Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hur ser era setups ut hemma? era mac nördar :)

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-03-06 00:08

Har en Macbook Pro kopplad till en hemmabioprojektor och surroundljud i vardagsrummet, allt material laddas ner och körs trådlöst från en extern hårddisk som är kopplad till min Time Capsule. I sovrummet har jag en Macbook som mediacenter kopplad till en TV med surroundljud även där. Allt fungerar klockrent med Plex och givetvis iTunes när fester hålls! iPhonen och Apple Remote används flitigt till att styra hela spektaklet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-06 08:03

Jag har en PS3 kopplad till tv:n. Allt media ligger på macen och delas till tv:n via PS3 media server. Funkar kalas

Ursprungligen av rhesus:

Jag har en PS3 kopplad till tv:n. Allt media ligger på macen och delas till tv:n via PS3 media server. Funkar kalas

Ja, det funderar jag på med nu när jag fått en vettig TV. Vill helst ha en AppleTV då jag inte kommer spela på annat än Wii'n, men då den inte verkar jätteprioriterad hos Apple och filmer på iTunes Store i Sverige kanske kommer 2020 så...

Finns Video Store till PS3 i sverige?

Vi har fiberanslutning 100/100Mbit till lägenheten och 14 gigabit-uttag spridda runt vår lilla 2:a - jag blev sjukt nöjd när jag insåg hur bra det är.

- Sony 46" W5500 LCD kopplad till en Mac Mini 1.66Ghz Intel och en Apple TV.
- Apples trådlösa BT tangentbord och mus till Mac mini.

- Mac Pro 2x2.66 DualCore som hemmaserver med Mac OS X 10.5 Server. 4x1.5TB disk.

- Time Capsule 500GB för backup och "n" 5GHz trådlöst nätverk
- Airport Extreme för "n/b/g" trådlöst nätverk
- Airport Express kopplad till B&O Beosound 1 högtalare

Mac minin används nästan uteslutande vid filmvisning. AppleTV vid hyrfilm (har Australiskt iTunes konto). Mac Pro servern kör Transmission med webbinterface så jag kan dra igång nedladdning via min iPhone oavsett var jag är.

Ursprungligen av Björnström:

Vi har fiberanslutning 100/100Mbit till lägenheten och 14 gigabit-uttag spridda runt vår lilla 2:a


<avundsjuk>

Har försökt skissa upp det lite lätt också

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-06 16:38

Så du har 14 st Ethernetuttag, en TimeCapsule, en Extreme och en Express i en 2:a...?

Ursprungligen av kenjon:

Så du har 14 st Ethernetuttag, en TimeCapsule, en Extreme och en Express i en 2:a...?

Man undrar ju nästan lite hur täckningen är? Blyväggar?

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2010-03-07 16:16

Man ligger ju i lä jämfört med andra här på forumet men här kommer en liten illustration på hur mitt nätverk ser ut. Som server kör jag en Dell 8200 med SATA2 pci kort och en 1TB disk till. Kör XP och teamviewer för att styra den.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-03-06 18:27
  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-03-09 08:23

Så här ser mitt ut. Skulle hellre ha en Apple TV men då måste jag köpa en ny tv till att börja med
Från datorn går det trådlöst till airporten och från den går en kabel till xboxen. Jag använder Rivet för att kunna spela upp på xboxen.

Bevaka tråden