Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tappad Itunes länkning, XML-kunning någon?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och försöker rädda mitt Itunes bibliotek som råkat tappa länkningen till ALLA mina 6000 låtar. Jag lade dem på en nätverksdisk med en annan installation av OSX och tänkte sedan inte på att den då tappade länkarna. Mycket dumt.

Nu har jag iaf. lyckats få ur info från Itunes var den tror filerna ligger. Detta kan man göra genom att exportera en playlist (skapar då en txt-fil) med en låt med ! framför sig På så vis tänkte jag kunna skapa samma mappstruktur som den letar efter och slänga alla fler där.

Men, den letar efter: <key>Location</key><string>file://localhost/Users/brandgul/
Music/-%20Music%20on%20Ipod%20-%20%5BSTATIC%5D/James%20Morrison
%20-%202006%20-%20Undiscovered/James%20Morrison%20-%20You%20Give%20
Me%20Something%20%5B2006%5D%5BSkidVid%5D.mpg</string>

%20 är mellanslag.
Men vad är 5BSTATIC%5D ??

Tacksam för hjälp.

%5BSTATIC%5D = [STATIC]

%20 är som du skrev mellanslag.
%5B är [ vänster hakparantes.
%5D är ] höger hakparantes.

Alltså; brandgul/
Music/- Music on Ipod - [STATIC]/James Morrison
- 2006 - Undiscovered/James Morrison - You Give
Me Something [2006][SkidVid].mpg

Ursprungligen av thevil:

%5BSTATIC%5D = [STATIC]

%20 är som du skrev mellanslag.
%5B är [ vänster hakparantes.
%5D är ] höger hakparantes.

Alltså; brandgul/
Music/- Music on Ipod - [STATIC]/James Morrison
- 2006 - Undiscovered/James Morrison - You Give
Me Something [2006][SkidVid].mpg

Men vad har [STATIC] för funktion? behöver jag bry mig om den i namnet på mappen?

Hur jag än döper den så hittar Itunes inte filerna ändå, jag får nog leta vidare efter lösningar. Eller skita i alla satta playcounts och ratings och importera all musik igen.

Tack för hjälpen!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-03-01 17:43

Råkade ut för samma sak när jag bytte till en större extern disk. Tog bort alla filer i iTunes, dom fanns ju ändå inte där, och lade tillbaka alla filer i iTunes. Tog en stund men det fungerade bra. Själv har jag nästan 20 000 filer i iTunes.

Jaha, jag fick för mig att det kanske var namnet på skivan eller dylikt.

Det enda jag kan tänka mig ottomm är att det är vad iTunes kallar vanliga spel-listor visavi smarta dito.

Kom ju på en lösning som förhoppningsvis funkar.
Jag tar bort all musik, lägger till den igen (tyvärr utan ratings och playcounts)

Men när jag sen synkar mot min Ipod där all musik också ligger så borde den synka alla ratings och playcounts.

1
Bevaka tråden