Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värt pengarna att ha 4GB RAM i MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-02-19 23:40

Tjänar man ens något på att ha 800MHz minnen?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-20 04:36

Det är egentligen helt otroligt att Core Duo Mobile inte stödde EM64T! Tur det kom till Core 2 Duo mobile iaf

Ok, då var ju mitt svar väldigt givande...:p

Har inte så stor koll på minnena, är bara glad över att jag nu sitter med 4 fungerande GB i min MBP

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-21 19:07

en liten fråga varför vill du köra PC6400 när det inte är dessa som rekomenderas av tillverkaren av minnena?

  • Medlem
  • 2008-02-23 11:25

Drog själv in 2x2GB Kingstonstickor i min drygt en månad gamla macbook pro (C2D 2,2). Skräcken slog mig efter tre dagar, då datorn bara stendog vid normalanvändning & därefter inte startade. Med en arbetsresa på hörnet kastade jag mig på tunnelbanan till inköpsbutik. Det visade sig att ena Kingstonstickan dött - även den bästa kvalitén kan falera ibland.

Nu rullar allt som det ska & det är klart att det är värt med 4GB i en sådan underbar maskin. Slå till!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-26 09:45
Ursprungligen av covent:

en liten fråga varför vill du köra PC6400 när det inte är dessa som rekomenderas av tillverkaren av minnena?

om du syftar på mig så är ju dem minnena på 800MHz istället för 667MHz. Lite hastighets skillnad

Ursprungligen av XeroX:

om du syftar på mig så är ju dem minnena på 800MHz istället för 667MHz. Lite hastighets skillnad

Tyvärr kan inte MBP köra minnesbussen på 800MHz så det lär inte göra nån skillnad ifall dom fungerar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-26 09:52
Ursprungligen av air:

Tyvärr kan inte MBP köra minnesbussen på 800MHz så det lär inte göra nån skillnad ifall dom fungerar.

nej, synd det.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-02-26 19:38

Vilka minnen till uppdaterad MBP

Vilka minnen ska man ha till den uppdaterade MBPn?
Tänkte upgradera till 4GB, men vet inte vilka av följande två jag ska välja.

Corsair MAC Memory PC5300 DDR2 2GB, CL5, SO-DIMM (479:-)
Kingston ValueR DDR2 SO-DIMM PC5300 2048 MB CL5 (490:-)

Några erfarenheter av märkena eller modellerna som kan hjälpa mig att avgöra? Vad innebär det egentligen att Corsair-minnena är "MAC"-minnen? Spelar det någon roll överhuvudtaget?

Ursprungligen av axelR:

Vad innebär det egentligen att Corsair-minnena är "MAC"-minnen? Spelar det någon roll överhuvudtaget?

De har stöd för Media Access Control.
http://en.wikipedia.org/wiki/Media_Access_Control

Edit: På skämt. De kan bara inte stava till Mac. Och det finns ingen känd skillnad mellan mac-minnen och andra minnen.

Bevaka tråden