Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple.com/store nere 8/1 -08

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 14:45
Ursprungligen av jpe:

fast varför välja just en TISDAG eftermiddag, samma tid som alltid, om det bara är förberedelse?
då kan dom ju stänga ner mitt i natten, dagen innan istället.. ioförsig är det väl mitt i natten där nu...hmm

Varför inte vara ute i god tid? Om det är mycket som ska lanseras och uppdateras, så är det riskabelt att göra det natten innan årets MacWorld Expo.

Hmm, märkligt. Blandar nog ihop det hela med något annat tillfälle.

  • Medlem
  • 2008-01-08 14:46

Ny Mac Pro (och X Serve
http://gizmodo.com/342091/new-apple-mac-pro-8-cores-count-em-baby

http://www.engadget.com/2008/01/08/apple-updates-mac-pro/
"Apple's updated the Mac Pro with Intel's new 45nm quad-core Xeon CPUs at up to 3.2GHz. The new 8-core config is $2,800, and Apple is calling these machines Apple's fastest desktops ever. Standard options:
2GB of 800MHz DDR2 RAM
ATI Radeon HD 2600 XT (256MB)
320GB drive, 16x DVDRW
Bluetooth 2.0+EDR, (2) PCI Express 2.0, (2) PCI Express slots
No Blu-ray, as rumored, but it can be configured with plenty of drives (as usual), RAID, NVIDIA GeForce 8800 GT or NVIDIA Quadro FX 5600 graphics cards, and 802.11n."

8st 30" Cinema Displays :). Det skulle jag vilja se, inte för att jag inte tror att det går, men det skulle vara kul att se!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-08 15:02

mac pro.. antiklimax

  • Medlem
  • 2008-01-08 15:04
Ursprungligen av Esa:

mac pro.. antiklimax

Bästa nyheten på ett halvår! Nu kan jag äntligen uppgradera från en stackars sönderkörd Mac Mini och MacBook.

Ursprungligen av Esa:

mac pro.. antiklimax

Vad hade du väntat dig? Det är MWSF om en vecka, de bästa nyheterna sparas naturligtvis dit. Det var mycket väntat att det skulle bli just Mac Pro idag (och även Xserve var ganska givet egentligen), eftersom den är långt över tiden (nästan 1,5 år sedan förra riktiga uppdateringen) och inte passar in på keynoten.

Detta lämnar mer plats för MacBook Nano som jag hoppas man får se på MacWorld

Speed bumpade Xserve och Mac Pro.

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-01-08 15:29

var det allt eller kommer det mer?
store'n ligger ju fortfarande nere

Höjer detta förväntningarna inför mässan tro...

Men applestore fortfarande nere...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 15:32

hur mycket snabbare är en mac pro nu än en vanlig iMac tex?
känns som den är en rymdraket i jämförelse med en moped ungefär, har jag uppfattat det rätt?

Ursprungligen av jpe:

hur mycket snabbare är en mac pro nu än en vanlig iMac tex?
känns som den är en rymdraket i jämförelse med en moped ungefär, har jag uppfattat det rätt?

Kanske inte om du bara surfar i Safari och mejlar, då är nya iMacen snabb som tusan. Men börjar du med kraftmätningar bara käkar processorkraft och dessutom går bra att optimera över flera processorer, som att konvertera video, tunga filter i Photoshop, rendera i 3D osv - då är Mac Pro överlägsen iMac förstås.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 15:44
Ursprungligen av Adrian B:

Kanske inte om du bara surfar i Safari och mejlar, då är nya iMacen snabb som tusan. Men börjar du med kraftmätningar bara käkar processorkraft och dessutom går bra att optimera över flera processorer, som att konvertera video, tunga filter i Photoshop, rendera i 3D osv - då är Mac Pro överlägsen iMac förstås.

ja, anledningen till att jag undrade är att gapet mellan imac o pro känns så himla stort.
Men som du säger, som normalanvändare utnyttjar man antagligen inte overkill kraften ändå..

Ursprungligen av jpe:

ja, anledningen till att jag undrade är att gapet mellan imac o pro känns så himla stort.
Men som du säger, som normalanvändare utnyttjar man antagligen inte overkill kraften ändå..

Gapet kanske är lite mindre efter nästa Tisdag.
Dock så kommer de ju aldrig att kunna klämma in de grafikkort som Mac Pro har i en Imac.

Ursprungligen av jpe:

ja, anledningen till att jag undrade är att gapet mellan imac o pro känns så himla stort.
Men som du säger, som normalanvändare utnyttjar man antagligen inte overkill kraften ändå..

Precis, jag tror inte ens normalanvändaren kan utnyttja kraften speciellt ofta. iMac är ju ingen slö dator ändå, även om dagens modell närmar sig uppdatering.

Men jag har länge drömt om en "Mac midi" som skulle fylla upp det stora gapet mellan Mac mini och Mac Pro (jag ser inte iMac som en del av det, det är ett helt annat koncept). Typ en Mac mini fast större och med plats för 2 st 3,5-tumsdiskar, ett utbytbart grafikkort och inte så mycket mer.

Här är officiella nyhetstråden: Apple uppdaterar Mac Pro och Xserve med "Penryn"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 15:58
Ursprungligen av Adrian B:

Precis, jag tror inte ens normalanvändaren kan utnyttja kraften speciellt ofta. iMac är ju ingen slö dator ändå, även om dagens modell närmar sig uppdatering.

Men jag har länge drömt om en "Mac midi" som skulle fylla upp det stora gapet mellan Mac mini och Mac Pro (jag ser inte iMac som en del av det, det är ett helt annat koncept). Typ en Mac mini fast större och med plats för 2 st 3,5-tumsdiskar, ett utbytbart grafikkort och inte så mycket mer.

Om de inte kommer en "mac midi" på tisdag, tror jag det är tveksamt att det kommer en alls.. behovet har funnits så länge men det verkar som de vill hålla de till mini och pro, och däremellan får man nöjja sig med imac. Trist, men det är säkert strategiskt välgrundat misstänker jag..

Ursprungligen av jpe:

Om de inte kommer en "mac midi" på tisdag, tror jag det är tveksamt att det kommer en alls.. behovet har funnits så länge men det verkar som de vill hålla de till mini och pro, och däremellan får man nöjja sig med imac. Trist, men det är säkert strategiskt välgrundat misstänker jag..

Ja, jag kan bara hålla med. Jag tror inte det kommer om en vecka, då borde det finnas mer rykten om det. Jag bara säger att det är något jag drömmer om (precis som många andra).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-08 15:54

nu e sidan uppe!

Ursprungligen av jpe:

nu e sidan uppe!

Inte Applestore.
Iaf. inte för mig!?

Är det nån chans att det kommer en ny macbook? Det var ju inte länge en den uppdaterades men när kom den egentligen?

Ursprungligen av wezztar:

Är det nån chans att det kommer en ny macbook? Det var ju inte länge en den uppdaterades men när kom den egentligen?

Det är ingen som vet, utanför Apple. Men som du säger så är det inte så länge sedan den kom, så den är väl minst sannolikt att den uppdateras om en vecka. Om du kollar Mac Buyer's Guide så ser du att det brukar gå ungefär ett halvår mellan uppdateringarna och hittills har det bara gått drygt 2 månader sedan senaste uppdateringen.

Nu så är den uppe.

Nya Mac Pro

Bevaka tråden