Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu är MacHeist 2 ute!

Tråden skapades och har fått 123 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-22 16:23
Ursprungligen av gabriela:

någon som testat vectordesigner?

Jag testade programmet efter tips på macfeber. Det verkar vara lovande. Ett lättbegripligt gränssnitt, med verktyg där man förväntar sig att de skall vara. (Jag har ingen Illustrator-bakgrund som ger mig förutfattade meningar i den aspekten). Enda kruxet är att programmet är ganska buggigt. Inga bilder jag kopierade in ville visa sig, bara konturer. Vad jag än valde som bakgrundsfärg för objektens jag ritade, så blev de svarta. Endast konturen gick att ändra färg på.
Jag kör Leo 10.5.1. Gissningsvis är detta endast leo-relaterade buggar som rimligen måste fixas ganska snart.
En utmanare till Intaglio, EasyDraw eller LineForm - om de fixar buggarna. Vi får se...

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Det lite konstiga är att nedladdningslänken hänvisar till "thepiratebay.org"...

Varför är det konstigt då det är ett utmärkt sätt att distribuera stora filer? Det är ju helt rätt istället för att alla 25 000 ska ladda ner det från en server och den bandbredd det skulle kosta.

Någon annan än jag som har problem med att låsa upp Wingnuts2? Jag har mailat supporten, men inte fått svar än.

Är också intresserad av vectordesigner.

Intressant att Adobe fått konkurrens av program som pixelmator och vectordesigner.
Ett Adobe CS3 paket kostar ändå typ 18000 kr.

Ursprungligen av peacerich:

Är också intresserad av vectordesigner.

Intressant att Adobe fått konkurrens av program som pixelmator och vectordesigner.
Ett Adobe CS3 paket kostar ändå typ 18000 kr.

Ja, är den bra så är det ju en viktig händelse. Illustrator blev ju lite ensamt när FreeHand försvann.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-01-22 01:35

MacHeist passerar $300.000 till välgörande ändamål så nu låses VektorDesign upp!

https://www.macheist.com/buy/invite/48744

Senast redigerat 2008-01-22 02:02

Sådär ja, ett inköpt paket. 317 kr
Då glömde jag ändå att logga in och få mina 10 dollars discount från macheist-spelen.

Om nån är sugen att köpa får ni gärna göra det här. En referals ger tydligen ett extra program. https://www.macheist.com/buy/invite/49088

Jag är en hemsk människa

Ursprungligen av peacerich:

Sådär ja, ett inköpt paket. 317 kr
Då glömde jag ändå att logga in och få mina 10 dollars discount från macheist-spelen.

Om nån är sugen att köpa får ni gärna göra det här. En referals ger tydligen ett extra program. https://www.macheist.com/buy/invite/49088

Jag är en hemsk människa

En "referal" som köper... . Dvs om en av alla de du antingen skickar länken till eller om någon klicka på ovanstående länk och väljer att köpa paketet så får du Launchbar, fast det kanske var det du menade. Om ingen av dessa köper så blir det inkentinken.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

En "referal" som köper... . Dvs om en av alla de du antingen skickar länken till eller om någon klicka på ovanstående länk och väljer att köpa paketet så får du Launchbar, fast det kanske var det du menade. Om ingen av dessa köper så blir det inkentinken.

Precis så menade jag. Vi kanske kan starta ett pyramidspel här på 99.se

Jag tipsar ju bara för den goda välgörenhetens skull. 25% av kostnaden går ju till en vald NGO.

Ursprungligen av peacerich:

Precis så menade jag. Vi kanske kan starta ett pyramidspel här på 99.se

Jag tipsar ju bara för den goda välgörenhetens skull. 25% av kostnaden går ju till en vald NGO.

Jo precis. Jag gjorde samma sak tidigare.

Nu har jag köpt paketet och laddat ner allt jag kunde. Allt gick fort utom WingNuts, det trillar in några kb i taget (6 timmars nedladdning). Hur man laddar ner Tiki Magic-spelet förstår jag inte (fick nån inloggning, fyllde i på gissning, sedan vit sida som bara hängde) men det kanske inte är så himla viktigt i sammanhanget. Nån som vet hur man gör?

Men nu ska jag testa de intressanta programmen!

