Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Dock kör du?

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2007-11-01 22:38

Men alltså...de här alternativa bakgrunderna finns i Leopard men kan inte aktiveras via GUI:et? =P

/Fredrik

Ursprungligen av Nifo:

Men alltså...de här alternativa bakgrunderna finns i Leopard men kan inte aktiveras via GUI:et? =P

/Fredrik

Nej. FÖr 3d dockan finns det bara en bild. den bilden byter programmet ut, eller den kan du byta ut själv. Programmet har även den vanliga dockbilden så du kan gå tillbaka till den vanliga. 2D docken får du på sidan., den kan med ett terminalkommando sättas där nere, vilket programmet gör. DET är dåligt att man inte kan välja det utan att skriva i terminalen.

Jag körde med den vanliga 3D-dockan. En dag... Sedan tröttnade jag. För glansig och distraherande helt enkelt, så nu kör jag med 2D-dockan.

Mvh/T

Jag har alltid haft Dock till höger och som tur är blir den 2D då. 3D-varianten gillar jag inte, inte de svarta heller.

  • Medlem
  • 2007-10-31 17:31

Hur ändrar man den?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-10-31 17:36

Jag citerar jerryskate från en annan tråd här på 99mac.

Citat:

Här är ett litet applescript program som låter dig välja mellan fyra olika docks i leopard.
Programmet måste heta docktweak och ligga i programmappen för att fungera.

http://rapidshare.com/files/65738247/docktweak.zip

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-31 17:36

Jag kör 2D + utbytt avdelare.

Undrar hur lång tid det tar innan vi får se program som låter en modda Dock enkelt och smidigt via externa grafikpaket...

Bevaka tråden