulle byta ?

Moahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!

Vaa ?
Jag trodde inte att det gick att få in animerade gif i inläggen !
Har du gjort på något speciellt sätt eller är det bara att bifoga ?

Bifoga - ladda upp fil från min dator.
Skallen som exploderar så vackert heter scanner.gif , funkade direkt.

Sedan kanske man inte BÖR lägga in dessa i tid och otid...

Nu har jag höjt ribban för mina mottävlanden ännu en nivå...

Ursprungligen av henkebarn:

Nu har jag höjt ribban för mina mottävlanden ännu en nivå...

Inte får man ribba av det där

Ursprungligen av KaRo:

Ah, du har ändrat din avatar Henkebarn !
Vet inte om jag tycker den blev mindre konstig nu....jo kanske.;)

Vad sägs om den här då ?

Den var härlig! Men är det tillåtet att ha animationer som avatarer?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-07-20 21:57
Ursprungligen av henkebarn:

Den var härlig! Men är det tillåtet att ha animationer som avatarer?

De bör undvikas...

Ja, tycker inte själv att det är så bra med rörliga avatarer. De distraherar när man ska läsa texten. Men en liten animation kan väl pigga upp i vissa fall. Själv använder jag bara kvalitets-animationer;)

Ursprungligen av Goflorp:

Inte får man ribba av det där

Haha, din buse

i diskussionerna på hwitarum är det legio att använda smileys som dricker kaffe, kramas och hoppar, swingar pompoms... etc etc tec...det är rätt jobbigt

Jag tycker som flera andra att avtaren ska visa något av ägarens personlighet eller intressen. Det finns några animerade som är helt hopplösa, kommer inte ihåg vilka just nu.

Goflorps ligger bra till för att vinna en t-shirt (om det nu är någon som lottar ut en).

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-07-21 11:07
Ursprungligen av Örjan Borgström:

Jag tycker som flera andra att avtaren ska visa något av ägarens personlighet eller intressen. Det finns några animerade som är helt hopplösa, kommer inte ihåg vilka just nu.

Goflorps ligger bra till för att vinna en t-shirt (om det nu är någon som lottar ut en).

Men vem är eg Goflorp? Av avataren att döma har han både drag av Marlon Brando resp Henrik Ibsen. Kluven personlighet mao.

Ursprungligen av Örjan Borgström:

Jag tycker som flera andra att avtaren ska visa något av ägarens personlighet eller intressen. Det finns några animerade som är helt hopplösa, kommer inte ihåg vilka just nu.

Goflorps ligger bra till för att vinna en t-shirt (om det nu är någon som lottar ut en).

Visst är jag en galen vetenskapsman som förlorat min kvinna, så jag bygger en ny, en robot, en Eva.....

Försöker "snåla" lite om info om mig själv, men jag har en blog, Jeremiah Nilsson @ Öckerö med LITE info om mig själv.
Det finns en fotosida med Jeremiah Fotosida

Men, jag tackar och bugar.

PS. En del tror att det är Einstein eller Beethoven ....
Ibsen och Brando - den var bra....

Örjan Borgström:
Din avatar gillar jag (som jag nämnt i #1). Såg nyligen ett informationsblad om Donsö Hamnfest och då var den båten med där. Är det du som har målat den ?

Tack för allt beröm men måla kan jag inte. I ärlighetens namn är det en clipart som jag bearbetat minimalt i Photoshop. O:-)

Ursprungligen av Goflorp:

i diskussionerna på hwitarum är det legio att använda smileys som dricker kaffe, kramas och hoppar, swingar pompoms... etc etc tec...det är rätt jobbigt

Fruktansvärt fjolligt om inget annat

Ursprungligen av KaRo:

Här är i alla fall en riktigt manlig animation !

Haha, du är för go du, KaRo!

Förresten, jag var och åt på Sillen och Makrillen i Helsingbor häromdagen. Kan inte rekommendera det. Det var helt okej, men jag kommer inte gå dit självmant igen.

Ursprungligen av henkebarn:

Fruktansvärt fjolligt om inget annat

nu består ju HwitaRum.se's 1000 medlemmar av ca 996 kvinnor. 4 är män (jag, en av Maris kompisar och 2 till)...

Gå med vet jag och släpp fram den lilla blomsterfjollan i rosa inom dig.

Goflorp:
Är du aktiv på HwitaRum och skriver inlägg ? Undrar bara hur du i så fall upplever det.

Ursprungligen av KaRo:

Goflorp:
Är du aktiv på HwitaRum och skriver inlägg ? Undrar bara hur du i så fall upplever det.

Jag är där i princip en gång i månaden - när nyhetsbrevet skickas ut.

Känns som det är fruns marker. Hon har sina vänner där och det ger mig inget att sitta och läsa över axeln vad hon skriver där.

Vi pratar däremot ofta om vad ngn gjort eller inte. Jag nämnde t ex Ackes hjälteinsats med den hittade plånboken med 3500:- i och Mari berättar om hennes kompis som har en sjuk nyopererad hund.

Mari är faktiskt medlem här, men hon känner lite likadant - ett antal tusen Macfreaks med datorerna som utgångspunkt...nääää....
För henne är datorn bara ett verktyg, för oss en livsstil....

Annars får jag väl säga att jag inte har några prpblem med manligheten på ngt sätt. Vi tjatatde på chefen att få använda hantverkskilt på jobbet - no luck....

Ursprungligen av Goflorp:

nu består ju HwitaRum.se's 1000 medlemmar av ca 996 kvinnor. 4 är män (jag, en av Maris kompisar och 2 till)...

Gå med vet jag och släpp fram den lilla blomsterfjollan i rosa inom dig.

Inredning är inte fjolligt! Det är fett. Och klokt.

Ursprungligen av henkebarn:

Inredning är inte fjolligt! Det är fett. Och klokt.

Ja, får hålla med om det. Inredningsarkitekt var mitt första val som yrke när jag var tjugo år. Tycker om designade saker eftersom de är genomtänkta och ofta har den trevliga kombinationen av skönhet och användbarhet. Har mycket ljust och enkelt hemma med moderna möbler. Inget murrigt arvegods hos mig. Inga gardiner och vita väggar utan tavlor. Tavlor får stå på byrå/hyllor.
Jaha, OT igen...

Borde väl byta avatar och i så fall blir det nog något med anknytning till hav/skärgård. Får börja leta.

Ursprungligen av KaRo:

Kanske skulle jag ha den här som avatar ? Lööve it !

Kanske svår att få ner till 7,8 kB

Bevaka tråden