Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svensk iPhone med 3G, sant?

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av enger:

Jag pratade med en säljare på Telenor, som inte verkade ha så speciellt mycket koll. Enligt dem så kommer man kunna tjäna grova pengar på importerade iPhones bland annat, så enligt dom så rekommenderades att köpa på ett antal hundra telefoner för att sedan sälja för 6000:- när den svenska modellen kommer säljas vilket var enligt dem till sommaren. Man kan ju verkligen undra hur mycket koll de har? Med tanke på att iPhones går för runt 3800:-. Plus att de sa att avtalet var klart i princip och att Telenor kommer ha iPhone i Sverige.

Kostanden för en iphone är priset på telefonen + abbonemanget. Den kostanden överstiger ofta många andra telefoner som kan samma saker inkl. lite till.

Ursprungligen av micke_nkpg:

Kostanden för en iphone är priset på telefonen + abbonemanget. Den kostanden överstiger ofta många andra telefoner som kan samma saker inkl. lite till.

Jaha, så iphone är dyr? Skiter väl jag i.

Åtminstone jag bryr mig inte om vad andra lurar kan. Det är inte intressant. Det har diskuterats till leda här på 99.

"Kostanden" (simfågel på diet?) för en iPhone för min del var 3900 -700 = 3200:-.
Sålde headsetet som ingick i köpet. Bytte abonnemang till Telia, de blev så sketglada att jag slapp gå-med-avgiften och de gav mig en telefon gratis, en andra fick jag köpa sketabilligt.

Vad är problemet?

Ursprungligen av Goflorp:

Jaha, så iphone är dyr? Skiter väl jag i.

Åtminstone jag bryr mig inte om vad andra lurar kan. Det är inte intressant. Det har diskuterats till leda här på 99.

"Kostanden" (simfågel på diet?) för en iPhone för min del var 3900 -700 = 3200:-.
Sålde headsetet som ingick i köpet. Bytte abonnemang till Telia, de blev så sketglada att jag slapp gå-med-avgiften och de gav mig en telefon gratis, en andra fick jag köpa sketabilligt.

Vad är problemet?

vad gav detta inlägg mer än att kaska skit på andras åsikter?

*skrattar*
Vad vet en säljare på telenor av vad för avtal Telenor tecknar centralt?
Sedan med det uttalandet så säger det än mer att han inte har en aning om vad han pratar om.

Verkar riktigt lovande måste jag säga!
Jag har fått känslan att de brukar ha rätt bra koll på den sidan. Stämmer det?

Ursprungligen av Marcus_R:

Jag har fått känslan att de brukar ha rätt bra koll på den sidan. Stämmer det?

Ja, de har bra koll.

Macrumors publicerar inte egna rykten utan samlar ihop och berättar om andras åsikter och påståenden och samtidigt som de gör det så sätter de oftast in ryktet i ett sammanhang.

Det är viktigt att komma ihåg, när man bedömer rykten, att ryktet mycket väl kan vara sant när det publiceras, även om det senare inte uppfylls kanske pga av att något händer som ändrar strategin. Det är också viktigt att komma ihåg att ett rykte inte behöver vara sant bara för att det senare inträffar. Alltså om jag ljuger ihop att jag vet att SF och Apple håller på och bygger en filmtjänst så är det bara ljug och båg, även om de faktiskt lanserar en sån tjänst någon gång i framtiden.

Verkar som om det kanske blir Telia som får avtalet med Apple ändå? Telenor har jag i och för sig aldrig trott på.

http://www.idg.se/2.1085/1.153296

Precis nu poppar Telia upp som "vinnare" på fler ställen.
http://www.va.se/nyheter/2008/03/31/telia-vinner-slaget-om-iph/index.xml

Tack telefonguden för att det inte blir Telenor.

Ropa inte hej förrän katten är över ån, eller vad man säger. Telia har ju faktiskt bara sagt att dom för samtal med Apple, vilket förmodligen även Telenor gör/gjort. Skillnaden är väl att Telia nu uttryckligen själva säger att dom för samtal. Minns jag inte helt fel har väl Telenor någon gång gått ut med, från officiellt håll, att även dom för samtal med Apple. Så inget nytt under solen alltså, egentligen.

  • Medlem
  • 2008-04-01 11:26
Ursprungligen av ulfalf:

Ropa inte hej förrän katten är över ån, eller vad man säger.

Vadå ropa hej? Det är ju avgjort. Se själva här.

Och när ni ändå är ute och surfar fritt kan ni ju kolla in YouTube också. Riktigt tunga videosar på förstasidan.

Ursprungligen av wlao:

Vadå ropa hej? Det är ju avgjort. Se själva här.

Och när ni ändå är ute och surfar fritt kan ni ju kolla in YouTube också. Riktigt tunga videosar på förstasidan.

Du vet vad det är för dag va?:p

  • Medlem
  • 2008-04-01 11:52
Ursprungligen av granholm:

Du vet vad det är för dag va?:p

Jepp...

Ursprungligen av wlao:

Vadå ropa hej? Det är ju avgjort. Se själva här.

Och när ni ändå är ute och surfar fritt kan ni ju kolla in YouTube också. Riktigt tunga videosar på förstasidan.

hahhaha rolig april skämt !! vem fan vill gå runt med en sådan dongel

hehe, även om de hade gjort en dongel (vilket är omöjligt) så hade den snarare varit 1cm stor

Förstår inte problemet? Vem blir blåst? I värsta fall måste köparen skaffa ett abbonnemang hos en annan operatör än 3. So what? Det är en Iphone ändå.

Sen fungerar mitt 3 SIM i en icke-3G telefon (min gamla Nokia) så varför skulle det inte fungera i en Iphone?

Jaja, har inte så mycket koll på Iphone...

Bevaka tråden