Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CodeWeavers har släppt CrossOver Games

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

CrossOver Mac Professional 7.0 har kommit ut nu. Det är alltså en uppdatering till CrossOver Games kan man säga. CrossOver Games var ju bara ett slags "extraversion" mellan version 6 och 7.

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-07-25 13:31

Låter som om "CrossOver Mac Professional 7.0" är för "datanördar" , inget illa ment, som gillar att grotta och inte för "klicka på ikonen -kör" -typen? Eller?

Ursprungligen av nabben:

Låter som om "CrossOver Mac Professional 7.0" är för "datanördar" , inget illa ment, som gillar att grotta och inte för "klicka på ikonen -kör" -typen? Eller?

Vadårå? Det är ju bara en uppdatering av CrossOver 6. Det är snarare så att standardversionen är en nerskalad version.

Förresten, nu har CrossOver Games 7.1 kommit såg jag, så det verkar som om mitt senaste inlägg var lite inkorrekt. De tänker tydligen ha tre versioner: Standard, Games och Professional. De senare inkluderar Games också. Lite snurrigt, men så är det.

det jag inte gillade med crossover var att det var så få spel som den stödde, så jag installerade en gammal xp license iställer och växlade över på min imac för att spela dom.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-07-25 14:52

Hur är prestandan i spelen nu då, någon som provat?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-31 00:13

Jag passade på att ladda ner Crossover 7 när den var gratis, och testade demot till Half-Life 2. Jag har inte spelat så mycket utan gick runt lite till förhörsrummet på tågstationen. Det verkar flyta på bra med full skärm (1440x900) och de flesta inställningarna på max men grafiken känns ändå lite gammal. Det beror på att spelet använder DX8 i Crossover, tror jag.

Jag har ett par frågor då om Orange Box. Är det någon som spelat de spelen i Crossover? Är det bra prestanda i hela Half-Life 2? Hur är det med Episod 1 och 2? Blir det sämre flyt i dem? På Codeweavers hemsida står det också att Crossover stödjer Steam-versionen av Half-Life. Måste man köpa den versionen eller fungerar det med DVD-versionen?

Jag har iMac C2D 2 GHz med Radeon X1600 128.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-02-21 10:29

Räcker det med att jag köper Crossover games för att kunna spela t ex CS: Source - eller måste jag köpa mig en produktnyckel för det specifika spelet också?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-21 11:57
Ursprungligen av peachie:

Räcker det med att jag köper Crossover games för att kunna spela t ex CS: Source - eller måste jag köpa mig en produktnyckel för det specifika spelet också?

Du måste äga spelet du vill spela. Det enda crossover gör är att du kan spela pc spelen direkt i macos x utan att behöva starta om datorn från bootcamp.

//Rob

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-02-21 16:16
Ursprungligen av Robo-X:

Du måste äga spelet du vill spela. Det enda crossover gör är att du kan spela pc spelen direkt i macos x utan att behöva starta om datorn från bootcamp.

//Rob

Då vet jag. Tack för svaret.

Bevaka tråden