Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stänga av inbyggda högtalarna iMac (Intel) hur?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har kopplat in ett par hörlurar till min iMac Intel Core 2 Duo med OS X 10.4.10 men startljudet hörs i de inbyggda högtalarna ändå?

Om jag har förstått allt rätt så skall de inbyggda högtalarna stängas (mute) av när man kopplat in hörlurar, men det fungerar inte.

Detta fungerar på min gamla eMac och jag har testat på de dyrare modellerna också och det verkar vara något fel på min iMac?

Någon som vet om det är så här eller om det kan vara fel på min iMac?

Så jävla irriterande att höra startljudet!

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-10-19 22:44

Startljudet brukar väll alltid komma ur dom inbyggda högtalarna?

har iaf gjort så på min gamla mini g4 och nu min nya iMac alu...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-19 23:31

Sätt datorn i vila istället för att stänga av den hela tiden så slipper du höra startljudet. (Det är så man gör med macar. )

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-19 23:55

Tänk på miljön, fortsätt att stänga av den.
Det finns en tråd någonstans på forumet om hur du stänger av startljudet.. sök så hittar du nog

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-10-20 11:46
Ursprungligen av j0cke:

Tänk på miljön, fortsätt att stänga av den.

Oh my god........

Ursprungligen av mbp:

Oh my god........

Ursprungligen av Economist:

In 1998 they released an initial study which estimated that standby power accounted for approximately 5% of total residential electricity consumption in America, “adding up to more than $3 billion in annual energy costs”. According to America's Department of Energy, national residential electricity consumption in 2004 was 1.29 billion megawatt hours (MWh)—5% of which is 64m MWh. The wasted energy, in other words, is equivalent to the output of 18 typical power stations.

This figure, however, was based on estimates. So Dr Meier and his team went on to measure standby-power consumption directly, in an empirical study. Their results, published in 2000, revealed that standby power accounted for as much as 10% of household power-consumption in some cases. That same year, a similar study in France found that standby power accounted for 7% of total residential consumption. Further studies have since come to similar conclusions in other developed countries, including the Netherlands, Australia and Japan. Some estimates put the proportion of consumption due to standby power as high as 13%.

http://www.economist.com/displaystory.cfm?story_id=5571582

Jag använder ett program till min MacBook som heter Psst som tar bort startljudet.

Fungerade inte de första gånger men nu fungerar det väldigt bra.

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-10-28 09:47

Ta ut hörlurarna, sänk volymen till 0 (d.v.s. mutea den).

Sätt i hörlurarna igen så borde volymen automatiskt gå upp till samma volym som du hade innan.

Ta ut dom igen och verifiera att dom inbyggda muteas när du tar ut hörlurarna.

Sen ska det vara biff..

(detta fungerar på min macbook iallafall)

1
Bevaka tråden