Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store US nere 2008-02-19

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-02-19 14:54

Apple today introduced Xsan 2, the first major upgrade to its easy-to-use, high-performance, enterprise-class Storage Area Network (SAN) file system for Mac OS X.

nu är den uppe och jag ser inga nyheter

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2008-02-19 15:06

165 arbetstimmar

Nu har ca 165 st följt den här tråden i drygt en timme.
Där rök en månads arbete
Tror jag skal tipsa killen med hästsvans.:p

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-19 16:41
Ursprungligen av bosse50:

Nu har ca 165 st följt den här tråden i drygt en timme.
Där rök en månads arbete
Tror jag skal tipsa killen med hästsvans.:p

Haha, klockrent!

Yes!!

Nu är det bara att förbereda sig för nästa tisdag - jag slår vad om att det blir rosa hölje på iPod touch... lr ngt i den stilen iaf.

eller: "Nu är iPod Shuffle 2GB här!"..

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-02-19 15:30

ja sa juh MBP:on skulle komma nästa tisdag! Men det här var lågt!!

Har de dumpat Xraid?
Produkten verkar vara ersatt på den amerikanska sidan med "Promise raid storage" istället.

Ursprungligen av Tobiachi:

Har de dumpat Xraid?
Produkten verkar vara ersatt på den amerikanska sidan med "Promise raid storage" istället.

Den heter inte Xraid, den heter (eller hette!) Xserve Raid.

Och, ja, det verkar som den är borta. Om man söker på Xserve Raid på Apples hemsida, så hamnar man på en sida om "Promise RAID".

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Den heter inte Xraid, den heter (eller hette!) Xserve Raid.

Och, ja, det verkar som den är borta. Om man söker på Xserve Raid på Apples hemsida, så hamnar man på en sida om "Promise RAID".

Får passa mig för benämnings polisen i fortsättningen

loool såååå sorgligt !! skönt att jag fick veta detta nu, slapp följa tråden i 3 tim

Tre tisdagar i rad så har affären kommit upp 14.35 ± 1 minut. Det är ju rätt punktligt av dem...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-19 15:51

haha!! en ipod shuffle med 2 GB, det är lite som att ha klätt upp sig ordentligt till en fest, så är det 52 killar och 1 tjej där, som är lesbisk

men om man tänker seriöst, MBP update hade vart susen, men vad skulle de kunna göra bättre prestandamässigt? det finns nästan inget de kan uppdatera med, gällande processor och minnen osv, dagens MBP har 2,6 GHZ och 4 GB max i minne man kan inte ha mer eller bättre, för det finns inget bättre på marknaden, sedan finns de inga nya bättre bärbara grafikkort än 8x00 serien heller, det enda de skulle kunna göra var att sätta in en blu ray enhet, och ändra designen en aning kanske, och den nya musplattan, men inte mycket mer, vi får nog vänta tills lite nya delar kommer tror de inte släpper en ny MBP med samma prestanda fast med ny design och blu ray

dock skulle de kunna slänga in integrerat 3G modem så man stoppade in ett SIM kort i ett litet fack det hade vart en grym update

  • Medlem
  • Tidaholm
  • 2008-02-19 16:29

Snick-snack.. nästa tisdag kommer den, punkt.

Ursprungligen av Esa:

men om man tänker seriöst, MBP update hade vart susen, men vad skulle de kunna göra bättre prestandamässigt? det finns nästan inget de kan uppdatera med, gällande processor och minnen osv

Jag tror på ny design, samt att DVD-driven blir extern (samma som MB Air).
Håller med om att utrymmet för prestandalyft är litet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-19 21:12
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Jag tror på ny design, samt att DVD-driven blir extern (samma som MB Air).
Håller med om att utrymmet för prestandalyft är litet.

Ne usch.
Hoppas dom bara förbättrar prestandan och börjar sälja den i andra färger som t.ex. svart

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-19 21:47
Ursprungligen av XeroX:

Ne usch.
Hoppas dom bara förbättrar prestandan och börjar sälja den i andra färger som t.ex. svart

Svart är ingen färg - det är en nyans!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-19 20:45

peck!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2008-02-19 23:24

Är inte den vita/svarta plasten på väg ut ur designen? De enda som har det nu är ju Mini och Macbook. Minin lär väl förändras eller tas bort inom en inte allt för avlägsen framtid, och Macbooken har ju också sett likadan ut ganska länge. Till och med iPodarna har ju blivit gråa. En ev. ny MBP lär nog hålla sig till samma stil som den gamla.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-20 11:18

Säga vad man vill om iPod shuffle nyheten...

Nu kan man köpa lite fler färger och verkligen ha det som accessoar. Billig nog.

MEN... nu var Sverige mycket snabb med att anpassa det Svenska priset... Det gör mig ännu mer fundersam (och frustrerad) över hur man förhåller sig till prissänkningen som gjordes på Apple TV på MacWorld men som ännu inte (så långt jag förstår) fått genomslag i Sverige.
Kan tyckas konstigt eftersom produkten i dagsläget inte har tillgång till samma "mervärde" här som i USA.
Priset borde ju vara ett angeläget säljargument för Apple Sverige (Europa).

Nåväl... "Den som väntar på något gott..."

///Maxim

Bevaka tråden