Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diablo 2 problem

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har två väldigt jobbiga problem med Diablo 2:
1. Spelet hackar, något jag inte förstår, då min dator är mer än kapabel att klara av spelet.
2. Kör jag i en annan upplösning än 800x640 så blir bilden mindre. Försöker jag köra i t.ex 1024x768 blir bilden bara hälften så stor och resten av skärmen är svart.
Någon som har haft liknande problem men vet hur man ska göra?

Du är inte ensam med dina jobbiga problem säger jag bara...

Citat:

1. Spelet hackar, något jag inte förstår, då min dator är mer än kapabel att klara av spelet.

Varför spelet hackar är för att du kör med grafikkortet på. Tyvärr så är det inte hos Blizzard, utan tydligen hos ATI och nVidia... eller nått. Tro mig, jag har verkligen pratat med Blizzard om det här och dom säger att dom har försökt fixa det. Jäkligt trist måste jag säga. Sjukt att spelet ska vara helt ospelbart. Jag menar, en polare på en 333mhz med Voodoo 2 fick bättre FPS än min iMac 400mhz med ATI Rage-kort. För att få den bästa FPSen så får du helt enkelt köra spelet i software mode.

Citat:

2. Kör jag i en annan upplösning än 800x640 så blir bilden mindre. Försöker jag köra i t.ex 1024x768 blir bilden bara hälften så stor och resten av skärmen är svart.
Någon som har haft liknande problem men vet hur man ska göra?

Åter igen inte problem med din dator, utan Diablo 2. Diablo 2 klarar inte högre upplösningar än den högsta som ges i expansionen, det är för att spelet är ett 2D spel mer eller mindre. Tyvärr så blir du nog tvungen att köra så att bilden blir mindre om du vill ha heltäckande bild.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-17 13:07

Min MDD dual 1Ghx 768 ram laggar mer på d2 än vad min förra G4 400Mhz gjorde.. vad är slillnaden?
jo os x på den nya, där måste man köra software så det ser ut som fan=(

Min dator ändrar upplösningen automatiskt när jag startar Diablo 2 och ändrar tillbaka när jag stänger av det. Kan bli en del problem med fönster till andra program som ändrar storlek, men det sker bara ibland. Jag har laddat ner nån uppdatering från version tracker… Jag vet inte om det är den som gör det.

åååooouuuh...*gnäll* då får man väl nöja sig med det som går.

Tack för hjälpen hur som helst. Känns bra att veta att det inte är min dator det är fel på.

Oroa dig inte. Jag hoppas många av problemen fixas eller förbättras i 1.10 som kommer snart... om inte? Då skickar jag nog ett argt brev från till Blizzard Support.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-18 01:22
Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Oroa dig inte. Jag hoppas många av problemen fixas eller förbättras i 1.10 som kommer snart... om inte? Då skickar jag nog ett argt brev från till Blizzard Support.

Ja man kan hoppas att dom skriver om hela diablo.app till 1.1

  • Oregistrerad
  • 2003-05-18 02:44

Jag mailade Blizzard imorse angående just detta.... men även å-, ä- och ö-bokstäverna...

  • Oregistrerad
  • 2003-05-24 15:31

Hi,

I have some questions regarding Diablo 2.

1) Will the OpenGL problems be fixed in the 1.10 patch? It's really annoying
to play with Software mode.
2) Ever since the release of the original Diablo 2, some swedish vouls can't
be typed in games. This is rather weird because in the chat I can use the
vouls but in the game I can't! PC-users, though, can use them! All of my
swedish mac-friends who play Diablo 2 aren't able to insert these vouls
either.

My computer specs.

733 MHz G4, 640 RAM, GeForce 2 MW TwinView
Running Diablo 2 Carbon with Mac OS X 10.2.6

Thanks in advance,

Paul

--------------

och svaret jag fick var:

Paul,

1) We should have some GL Performance gains in the 1.10 update.

2) This is something the programmers are aware of. However, I am not sure
what the status of a solution is. Typically we relied on localized versions
of the game to support in game foreign language chat features.

Collin Smith
Technical Support
Blizzard Entertainment

Kul Phallish!

Open GL Enhancements? Kan alltid betyda att det *kan* bli bättre. Jag menar, Warcraft 3 blev mycket mycket bättre med patchen som lät den använda sig av Jaguars senaste OpenGL funktioner...

  • Oregistrerad
  • 2003-05-25 11:41

Diablo 2 OpenGL ser inte mycket bättre ut än software mode. OpenGL används endast på ljuseffekterna. Så der är bara dem som ser lite bättre ut.

Jag kan köra Diablo 2 på min 400Mhz G3 Lombard i OS X och den fungerar ganske bra. Hackar lite när det kommer många monster men är spelbar. Mer än jag trodde.

Om du kör Diablo 2 i OS 9 prova att ta bort fönster tabbarna i Findern innan du startar Diablo 2 (eller annat spel för den delen). När Diablo 2 byter bild frekvens kan det hända att tabbarna tas bort och det kommer ett fel meddelande upp i Findern. Men eftersom spelet ligger i förgrunden ser du inte felmeddelandet. Det tar bort 50% från prestandan för Diablo 2. En annan orsak till att OS 9 är så uselt.

//Rob

Jag märkte för övrigt att för en vecka sedan så hade Blizzard börjat sätta igång Browser detection på deras web forum på Battle.net -- och varje gång jag gick in med Safari så visade sidan sig perfekt i några sekunder tills jag möttes av "Your browser is not supported. Please download MSIE or Netscape and try again."

Då blev jag inte glad och skickade ett argt brev och nu fungerar det igen med Safari

Inget svar dock. Dom vågade nog inte svara till min ställning om hur dom sitter och hjälper Microsofts monopol och stöter bort minoriteten, osv. Jag vet, det var under bältet -- men vafan, endel trådar var jag bara tvungen att läsa, men det kunde jag inte göra, och då blir man arg!

  • Oregistrerad
  • 2003-05-25 22:27

Man blev ju riktigt irriterad eftersom det hade funkat innan.... glad att det funkar igen... nu kan man följa allt GFraizer säger

Citat:

Skrevs ursprungligen av Niklas Hjelm Smith
Kul Phallish!

Open GL Enhancements? Kan alltid betyda att det *kan* bli bättre. Jag menar, Warcraft 3 blev mycket mycket bättre med patchen som lät den använda sig av Jaguars senaste OpenGL funktioner...

Jasså?
Jag märkte inte några prestandaförbättringar av den patchen.

(Ni ska testa Diablo II i OS 9 med ett Voodoo 3 kort. Det fungerar grymt . Har testat med en G3:a 400 MHz.)

Hoppas de får upp farten på hårdvaruaccelerationen i OS X med den nya patchen.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-27 00:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av star-affinity
Jasså?
Jag märkte inte några prestandaförbättringar av den patchen.

(Ni ska testa Diablo II i OS 9 med ett Voodoo 3 kort. Det fungerar grymt . Har testat med en G3:a 400 MHz.)

Hoppas de får upp farten på hårdvaruaccelerationen i OS X med den nya patchen.

inte jag heller

1
Bevaka tråden