Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpro går i graven

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-15 22:43

Har aldrig kommit i kontakt med den sidan, hur har jag kunnat missa den

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-04-16 09:09
Ursprungligen av Eva:

Har aldrig kommit i kontakt med den sidan, hur har jag kunnat missa den

Det kan kanske inte är så konstigt om du har missat sidan. Den riktar (riktade) sig till "proffs", med fokus på server, lagring och företagslösningar o.dyl. Om man är en hemanvändare som gillar Mac är det inte så konstigt om man har missat sidan.

Om du däremot är i målgruppen är det ju trist.

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2008-04-16 00:14

ett tilläg dock
Kan förstå Apple som vill integrera phöönen som din Remote control
för ditt framtida levende med (I) tv tunes radio ,kyl ,bastu, temp i huset, larm,
och ha koll med din server där hemma att mjölken inte tagit slut.???

Helt enkelt du kan inte leva utan den eller???

Jag hoppas att 99mac kan ta över staffetpinnen och ge en vitamininjektion till sitt eget testlabb nu när tyvärr Macpro inte finns längre.

Ser man till de amerikanska Mac-sajterna har iPhone dominerat nyhetsutbudet TOTALT sedan januari förra året. (Förra sommaren var till exempel drygt 90 procent av alla nyheter i min rss-läsare relaterade till iPhone). Därför är det kanske inte så förvånande att det blir rätt mycket iPhone även på svenska Mac-sajter (som huvudsakligen återrapporterar nyheter från USA).

Avslutningsvis är det bara att acceptera att begreppet "Mac" numera inkluderar iPhone, iPod och AppleTV. En sajt som enbart skriver om Apples datorer skulle aldrig överleva med tanke på hur lite som faktiskt händer på den fronten.

  • Medlem
  • Orranäs
  • 2008-04-16 18:51

Som jag kommer ihåg det så var det en himla massa gnäll på MacPro när det begav sig. Nu lägger de ner! Här är nu en himla massa gnäll på macfeber, måste säga att jag blir lite trött på dessa kverulanter.
Det har väl varit bra att det funnits så många macsajter, många har kommit och gått, en del har bestått, trots 99macmedlemmars kverulerande. Själv tycker jag att det har varit kanon med MacPro, läser dagligen Maximac, MacPro, Macfeber mfl och känt mig privilegierad att så många entusiaster har tyckt det varit kul att förse mig med macnyheter.

Bevaka tråden