Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplösningsoberoende?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-28 10:50

På vilket sätt är Leopard upplösningsoberoende?
Jag har inte hittat någon sån inställning..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-28 11:49

Alla grafiska element i GUI:et klarar skalning utan pixel-artefakter. Teknologin finns alltså, men detta är inget som gjorts tillgängligt för användarna att mickla med. De flesta program från tredje part är inte utvecklade med upplösningsoberoende i åtanke och kommer alltså se förskräckliga ut om du skulle förstora upp användargränssnittet. Apple ger rådet till utvecklarna att börja utveckla med detta i åtanke under år 2008. När skärmtillverkarna sedan skrivar upp dpi:n på sina nya skärmar så kommer Leopard kunna skala upp gränssnittet så att allt ser ut "som vanligt".

Lite synd, tekniken hade passat sig utmärkt för dom med lite sämre syn. Finns ju inget bra sätt att förstora gränssnittet som det är nu. Endast zoomen, men vem vill hålla på att panorera över skärmen hela tiden?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-10-28 13:44

Jahapp, då vet jag hur det ligger till..

Jobbet är påbörjat, det kommer väl kanske i en uppdatering liter senare. Jag ser fram emot det.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-28 16:48

Går det att använda upplösningsoberoende alls genom någon bakväg? Själv skulle jag väldigt gärna skala ner menyer mm för att effektivisera skärmanvändningen på min bärbara. Något som faktiskt funkar halvbra i Windows.

1
Bevaka tråden