Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Unreal Tournamnet 2003 Beta!!!!

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-05-08 19:43
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
ställ ned grafiken då

allt på lägsta i 800x600

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-05-08 20:32

Blir till att testa imorrn när mitt Radeon 8500 har anlänt och hoppat in i burken...
Att spela det på ett Nexus 128 PCI lär ju inte vara nån hit.

Nu har jag testspelat lite....

Jag undrar följande:

Hur kommer det sig att UT2k3 flyter så jäkla mycket bättre än t.ex UT, Ghost Recon eller "Medal of honour spearhead".?

Jag har alla grafik och ljudinställningar på bästa möjliga och det laggar inte ett dugg.

Har jag "bästa"-inställningar på någon utav de ovannämnda spelen så kan det bli segt ibland.

Är inte UT2k3 betydligt "tyngre" och borde därmed pressa datorn mer än de andra?!?

(Dual 867, OS X 10.2.6, 1,25 Gb RAM)

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-08 21:07

Jag är helimpad! Min 800Mhz Cube med Radeon 7500-grafikkort susar på som bara den i 1024x768.

Klart underbart spel! Head-shots med lightningvapnet är ju grymt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 21:32

Fleno: Optimeringar

  • Oregistrerad
  • 2003-05-08 21:39

Det e kul att de lyckats optimera spelet så pass utan att dra ner på det visuella... jag vet ju en del X-box lir tex där optimeringarna endast tycks gå ut på att sänka grafikinställningarna. MOH:AA och Ghost Recon bland annat...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 22:16

Jag måste dock säga att jag är extremt missnöjd att man inte satsat på MP-optmering... Apples enda datorer som kan spela detta spel ordentligt är MP-burkar. Fattar inte speltillverkare detta?

Om inte speltillverkana själva kan lösa detta får vällen Apple gå in och hjälpa dem alt. få systemet att hjälpa dem... Mycket irriternade tycker att man sitter på 2x500 mhz hemma och 2x1Ghz på jobbet men bara kan använda en av dem. Att man heller inte alls kör G4:a optimering är sinnesjukt. Men, men... Det är min åsikt

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-05-08 22:46

Trevligt att de släpper denna precis när man införskaffat ny Logitech MX300 Optical

Dock tycker jag att gamla Unreal tournament var roligare och hade mer "feeling". Det var för mycket Quake-känsla i den här versionen

Flyter dock på helt ok i 1024x768 med det mesta påslaget på min dual 867, hoppas de har fixat till hastigheten på Spearhead när det släpps...

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2003-05-08 23:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av zink
En spegel till:
UT 2003 demo
(Dropstuff 7 komprimerad)
Borde vara ganska snabb

Kan inte vara mycket snabbare... 1,12 MB/sek... knappt 2 minuter för alla 131 meggen.

Tusen tack Jonas Birgersson, du är min hjälte

Önskar att alla hade BBB uppkoppling.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 23:44

Exakt... jag började på 1.4 MB/s o slutade på 1.2 MB/s. Imponerande

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-08 23:59

Hmm, nedladdningen var det snabbaste med det här spelet. Bara inse att min PB 550 inte duger till, trots 768Mb RAM.

Både uppackning och spel var så långsamt att jag redan slängt det. Allt avstäng när det gäller skuggor och sådant. Lägsta inställningar på all grafik (640x480, lowest detail).

Tja, får bli en ny dator om spellusten och kronorna är på samma nivå.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-09 10:00

Testade att installera spelet på en B&W G3 på 350Mhz och ett Rage 128 Pro 16Mb.

Körde allt på lägsta och allt avslaget och 640x480 i 16-bittars färg. Kom upp i 3-4 fps typ. Mycket mycket långsamt

Men det gick!

  • Oregistrerad
  • 2003-05-09 10:06

Stängde av alla extraprogram som var igång i bakgrunden och gissa om jag blev förvånad! Jag kan nu köra UT med ALLT på MAX i 1024x768x32 på min PB 12" och det är fullt spelbart! I love you Apple!

Får hoppas att detta spelet kommer till Playstation 2 så man slipper gå och köpa en dator för 25 000:- för att kunna spela det.
Nätverksadapter för spel över internet är ju på gång för PS2:an, lär bli grymt att sitta framför sin 32" widescreen TV och lira detta spelet

  • Oregistrerad
  • 2003-05-09 12:14

Blev förvånad över att det gick så pass bra på min dator. En G4 466/640MB RAM och GF2MX. Körde allt på normalt, ok gick ner till 640x480 men sen gick det bra. Jag är ingen hardcore spelare, och behöver inte 200fps så det kanske är dumt att lita på mig. Men för mig duger det.

Ok, spelet fungerar bra och det är snyggt och allt det där. MEN....

Nåt unreal tornament är det inte, möjligen en quake3 uppföljare. UT-känslan är ju helt enkelt inte där, vill inte låta gnällig men jag hade förväntat mej bättre.

Jag kommer nog att hålla mej till originalet.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-05-10 12:36

På min Quicksilver 800 med 512mb ram och Radeon 8500 flyter det inte ens riktigt i 640x480.
Vad kan det vara som felar?
Nån inställning jag missat, för lite ram eller helt enkelt att min burk är för slö?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-05-10 13:03
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nillon
På min Quicksilver 800 med 512mb ram och Radeon 8500 flyter det inte ens riktigt i 640x480.
Vad kan det vara som felar?
Nån inställning jag missat, för lite ram eller helt enkelt att min burk är för slö?

stängt av trillinär (stavning?) och Detaljerad grafik?
skuggorna drar massor med kraft också

Jag tror det grafikkortet i datorn är helt avgörande hur bra UT2003 flyter. I min TiBook 667 går det helt okej i 800x600x16 med medium grafiknivå. På iBook 700 (som bara har 16 MB grafikkort) var det däremot fullständigt ospelbart även med allra lägsta inställningar.

