Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tävling: Vinn en iPod - när blir vi 60.000 medlemmar? (Tävlingen är stängd)

Tråden skapades och har fått 326 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Gah! Jag har bara 24.5 minuters marginal på mig att vinna.. måste folk välja tider så nära det jag valde? =p

Fixat

Ni SuperOptimister som har röstat en tid i juni har väl insett att ni får skaffa en iPod för egna medel ? Just nu är det 59.191 medlemmar. Tror inte att det hinner tillkomma 809 medlemmar på 1-2 veckor. Men "gråt" inte för det. Gå och besök närmaste gymnasium och muta ungdomarna att registrera sig på 99.se.
Själv hoppas jag på sjutusan till tur - har gissat på 7/7 kl 7.
Må bästa kvinna vinna !

Så, nu är listan uppdaterad och vi har hela 108 giltiga gissningar, det är 10 mer än igår! Ska bli kul att se vem som träffar av det i slutändan.

Ursprungligen av KaRo:

Ni SuperOptimister som har röstat en tid i juni har väl insett att ni får skaffa en iPod för egna medel ? Just nu är det 59.191 medlemmar. Tror inte att det hinner tillkomma 809 medlemmar på 1-2 veckor. Men "gråt" inte för det.

Jag räknar med en grym tillströmning av medlemmar i samband med WWDC när nyheten om Apples ultraheta iPhone 2 kavlas ut över världen - den som ska säljas i Sverige av Telia dessutom - så dagen efter keynoten kastar sig folk över registreringssidan på 99.se för att bli medlemmar och framåt 17.45-tiden når vi exakt 60.000!

Adrian B ➽

Keep on dreaming !

Ursprungligen av Adrian B:

Så, nu är listan uppdaterad och vi har hela 108 giltiga gissningar, det är 10 mer än igår! Ska bli kul att se vem som träffar av det i slutändan.

Jag räknar med en grym tillströmning av medlemmar i samband med WWDC när nyheten om Apples ultraheta iPhone 2 kavlas ut över världen - den som ska säljas i Sverige av Telia dessutom - så dagen efter keynoten kastar sig folk över registreringssidan på 99.se för att bli medlemmar och framåt 17.45-tiden når vi exakt 60.000!

Jag tror att BESÖKARantalet kommer bli lavinartat... Men jag tror inte alla kommer regga sig... Jag hängde och läste i forumet ett bra tag innan jag bestämde mig för att regga mig

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag tror att BESÖKARantalet kommer bli lavinartat... Men jag tror inte alla kommer regga sig... Jag hängde och läste i forumet ett bra tag innan jag bestämde mig för att regga mig

Jo, visst är det så, det är nog först när folk har frågor som dom reggar sig. T.ex. som när det gick att låsa upp iPhone och alla ville diskutera hur man fick ta i en, hur man låser upp den, vilken guide som är bäst osv osv.

Så när iPhone 2 finns att köpa i butik i USA (eller för den delen i Sverige), då kan vi nog räkna med många nya medlemmar.

  • Medlem
  • 2008-05-30 15:20

Jag får inte vara med på listan...?

Vovv VCO ! No dogs allowed.
Men om du "skäller" fram ett datum som visar sig vara rätt kan du ju alltid få en snygg cyber-rosett av mig.

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2008-05-31 15:15
Ursprungligen av VCO:

Jag får inte vara med på listan...?

Ursprungligen av Pissenisse:

Får jag inte vara med på listan för att jag skrev:

2008-XX-XX kl XX:00

istället för

2008-XX-XX XX:00

Om ni har ändrat datumformatet och röstade i tid, så är det bara att vänta till Adrian B sammanställer listan nästa gång. 99.se - Visa enstaka inlägg - Tävling: Vinn en iPod - när blir vi 60.000 medlemmar? (Tävlingen är stängd)

UrinMannen har nog en poäng i det, att alla besökare inte kommer regga sig. Dessutom tror jag att det dröjer ett tag innan alla hittar hit. Men vi får se. Hehe, hooo!

Jag gissar att det kommer att bli 428 medlemmar som är inloggade 10 juni kl 19.
Och medlemsantalet kommer att vara 59.531 varken mer (sorry Adrian B) eller mindre.
Och i morgon kommer det att vara härliga26 grader i centrala Göteborg.........
nej, nu får det bli en date med John Blund så jag orkar jobba i morgon, oopps idag menar jag !

Får jag inte vara med på listan för att jag skrev:

2008-XX-XX kl XX:00

istället för

2008-XX-XX XX:00

Det var precis det jag undrade, om sammanställningen var gjord för sista gången eller inte Gött med en ipod i sommarvärmen, hehe

Nädå, jag har inte sammanställt för sista gången, jag tänkte vänta inte er eftersläntrare också (men däremot tar vi inte emot nya gissningar - bara eftersläntrare som vill ändra sitt datumformat).

Nu är listan uppdaterad igen. Tre nya sedan sist, VCO och Pissenisse är två av dom.

Det är dags att dra en slutlig gräns. Den som inte uppdaterar sitt inlägg med rätt datumformat senast vid midnatt ikväll (4 juni kl 23.59 alltså) får inte vara med. Med 111 giltiga gissningar antar jag att de flesta ändå redan fixat sina inlägg.

Må bäste gissare vinna!

Utveckligen känns riktigt bra, går i ungefär den takt jag förväntat mig!

