• Medlem
  • 2008-10-20 23:04

Det har varit en del klagomål på att det kan knäppa i ljuden trots bra CPU. Själv har jag hört det på en patch jag körde och precis som en del andra berättat så försvann det av sig självt ibland om man spelade lite. Sitter på XP med en 2.4GHz quad core och 4GB minne så den borde inte känna av det alls. Iaf så är det inget ovanligt belastande enligt Cubases vst-mätare. Men som sagt, jag har bara hört en patch som betedde sig så.Jag de arbetar med att fixa alla småproblem som folk har. I övrigt har jag faktiskt inte haft tid att hålla på med den så mycket som jag skulle ha velat så jag kan inte säga så mycket om den. Men om du inte är typen early adopter för att du måste så kan du gott vänta tills det mesta stabiliserat sig.

Spectra-gänget har aldrig gjort mig besviken heller så därför köpte jag den utan att egentligen hört så mycket mer sett lite videos. Om det inte hade blivit Omnisphere så hade det förr eller senare blivit Atmosphere iaf.

Jo, en sak, jag trodde de skämtade när det stod att installationen kunde ta ett par timmar men de hade rätt. Maskinen ovan med RAID 1 och 16x dvd-läsare hjälpte inte mycket på den punkten 6 fullsmockade dvd:er typ...