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mårten Johansson
Får hoppas att detta spelet kommer till Playstation 2 så man slipper gå och köpa en dator för 25 000:- för att kunna spela det.
Nätverksadapter för spel över internet är ju på gång för PS2:an, lär bli grymt att sitta framför sin 32" widescreen TV och lira detta spelet

Det kanske är lite billigare att köpa en xobx och isåf kompenserar detta förlusten av UT 2k3

Måste säga att UT 2003 är ett mycket fint spel. Förvisso mer quake-känsla över det, men fortfarande Unreal, helt klart.

Vapnena kan ju diskuteras...de kunde faktiskt ha hittat på lite nya, men de funkar. Särskillt nya rocketlauncher som krossar den gamla med hästlängder!

  • Medlem
  • Harestad
  • 2003-05-11 21:03

På min iMac 800 med GeForce 4MX (32MB) och 512 i RAM laggar det fett även i de lägsta grafik inställningarna

Samma sak i Warcraft III, är det något fel på min dator eller?

Ree_Tab, jag har samma problem med warcraft, men jag vet inte vad det beror på. Du kan ju försöka uppgradera drivrutinerna för grafikkortet, det kanske hjälper. Sen, om du inte kör mac os 10.2.6 så bör du VERKLIGEN uppgradera. Jag laddade ner UT 2k3, men körde det under 10.2.4 och då var det knappt spelbart. Men så uppgraderade jag till .6 och då flöt spelet som vatten.

Laddade ner spelet nu... på pC:n (i skolan). Har nämligen bara modemuppkoppling hemma till macen :(.

Problemet är bara det att jag har allvarliga besvär med att
föra över demot från pC:n till macen. Jag vet att detta är ett Mac-forum, men jag vill gärna testa spelet på min mac. Hur jag än ställer in IP-inställningara på pC:n (windows XP) så får den inget IP. IPconfig i "DOS" visar ingenting... helskumt....

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ree_Tab
På min iMac 800 med GeForce 4MX (32MB) och 512 i RAM laggar det fett även i de lägsta grafik inställningarna

Samma sak i Warcraft III, är det något fel på min dator eller?

UT 2k3 fungerar med 800x600x16 på min iMac 800. Men ännu bättre på nya iMac 17". Då kör jag med de inställningar spelet kommer med och det flyter på bra. Har inte testat att köra det onlone dock bara mot en annan demodator på kontoret.

Även Warcraft III. Jag kör med lägre inställnigar där med mening eftersom jag måste ha maxprestanda när jag kör på battle.net. När jag körde delar av singel spelet så hade jag nästan max inställningar och det fungerade bra.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Zackeman
Laddade ner spelet nu... på pC:n (i skolan). Har nämligen bara modemuppkoppling hemma till macen :(.

Problemet är bara det att jag har allvarliga besvär med att
föra över demot från pC:n till macen. Jag vet att detta är ett Mac-forum, men jag vill gärna testa spelet på min mac. Hur jag än ställer in IP-inställningara på pC:n (windows XP) så får den inget IP. IPconfig i "DOS" visar ingenting... helskumt....

Om jag förstår dej rätt så vill du från pc'n på skolan (som troligen ligger bakom en brandvägg) föra över filen via fildelning till macen?

Jag sitter själv här hemma i blandad miljö (xp + mac osx) och har inga problem med fildelningen, men fildelning mellan pc och mac över internet vet jag inte hur man fixar.

Har ni inget webutrymme på skolan där du kan lägga filen istället? Då kan du ju hämta den via browsern på macen?

Citat:

Skrevs ursprungligen av MauserMan
Om jag förstår dej rätt så vill du från pc'n på skolan (som troligen ligger bakom en brandvägg) föra över filen via fildelning till macen?

Jag sitter själv här hemma i blandad miljö (xp + mac osx) och har inga problem med fildelningen, men fildelning mellan pc och mac över internet vet jag inte hur man fixar.

Har ni inget webutrymme på skolan där du kan lägga filen istället? Då kan du ju hämta den via browsern på macen?

Nja, det är enklare än så. Jag har en bärbar pC(som jag fått av skolan) och det ända jag vill göra är att ta min korsade kabel och plugga i den i pC:n och Macen. Har funkar utmärk förut men nu har det hänt något skumt med pC:n. Jag kan ej manuellt ge den en IP-adress, och hur man än gör så visar burken ingen IP-adress i ipconfig. Helskumt med andra ord...

Angående spelet så har jag testat pC demot. Känns mer som Quake 4 än en uppföljare till UT. Och vapnena känns lite tråkiga... men grafiken är snygg och tempo finns det ju... En delat upplevelse asså.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Zackeman
Nja, det är enklare än så. Jag har en bärbar pC(som jag fått av skolan) och det ända jag vill göra är att ta min korsade kabel och plugga i den i pC:n och Macen.

jaha, tyvärr så vet jag väldigt lite om xp, enda kontakten med xp-burken är de 4 - 5 gångerna om året då jag måste formattera den. Det är ungarnas dator, och där brukar det vara en diger ansamling baciller och bakterier efter ett par månader.

Testa att söka i xp hjälpen om fildelning, så kanske du kommer på hur du skall göra. Jag vill minnas att hjälpavsnitten i xp är ganska utförliga. Sorry, men det är nog alla tips jag kan komma på om ingen annan hjälpsam själ här på forumet känner sig manad.

Hoppas det löser sig för dig.

Bevaka tråden