Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Omröstning: Vilket operativsystem använder du?

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2008-04-04 15:38

Oj. MacOS 10.2, MacOS 10.4, MacOS 8.6, Windows XP, samt diverse Linux-varianter på jobbdatorerna.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-04-04 17:46

Jag har återgått till Tiger. Leopard är bara ful, gräsligt ful till och med.

Ursprungligen av Gunnar B:

Jag har återgått till Tiger. Leopard är bara ful, gräsligt ful till och med.

Tycker du verkligen det?

Jag tycker att Tiger i jämförelse är grymt mycket fulare.

Ursprungligen av henkebarn:

Tycker du verkligen det?

Jag tycker att Tiger i jämförelse är grymt mycket fulare.

Det tycker jag med.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2008-04-04 18:37

Men ingen har nämt OS/2 eller dom två stendumma systemen DOS och Novell.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-04 19:00

Leopard här. Och XP via boot camp när jag skall spela när man har lust. Blir att köra in Debian via Parallels sen när jag skaffar mer minne till datorn

  • Medlem
  • 2008-04-04 19:57

Det kommer komma en dag när någon applikation man verkligen vill ha kräver Leopard, men tills dess ser jag ingen anledning att byta. Tiger är stabilt och bra.

ska inte linux vara med i röstningen?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-04-04 20:48

XP och olika Windows Server på jobbet, Vista och Leopard hemma. Jag skulle vilja påstå att jag använder alla ungefär lika mycket, så jag vill ha en checkbox-poll.

Ursprungligen av sensy:

XP och olika Windows Server på jobbet, Vista och Leopard hemma. Jag skulle vilja påstå att jag använder alla ungefär lika mycket, så jag vill ha en checkbox-poll.

Det jag var intresserad av var hur många som uppdaterat till Leopard eller använder windows här på 99.se.

I framtiden kanske vi kan ha en omröstning om vilket operativsystem man föredrar.

"We can work it out"

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-04-04 23:22
Ursprungligen av Millegarden:

Det jag var intresserad av var hur många som uppdaterat till Leopard eller använder windows här på 99.se.

I framtiden kanske vi kan ha en omröstning om vilket operativsystem man föredrar.

"We can work it out"

Men även det är ju ganska fel fråga. Vad man föredrar beror helt på vad man ska använda skiten till. Surfa runt? OSX. Spel? Windows/konsoler. Föra anteckningar över mitt liv? OSX på grund av Journler. Göra kalkylark i jobbet? Excel i Windows (delvis för att jag inte provat det på mac antar jag).

Åh nej, bäst att jag håller tyst nu.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-04 21:20

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha 10.5 på min gamla G4 DA eller stanna med Tiger, och köra 10.5 endast på min snart inköpta MacBook Pro. Det känns nästan som att 'kasta pärlor till svin' om jag installerar Leopard på G4:an?

  • Medlem
  • 2008-04-06 11:12
Ursprungligen av bossep:

Jag kan inte bestämma mig för om jag ska ha 10.5 på min gamla G4 DA eller stanna med Tiger, och köra 10.5 endast på min snart inköpta MacBook Pro. Det känns nästan som att 'kasta pärlor till svin' om jag installerar Leopard på G4:an?

Jag hade Leopard på min digital audio ett tag. Maxat RAM på 1,5 GB. Det rullade på finfint, men inte lika urstarkt som Tiger. Men vill du ha Leopards funktioner så går det (via LeopardAssist).

Om jag utgår från mig själv:
I skolan används mac, äldre katter, men ingen leopard.
Hemma har jag en Windows som jag enbart använder till spel.
Jag har även en MacBook som jag använder här och nu, till skolarbeten, allmänt surfande och för att spendera tid. På den har jag Leopard. Jag ser mig som en Leopardanvändare.

Men jag förstår vad ni menar, men om vi ser omröstningen som "hur många har uppgraderat till Leopard" kanske det går bättre?

"We can work it out"

Det var lite väl få alternativ samt att jag använder flera operativsystem. Hemma använder jag oftast Leopard. Allt utom ett par småsaker känns väldigt välarbetet. Annars kör jag även Tiger och några av de äldre katterna, i vissa fall även OS 9. Jag har även en gammal PowerBook som kör OS 8.1.

I skolan använder jag för det mesta Solaris 9 och Debian 4, men också Solaris 10 och Ubuntu.

Senast redigerat 2008-04-05 08:20
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-04-05 10:24

10.4.11

Vågar inte gå vidare med Leopard ännu...

Kan någon lägga till *nix?

Mac os 9, Mac os 10.4, Mac os 10.5, Windows XP och KDE (en unix variant).

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-04-05 18:55

Leopard, Leopard Server och Solaris kör jag hemma. UNIX all the way!

Om trådskaparen vill kan jag lägga till "Linux" och "övriga *nixsystem" på listan. Tycker själv att de saknas.

Nytt alternativ!

Linux!

"We can work it out"

Kanske borde fylla på lite. Jag har en PM8600 också, med G3/500 uppgradering i. För närvarande har den MacOS 9.2.2 och Jaguar men jag funderar på att testa att byta till en bantad variant av den randiga katten.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-04-07 17:57
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Kanske borde fylla på lite. Jag har en PM8600 också, med G3/500 uppgradering i. För närvarande har den MacOS 9.2.2 och Jaguar men jag funderar på att testa att byta till en bantad variant av den randiga katten.

Tiger fungerar fin fint på en PM8600.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-08 09:14

1. Leopard.
2. WinXP
Computer: MBP

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-08 09:22

Ni kanske redan sett det. Hur MacOS visar andra datorer i nätverket. De har haft lite kul, folket på Apple.

Ursprungligen av darios:

Ni kanske redan sett det. Hur MacOS visar andra datorer i nätverket. De har haft lite kul, folket på Apple.

Hehe. Blue screen of bliss och Blue screen of death

Det är förvånansvärt många som bytt till Leopard! Steve måste vara överlycklig

"We can work it out"

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-04-11 00:46

Leoparden på MacBooken och XP på det stora, högljudda aset

Bevaka tråden