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Nu har jag köpt paketet och laddat ner allt jag kunde. Allt gick fort utom WingNuts, det trillar in några kb i taget (6 timmars nedladdning).

Prova i så fall BitTorrent. Det går förhoppningsvis snabbare.

Jo, BitTorrent gick mycket bättre. Jag hade som sagt samma problem som Ingemar men efter att ha kört via BT istället så gick det mycket bättre. Vad gäller Tiki så fanns det en nedladdningslänk på Heist-kvittot precis när det utannonserades. Om du har problem så rekomenderar jag dig att maila Freeverse.

Men jag kör ju BitTorrent, dvs Transmission.

Nedladdningslänk för Tiki Magic finns, men det kräver användarnamn och lösenord.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-22 23:23
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Men jag kör ju BitTorrent, dvs Transmission.

Nedladdningslänk för Tiki Magic finns, men det kräver användarnamn och lösenord.

antagligen är har antalet "anonymous" anslutna til servern passerat max. Försök igen efter en stund

Ursprungligen av pichia:

antagligen är har antalet "anonymous" anslutna til servern passerat max. Försök igen efter en stund

Jodå, det blev en ändring:

"550 /Mac/TikiMagicMinigolf/TikiMagicMiniGolf.dmg: No such file or directory"

Stiligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-23 19:01

Nu är VectorDesigner i version 1.0.3 och är plötsligt användbar under leopard. Trevligt!

Någon som sett skymten av serienumret till VectorDesigner än? Tycker det stått 48 timmar längre än 48 timmar nu...

Ursprungligen av MacHeist2 BundleReceipt::

VectorDesigner
Serial:
Your VectorDesigner serial will appear here within the next 48 hours.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Någon som sett skymten av serienumret till VectorDesigner än? Tycker det stått 48 timmar längre än 48 timmar nu...

Inte jag heller. Undrar om de sitter och behandlar alla dessa tiotusentals registreringar för hand. Men jag tror det kommer snart. Fyrtiotusen missnöjda kunder vore väl annars rekord.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-24 16:15
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Inte jag heller. Undrar om de sitter och behandlar alla dessa tiotusentals registreringar för hand. Men jag tror det kommer snart. Fyrtiotusen missnöjda kunder vore väl annars rekord.

Jo, med tanke på att det verkar vara en liten utvecklarfirma, så finns det risk att lite handarbete krävs för varje licens. Vi får nog ha lite tålamod.

Fortfarande 48 timmar... Det börjar kännas som i den där sagan, "ingen frukost förrän i morgon!"

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Fortfarande 48 timmar... Det börjar kännas som i den där sagan, "ingen frukost förrän i morgon!"

I väntan på registreringen så funkar ju vectordesigner som fullständig trial i 15 dagar.

...men utan användbar export-funktion, vilket gör själva appen oanvänbar i praktiken.

Ursprungligen av gabriela:

...men utan användbar export-funktion, vilket gör själva appen oanvänbar i praktiken.

aha, det visste jag inte.

Jag är fast i Wingnut2 som följde med macheist. Fantastiskt fängslande spel, dessutom funkar det på min 12" Powerbook.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2008-01-25 18:42

Nu finns nyckelfilen till VectorDesigner att hämta på din ordersida hos Macheist.

"To activate your copy of VectorDesigner download the latest trial version from http://www.tweakersoft.com and launch the application.

Select Insert License... in the VectorDesigner menu (just under Preferences... menu) and open the downloaded license file."

Japp, jag har också fått nyckelfilen. Lite klumpig lösning, men jaja, det duger väl.

Därmed är allt framme.

Och nu har jag fått Vector Designer att krascha för första gången också, bara genom att testa lite enkla ritfunktioner. Det är nog en talang jag har. Men det ser rätt bra ut annars. Programmet är ju så nytt, och med några tusen nya användare så ska det väl finnas chans att de uppdaterar det.

Och nu börjar MacHeist 3 närma sig för de som vill prova på pusslen och gåtorna.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-12-23 22:43

Än så länge finns det lite gratisprogram här:

http://givingtree.macheist.com/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-07 02:07

Nu är Macheist 3 igång men jag fattar ingenting

Bevaka tråden