Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Air Får Motståndare

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag tror inte att det funkar "särskilt optimalt" om man nu kan uttrycka sig så. Och OS X vill jag inte uppleva i en felaktig miljö. Jag vill inte störa mig på fel i OS X som är mitt eget fel, för att jag installerat det på hårdvara som saknar stöd. Dessutom är det ju olagligt.

Men det hade varit kul med en 9-10"-modell med OS X, designad av Apple. Kanske 1 gb ram, 20gb ssd, 1,6ghz för 4995:-?

Fast jag hade hellre köpt en MacBook Air.

Den är visserligen lätt på sina 1,1kg och ja, den har optisk läsare/brännare. Tillsammans med ett mindre footprint och större hårddisk är den på dessa punkter "bättre" än MacBook Air. Men en processor på 1,33ghz C2D mot MacBook Airs 1,8ghz, det är inte hårddiskutrymmet värt! Tycker jag i alla fall... Hellre en WD Passport 250gb i innerfickan då.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-08-05 23:56

Vad säger ni om denna då...

ACER ASPIRE ONE 1.6 512MB/8GB 8.9#LINUX VIT

Acer aspire one, endast 2 995:-

Ursprungligen av heybab:

Vad säger ni om denna då...

ACER ASPIRE ONE 1.6 512MB/8GB 8.9#LINUX VIT

Acer aspire one, endast 2 995:-

Skall man ha en extra "enkel och billig" dator - tar jag hellre ASUS EeePC 900 för samma pris. Dessutom mindre i formatet.

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-08-20 23:20
Ursprungligen av adress@mac:

Skall man ha en extra "enkel och billig" dator - tar jag hellre ASUS EeePC 900 för samma pris. Dessutom mindre i formatet.

Mindre i formatet och långsammare med.

Är ALLA allergiska mot PC här inne eller? Köpte mig en Aspire one A150X idag. Funkar perffa. asus är skräp gämfört med acern...

Ursprungligen av janne303:

Är ALLA allergiska mot PC här inne eller? Köpte mig en Aspire one A150X idag. Funkar perffa. asus är skräp gämfört med acern...

Nejdå, köper man en ny PC varje dag är de väl ok, det är ju när man börjar använda dem som strulet kommer.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-21 19:54
Ursprungligen av janne303:

Är ALLA allergiska mot PC här inne eller? Köpte mig en Aspire one A150X idag. Funkar perffa. asus är skräp gämfört med acern...

JA. Och särskilt om dem använder win som OS Det är ju ett Mac/Apple forum det här trots allt. Själv använder jag inte windows.

Den är ju tjockare än min MacBook. Det är väl vad man kallar "fail" i internetvärlden?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-21 19:46

Men varför har ingen av dessa små skönheter blåtand? Typiskt.

Bevaka tråden