Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynotevaka i Umeå - tisdag 15 januari 2008

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av staed:

Ska du jobba medan du sitter på Rött?

He he, näe, jag tänkte på tiden mellan att jag går offline och att jag går till Rött

Kommer troligtvis att äta hemma, sen dyker jag upp på Rött vid 19-tiden.

Sluta sjåpa er nu! Vi sitter kvar även om det dröjer till nästa vecka innan strömmen dyker upp!

  • Medlem
  • 2008-01-15 18:00
Ursprungligen av staed:

Sluta sjåpa er nu! Vi sitter kvar även om det dröjer till nästa vecka innan strömmen dyker upp!

That's the spirit! Ses om ett tag.

Hungrig. Törstig. Äppelpeppad.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-15 21:58

Riktigt bra keynote tycker jag. Tur att den kom upp så snabbt Då var det bara att sova då...

Här är vi i Bio Abelli, vår nya hemvist för keynotevakor!

Apple on Campus Umeå sponsrade oss med snacks!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 00:23

Tack för en bra kväll med gott om snacks och en fantastisk lokal.

Här kommer några bilder från träffen.

You don't talk about nerd club

Machead i spänd förväntan inför vad som komma skall

Lite uppladdning

Slutligen var det dags för alla macnördars julafton

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-01-15 17:22

hur känner vi då igen varandra på rött, kommer vi ha nejlikor i bröstfickan? jag menar om vi inte får koppla upp oss så kommer ingen att sitta o dregla över en iphone, o vad har vi då för kännetecken?

Ursprungligen av thor:

hur känner vi då igen varandra på rött, kommer vi ha nejlikor i bröstfickan?

Det brukar lösa sig, applicera dina fördomar på hur ett gäng blandade macfantaster ser ut så hittar du nog rätt

Annars kan du gå omkring och se förvirrad ut ett tag så hittar dom nog dig

Det brukar inte vara större större problem. Man brukar oftast kunna se oss men om inte brukar vi normalt sätta oss vid ett bord inne i en alkov strategisk placerad direkt till vänster om baren då man kommer in på Rött.

Grym kväll, grym keynote. Vilken fullträff med Bio Abelli och vilken fullträff att videoströmmen kom ut så fort! Bild kommer strax, vi sitter kvar här och har eftersnack.

  • Medlem
  • 2008-01-16 13:03

Shit! Rhesus, snyggt! Framför allt den första bilden. För att vara nördar ser vi ju fan coola ut. Tack, alla, för en peppad afton i äpplets tecken.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-01-16 21:45
Ursprungligen av lufra:

För att vara nördar ser vi ju fan coola ut. T

Är det inte det vi är då?

Macnördar är ju eliten bland nördarna. Sittandes iförda designerkläder i ljuset från vår iMac 24" i våra svalt inredda lägenheter unnar vi oss ett överseende småleende åt PC-nörden som med sina pizzaflottiga fingrar förtvivlat försöker få grepp om den tomma CD-skivan för att kunna bränna ut den senaste bios-uppgraderingen samt Linux-nörden som med darrande överläpp kompilerar om kärnan för att kunna koppla in sitt nyinköpta USB-hamsterhjul.

Ursprungligen av rhesus:

Är det inte det vi är då?

Macnördar är ju eliten bland nördarna. Sittandes iförda designerkläder i ljuset från vår iMac 24" i våra svalt inredda lägenheter unnar vi oss ett överseende småleende åt PC-nörden som med sina pizzaflottiga fingrar förtvivlat försöker få grepp om den tomma CD-skivan för att kunna bränna ut den senaste bios-uppgraderingen samt Linux-nörden som med darrande överläpp kompilerar om kärnan för att kunna koppla in sitt nyinköpta USB-hamsterhjul.

Hahahah

Tittar man på bilderna från Bio Abelli igår ser det lite slafsigt ut med jackor, väskor och påsar och sånt, nästa gång blir det uppdukade bord och garderob!

Vi hade faktiskt kunnat börja ännu tidigare, keynoten kom ut redan vid 21 hörde jag. Värt att tänka på nästa gång kanske. Så har vi lite mer tid för eftersnack istället.

Men om vi gör som vi pratade om igår, dvs att beställa lite pizza och liknande och sitta på museet hela kvällen, då kan vi ju bevaka när strömmen kommer upp på ett helt annat sätt.

Shit, verkar som om man missad en mycket trevlig kväll!

Mitt plan var försenat, så jag missade det hela.

Skrämmande att jag mest kände igen mig i beskrivningen av PC-nörden

  • Medlem
  • 2008-01-17 09:08

Rhesus: True, how true. Ahahaha

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-01-17 09:16

En klockren beskrivning rhesus, speciellt det där med pizzaflottiga fingrar.
Innan Apple fick en mus med flera knappar brukade jag svara på frågan om hur vi Macare klarade oss med bara en knapp på musen med att: Vi har bägge händerna på tangentbordet, till skillnad mot PC-nörden som har den andra nere i byx.....

Bevaka tråden