Trevligt att du skriver "Må bäste gissare vinna !" Adrian B och inte "bäste man".

Fast ska det inte stå "bästa" också för det kan ju vara en tjej som vinner ?
Eller kanske "gissare eller gisserska" ?

Kunde inte låta bli.....:)

Ursprungligen av KaRo:

Trevligt att du skriver "Må bäste gissare vinna !" Adrian B och inte "bäste man".

Det var högst medvetet, i vår strävan att ha en neutral ton på forumet.

Ursprungligen av KaRo:

Fast ska det inte stå "bästa" också för det kan ju vara en tjej som vinner ?
Eller kanske "gissare eller gisserska" ?

Kunde inte låta bli.....:)

Min bäste KaRo så vitt jag vet brukar man använda den vanligaste formen som neutral form (tjejer kan vara skådespelare och killar sjuksköterskor), i en strävan efter att inte ha könsspecifika uppdelningar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-06-04 19:14

Jag la in min gissning den 24/5 och redigerade datumformatet den 31/5 men är ändå inte med i uppdateringen från den 4/6. Får jag inte vara med?

Ursprungligen av ylipaa:

Jag la in min gissning den 24/5 och redigerade datumformatet den 31/5 men är ändå inte med i uppdateringen från den 4/6. Får jag inte vara med?

Du hade ju inte skrivit rätt datumformat. Som det står i första inlägget och många andra här i tråden så ska det vara YYYY-MM-DD HH:MM (exempel: 2008-12-31 23:59).

Nu har jag varit inne och korrigerat ditt inlägg så det kommer med vid sista sammanställningen.

Jag gick igenom de två första sidorna i tråden och korrigerade datum, sen gav jag upp. Men nu har det ökat till hela 133 stycken.

Det är antagligen massor av gissningar som inte är rätt fortfarande, men vi har tjatat om formatet massor av gånger nu.

Det är förövrigt fascinerande hur många som faktiskt varit inne och ändra sitt inlägg, men ändå inte klarat av att skriva rätt format. Det är väl ändå inte rocket science?

Nä, det är inte "rocket science" utan mer som att utföra en hjärtoperation med bakbundna händer:confused: att få folk att skriva samma format. Har varit med och arrangerat en kongress med några hundra deltagare för några år sedan. Det är intressant att se vad som krävs för en så´n enkel sak som att alla ska hitta till samma lokal för en föreläsning. Lappar på dörren, stora skyltar utanför, informationsbroschyr och arrangörspersoner som står och pekar åt rätt håll.
Kom alla rätt ?

Ja, jag vet att du anstränger dig att vara neutral och tycker det är bra.

Nedskrivet i nådens år 2008, den fjärde dagen av juni månad, tio i elva.
Äsch fel, jag menar: Nedtecknat 2008-06-04 22:50

Precis Timber, det tror jag också på. När Steve visar upp iPhone 2.0 lär antalet medlemmar öka här på 99 lite snabbare än vanligt.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-06-09 12:54

Jag måste nog vara den sista som uppdaterat sitt inlägg för att passa i mallen. Nu är det gjort iallafall, hoppas jag inte var för sent ute och att Adrian kommer att uppdatera listan ytterligare en gång

Ursprungligen av beia:

Jag måste nog vara den sista som uppdaterat sitt inlägg för att passa i mallen. Nu är det gjort iallafall, hoppas jag inte var för sent ute och att Adrian kommer att uppdatera listan ytterligare en gång

Du är nog för sent ute. I följande inlägg skrev Adrian:

Ursprungligen av Adrian B:

Det är dags att dra en slutlig gräns. Den som inte uppdaterar sitt inlägg med rätt datumformat senast vid midnatt ikväll (4 juni kl 23.59 alltså) får inte vara med. Med 111 giltiga gissningar antar jag att de flesta ändå redan fixat sina inlägg.

Räkna inte heller med någon uppdatering av listan då Adrian är på resande fot för tillfället.

Och Adrian B kommer att bli sååå ledsen när han upptäcker i morgon kväll att han inte har vunnit en iPod.:tveksam:

Ursprungligen av KaRo:

Och Adrian B kommer att bli sååå ledsen när han upptäcker i morgon kväll att han inte har vunnit en iPod.:tveksam:

Well, vi såg ju var det var påväg, så jag var inställd på det Plus att jag ändå har en shuffle redan. Men äran hade jag förstås gärna tagit. Nu ser det ut att bli en tids väntan tills vi når 60.000 st.

Ja, jag har också en shuffle som jag är mycket nöjd med men det hade varit kul med en ny snygg lila. Nä, jag får också kasta in handsken. Tror inte att det dröjer till 7/7. Bara 439 medlemmar kvar innan 60.000. Jag tror det kommer att ske 20/6.

  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2008-06-13 13:50

Nja, jag undrar om det inte tar lite längre tid. Du, KaRo, startade den här vadslagningen den 23 maj och nu har det gått ca 20 dgr och vi har blivit ca 600 flera medlemmar. Men vi är nu förbi WWDC och iPhone släpps inte förrän den 11 juli, så jag undrar om vi inte hinner in i juli innan vi blir 60000 medlemmar. Siffran just nu är 59577 och det är sommar och EM fotboll. Jag tror fortfarande vi ligger bra till som har datum runt 8 juli som jag har då. Men jag är ju obotlig optimist. Trots allt valde jag tävlingsdatum efter min frus födelsedag, hehe.

Bevaka tråden