Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

QuadCore Xserve i racket - märker ni någon skillnad?

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björnström:

Jag kan enkelt byta tillbaka till Xserve G5:orna om ni vill testa "gårdagen". Det är enorm skillnad!

Ja, nu är det enorm skillnad, men för en kvart sedan var det inte så. Troligen var det väl mitt nätverk som hade något hyss för sig.

Kör ni allt på denna maskin nu? Inga G5:or eller mysql maskiner?

POW! Vilken sprutt det bidde. Jippijaj, nu levererar 99mac på min 100 MBit/s lina här hemma.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-01-24 23:17

Fort går det här!

Den uppgraderingen gav verkligen Safari "teh snappy". Det gillade jag. Kan ni upgradera resten av internet också?

Märker störst skillnad på sökfunktionen, går som ett skott nu!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-25 08:08

"Dagens inlägg" är ju helt underbart snabb. Känns som att supporterkontot var väl spenderade pengar.

Hur ser serverparken ut för tillfället Martin?
Vilka funktioner ligger på vilka servrar osv. Vore bara kul att se

Ursprungligen av mbp:

Hur ser serverparken ut för tillfället Martin?
Vilka funktioner ligger på vilka servrar osv. Vore bara kul att se

99.se
Quad - Xserve QuadCore

99.se cluster (nu som backup tills Quad är helt klar för permanent drift):
Ping - Xserve G5
Woods - Xserve G5

Cobraking - Xserve G5 (ca 10 sajter, exempelvis FCPUG.se, iFun.se, Mantaray.se)
Klickback - Xserve G5
Annonsavdelningen - Xserve G5
Retailer - Xserve G5 (Webshop server)
Mac.se - Xserve G5

Sen finns det ju lite annat i racket som inte drivs på Xserve och även Xserves som tillhör kunder

Jag fick lite problem när jag försökte aktivera cachefunktionerna: "Unable to load dynamic library". Får felsöka lite mer senare. Går ju rätt kvickt ändå

Det går skitsnabbt nu. Känner verkligen skillnaden. Kan ju iof vara att inte så många hunnit tillbaka efter cacheförsöken.

Underbart, tidigare tog det alltid en stund innan sidorna började ladda när man klickade på bokmärket. Helt annan fart numera!

  • Medlem
  • 2008-01-25 11:34
Ursprungligen av Mikael E:

Underbart, tidigare tog det alltid en stund innan sidorna började ladda när man klickade på bokmärket. Helt annan fart numera!

+1

Funderade innan på vilken skillnad det skulle bli, och nu har jag svaret!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-25 12:51

fcpug.

Märkbar skillnad! Känns lite som om det tillochmed är en av det rappaste sidorna jag besöker dagligen.

Men vad har hänt med fcpug?

Ursprungligen av Kenneth M:

Men vad har hänt med fcpug?

Oops! Har ändrat en liten grej i DNS:en nu så sajten är tillbaka samma sekund som din DNS är uppdaterad

Mycket snabbare än tidigare:)
//Svante

  • Oregistrerad
  • 2008-01-25 15:55

<Glädjedödare>
Jag märker faktiskt ingen skillnad alls, men med en 15 årss webbande blir man kanske lite avtrubbad. ska testa sökfunktionen dock
</glädjedödare>

Edit: Har testat sök nu, faan den var riktigt snabb. Jag vet hur mycket kraft det tar att göra fulltext sök, även om man optimerar eller har separat motor för det, men det flög fram. mums

Ja nu när man sitter med en 100Mbit/s lina så uppskattar man en snabb server.

Kan ni ta bort de där svepande färgglada linjerna? Ser ut som hämtat från någon gammal Office för windows-installation.

Ursprungligen av Redglittercoffin:

Ja nu när man sitter med en 100Mbit/s lina så uppskattar man en snabb server.

Kan ni ta bort de där svepande färgglada linjerna? Ser ut som hämtat från någon gammal Office för windows-installation.

Här har du svaret på de färgglada linjerna. Synd att det som du säger ser ut som en gammal office installation för windows med tanke på hur bättre office för mac ser ut.

http://www.99.se/1438434-post4.html

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-25 18:32

Ahh Håller med, känns mycket piggare!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-25 22:12

Kan bara hålla med, det blev en jäkla skillnad!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-25 23:15

Har fått tillbaka de stora problemen att logga in. In på 99, loggar in. Möts av en ny inloggningsruta. Klickar jag sedan på /Mac-knappen två gånger så kommer jag in, tills jag ställer ned fönstret och försöker gå in igen.

Ursprungligen av acke:

Har fått tillbaka de stora problemen att logga in. In på 99, loggar in. Möts av en ny inloggningsruta. Klickar jag sedan på /Mac-knappen två gånger så kommer jag in, tills jag ställer ned fönstret och försöker gå in igen.

Precis samma problem för mig. Väldigt frustrerande.

Ursprungligen av acke:

Har fått tillbaka de stora problemen att logga in. In på 99, loggar in. Möts av en ny inloggningsruta. Klickar jag sedan på /Mac-knappen två gånger så kommer jag in, tills jag ställer ned fönstret och försöker gå in igen.

Testa hiva dina kakor, har för mig att der kan ha med det att göra. Inte säker dock.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 15:30
Ursprungligen av Johan S:

Testa hiva dina kakor, har för mig att der kan ha med det att göra. Inte säker dock.

Har kastat allt, funkar ändå inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-26 00:26

Hur pass mycket minne är det i burken?

Här på landet tog det förr 1 min att ladda sidan. NU har det 2 SEC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! GOOD SHIT!

Piggt som attsingen! Kalas!

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2008-01-26 11:31

Några bilder på maskinen för oss som gillar hårdvaruporr?

Sökningarna är underbara nu!

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2008-01-26 15:59

Björnström: Hur tusan skalar du om sidorna så snabbt? Hjälper maskinen bara till med sin processorkraft eller ligger alla databaser och allt innehåll på den nya maskinen också?

Vore riktigt kul med en inblick i hur alla maskiner samspelar, hur hela systemet ser ut på mjukvaru och hårdvarusidan, förstår om det är allderles för mycket för att förklara men vore roligt med en liten inblick iaf

Bevaka tråden