Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn dör trots 40% kvar i batteriet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er.

Min halvårsgamla macbook pro har börjat stänga av sig när jag kör på batteridrift trots att det är över 40% av spänningen kvar i batteriet. Någon annan som råkat ut för detta?

MvH
Erik

  • Medlem
  • Ljungby
  • 2008-05-19 14:09

Det är inte bara så att kretsarna helt enkelt visar fel information om batteriets kapacitet? Det ordnas i så fall med en kalibrering. I annat fall låter det som ett garantiärende. (Eftersom Macbooken bara är ett halvår kanske det sistnämnda är mer troligt)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-19 17:33
Ursprungligen av Erik Nordlund:

Hej på er.

Min halvårsgamla macbook pro har börjat stänga av sig när jag kör på batteridrift trots att det är över 40% av spänningen kvar i batteriet. Någon annan som råkat ut för detta?

MvH
Erik

Hur många uppladningar har den och vilken strömstyrka är i batteriet det ser du enklast i Apple System Profiler under Power. Är det mindre än 300 uppladdningar och långt under 4000mAh så är det bara att ringa till Apple.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-21 20:01

samma problem: batteriet funkar inte!

indikatorn på min macbook visar på 80% men den dör direkt när jag drar ut strömkabeln. vad göra när garantin har gått ut?

hälsning nicolas

Ursprungligen av nick031:

indikatorn på min macbook visar på 80% men den dör direkt när jag drar ut strömkabeln. vad göra när garantin har gått ut?

hälsning nicolas

Du kan ju alltid försöka åberopa fabriksgarantin (3 år).

Ursprungligen av Robo-X:

Hur många uppladningar har den och vilken strömstyrka är i batteriet det ser du enklast i Apple System Profiler under Power. Är det mindre än 300 uppladdningar och långt under 4000mAh så är det bara att ringa till Apple.

//Rob

Tack för svaret! Nu undrar jag bara vad Apple system profiler är för något och hur jag hittar dit.

Erik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-26 15:46
Ursprungligen av Erik Nordlund:

Tack för svaret! Nu undrar jag bara vad Apple system profiler är för något och hur jag hittar dit.

Erik

Äpplet uppe till vänster > Om den här datorn > Mer info

  • Medlem
  • International user
  • 2008-05-22 02:51

Läs mitt tidigare inlägg. Ring Apple om ditt batteri är som jag beskrev tidigare.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-22 10:56

tack! jag ska ringa supporten.

1
Bevaka tråden