Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Expo 2003 Paris - fri registrering

Tråden skapades och har fått 83 svar. Det senaste inlägget skrevs .

I'll be there!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2003-05-09 12:14
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nurell
Man skulle kunna kolla med Ryanair om man kan ordna en gruppresa, eller rättare sagt så skulle jag kunna kolla det. Det är skillnad på att boka via webben och att åka dit och hänga över disken och prata med dem. (Vet jag av erfarenhet).
Finns det intresse från fler så kan jag åtaga mig att kolla upp det.

Javisst! Det låter fin fint! Helt klart intresserad!

/arvid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-09 12:20

Ett helt plan fullt med glada Mac-människor med plingande och plongande bärbara Macar!

Vi måste ha likandana kepsar och tröjor, och en massa käcka kampsånger!

Oeeee, oeee oeeee oeeee,
We are the champions,
We are the champions!

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-05-09 12:23

Har också reggat mig... får se om man har tid att åka ner bara... :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-10 02:57

Hittade det här hotellet nära Porte de Versailles. Det finns hur många som helst så klart. Det här ser väl också bra ut?

jag bor hos kompis - men träffas gärna upp ngnstans

Har också reggat mig. STEVE HERE I COME! *lycklig*

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2003-05-11 18:24

Precis kommen frrån en helg i Paris (nåja, förra helgen). Vi bodde mycket nära Mässan faktiskt. Paris är mysigt, men dyrt...Vi köpte varsin Kilkenny, fat, 0,5l sista kvällen... 9Euro...styck!

Nåja, registrering klar, flygbokning sker imorrn

Undra om det finns några vandrarhem i närheten av expot...

just nu känns det som att det blir en formlig invasion av 99macare...

Jag undrar om någon som har varit på ett Expo om priserna på Mac – Datorer är biligare än de som finns på svenska applestore?? Annars tänkte jag köpa en Mac i Frankrike !

Hej!
Har precis registrerat mig för AppleExpo. Funderar på att hyra minibuss och köra ned tillsammans med två kompisar. Fler som vill ha plats eller har annat förslag?

Markus Kirsten

Visst ja hänger gärna med bara du åker förbi Malmö!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-11 23:31
Citat:

Jag undrar om någon som har varit på ett Expo om priserna på Mac – Datorer är biligare än de som finns på svenska applestore?? Annars tänkte jag köpa en Mac i Frankrike

Problemet är bara de franska tangentborden. De är jättekonstiga.

(Ingen särskilt snygg skärmdump, men men...)

  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-11 23:39

Lite Dymo eller en beggad tastatur från någon som risat sin PB
/E

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-18 15:20

Lycka! Jag kanske kan få hyra en lägenhet i centrala Paris under expot!

You may be my lucky star
But I'm the luckiest by far

- Madonna

Ja kommer nog jag också. Men om de lönar sig att bila? Har ju knappt tre timmar till franska gränsen.

Nä. jag flyger. Enligt falk.de är det 82,8 mil till Paris. Sååå j-kla kul är det inte att köra bil...

Tänkte också dyka upp. Några fler av Göteborgs-maccarna som skall ner?

  • Medlem
  • Mark
  • 2003-06-09 23:58

Jag skall bila ner. Kvarta i bilen och återuppliva mina gamla bus(s)år. Eventuellt skall min son följa med för att göra ett skolarbete om KeyNote och AppleExpo. Han går på en Macdominerad skola så det skulle passa bra.
Har någon övernattningsmöjlighet i Paris kanske man kan dela på resan, har plats för sex passagerare från GBG och neråt, annars slänger jag ut några säten och in med madrass. Om inte annat vore det kul att stråla samman när man väl är nere.
See ya /PapaC

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2003-06-10 16:45

Jag funderar på att åka ner ifrån Göteborg och har beställt biljetterna till mässan. nu är det bara frågan hur man tar sig dit till lägsta pris.... (om man kanske kan hänga på PapaC ner

Åker ner till mac mässan som är i Köln 23-25/6 också, ser ut som det blir bilen som är billigaste alernativet (billigaste flyget om man åker på lördagen 3700.-)
Någon som vill hänga på?

Mikael

  • Avstängd
  • 2003-06-10 21:11

Resebranschen är i kris det borde gå att hyra en kärra eller två som plockar upp vid olika platser kanske Ryan kan ge ett paketpris.

Hittade denna: http://www.swiss.com/net/index/tg-hc-rp-rent-a-plane.htm/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-12 23:04

Jag åker till Paris och rekar lite den 14-30 juli.

PS Kolla flygpriserna på MrJet. Köpte två biljetter med Air France till Paris CdG till ett vettigt pris. DS

Jobbar på att fixa lägenhet till Apple Expo i september också.

Senast redigerat 2003-06-12 23:14
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-13 10:10

Hur många ska med till Paris i september?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-13 10:40

Är det INGEN annan som är sugen på att besöka Paris?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-13 11:01

Mike's Bike Tours har börjat med SEGWAYS i Paris!

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Mike's Bike Tours har börjat med SEGWAYS i Paris!

Känns lite dyrt med 70euro för att rulla runt på en sån där mojäng en endaste dag.
Men att prova gratis runt ett kvarter hade vart intressant så klart

Citat:

Är det INGEN annan som är sugen på att besöka Paris?

Ska dit med flickvännen, planen är att hon går å kollar konst på Louvre och jag drar till AppleExpo.
Vi flyger och har ännu inte bestämt om vi ska bo hos en vän eller ordna något eget, typ hotell eller lägenhet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-07-14 11:57

Jag har seriösa planer på att åka ner.

Min flickvän tyckte det verkade som en bra idé, förutsatt att hon får shoppa när jag kollar keynote/mässa.

Jag vet inte riktigt hur det blir än, men planen är att flyga från Skavsta med Ryan Air på lördagen och hem på tisdagen eller onsdagen. Då hinner man göra Paris först, och sen avslutar man med keynote och mässa.

Jag har fått in en 14-personers Fiat Ducato Buss på återtag nu. Den står på parkeringen utanför lagret nu.

Jürgen tyckte det var jättekul att åka runt i den - det skulle nog få plats en massa ölbackar i den också

Om jag fixar ett 50-liters fat med öl (Augustiner såklart), hämtar du mig i München då Martin?

Sambon gillar inte Paris. Hennes ex bor där. Och mitt program är fortfarande rätt tajt, får besök den veckan.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-14 16:30

Skulle gärna åka ner dit..... har dock inte råd att stanna över....

Det skulle bli i sådana fall att jag åker ner, se Steve och åka hem

Kan väl inte bli så dyrt.... eller?

Bevaka tråden