Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple store nere (2007-10-16)

Tråden skapades och har fått 50 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-10-16 14:34
Ursprungligen av qom:

Otur för mig som beställde min iMac imorse då

Kommer Leopard nu så är det ingenting att oroa sig över skall du se, det kommer lösa sig utan problemas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 14:36

leopard 26e!

Leopard

Ursprungligen av Adrian B:

Jag skulle tro att det är Lepoardlanseringen i så fall, med officiellt datum och sånt (18.00 den 26 oktober, kan man ana). De kanske börjar ta upp förhandsbeställningar...

Ja, det bläcket han ju knappt torka

Yay nu kan man ju förbeställa det

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-16 14:37

japp, amerikanska är uppe nu, woohoo

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2007-10-16 14:37

Jaaaa! 26:e okt!

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-10-16 14:37

Nu kan man PRE;odra. Coolt!

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-16 14:38

1200kr

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-16 14:40

Leopard levereras 26/10... står på store nu.

...och så på svenska:

  • Medlem
  • Motala
  • 2007-10-16 14:41

Hur kan det tänkas bli för mig som beställde idag då?
Om det nu blir aktuellt med en rabatt, får jag erbjudande, eller måste jag snacka med dem?

Ursprungligen av qom:

Hur kan det tänkas bli för mig som beställde idag då?
Om det nu blir aktuellt med en rabatt, får jag erbjudande, eller måste jag snacka med dem?

http://www.99.se/nyhetstips-mac/226806-koept-mac-efter-1-10-far-leopard-gratis.html

Startade en egen tråd om Leopard nu, eftersom detta bara är en "ryktestråd":

http://www.99.se/mac-os-x/226805-mac-os-x-leopard-slaepps-26-oktober.html

1095:- med studentrabatt. Var inte Tiger billigare?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2007-10-16 14:43

Mac OS X v10.5 Leopard and its 300-plus new features and innovations are coming Oct. 26, 2007.

If you buy a qualifying Mac between October 1, 2007 and December 29, 2007, and it does not include Mac OS X Leopard, you’re eligible to get Leopard after it’s released for just $9.95 plus tax.

Ja, bara 100.- rabatt... Men men.. Bättre än inget!
Vågar man lägga en beställning med mecenat nu, eller tror ni det kommer att sänkas mer?

/fel tråd/

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2007-10-16 14:55

*Suck* 2190 kr för två licenser av Leopard med CSN-kort. Detta är alltså till min iMac och MacBook i så fall. Då är det ju bättre att köpa 5 licenser för 1995 kr. Men då vill man ju gärna dela med en polare också så att han får en licens så att säga.. Går det tro, eller "får" man inte göra så? Annars vore det ju jäkligt trist i sig ju..

Ursprungligen av Svenska Applestore:

*Familjepaketets licensavtal ger dig rätt att installera och använda ett exemplar av Apple-programvaran på högst fem (5) Apple-datorer så länge som dessa datorer befinner sig inom samma hushåll och används av personer som bor i detta hushåll. Med "hushåll" avser vi en eller flera personer som delar bostad, t.ex. en villa, en hyres- eller bostadsrättslägenhet eller ett mobilt hem, men även studerande som har bostaden som sin fasta adress men tillfälligt bor i en separat studentlägenhet. Licensavtalet gäller inte för företag eller annan kommersiell användning.

Och det där är något jag verkligen stör mig på på Apples website. De skriver det i näst intill vit text för att det inte skall synas. VARFÖR i hela friden då? Det känns som att de försöker gömma det för att folk ska missa det, helt medvetet.
Även om informationen är en tråkig jävla skit-info så är det irriterande att den ska gömmas för alla som har minsta lilla fel på ögonen (dvs väldigt stor del).

Stänger denna tillfälligt för att styra över diskussionerna till Leopard-tråden.

Bevaka tråden