Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av iSight kameran?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-16 14:23

Jag hade Photo Booth på för ett par dagas sen och sedan dess har en liten grön lampa bredvid iSight-kameran lyst, hur stänger jag av den? Det hjälper inte att starta om.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-05-16 14:35
Ursprungligen av Jony:

Jag hade Photo Booth på för ett par dagas sen och sedan dess har en liten grön lampa bredvid iSight-kameran lyst, hur stänger jag av den? Det hjälper inte att starta om.

Har du något program, som kan tänkas använda kameran, och som startar automatiskt vid inloggning?

Starta Aktivitetsmonitorn (tror jag det heter, sitter på jobbet nu), det finns i /Applications/Utilities/, eller /Program/Verktygsprogram/ på svenska. Där kan du se det mest som körs, och stänga de program du inte vill ha igång. Om du inte hittar någonting där är det terminalen som gäller.

Vänligen, Ylan

Ett annat förslag är att återställa PRAM-minnet genom att starta om datorn och samtidigt hålla nere tangenterna ⌘-alternativ-P-R tills startljudet hörts ett par gånger och därefter släppa upp knapparna och låta datorn starta som vanligt.

1
Bevaka tråden